| Opel Corsa 1.5 CDTI Foto: Petr Homolka

| Opel Corsa 1.5 CDTI | Foto: Petr Homolka

| Opel Corsa 1.5 CDTI Foto: Petr Homolka

| Opel Corsa 1.5 CDTI | Foto: Petr Homolka

| Opel Corsa 1.5 CDTI Foto: Petr Homolka

| Opel Corsa 1.5 CDTI | Foto: Petr Homolka

| Opel Corsa 1.5 CDTI Foto: Petr Homolka

| Opel Corsa 1.5 CDTI | Foto: Petr Homolka

| Opel Corsa 1.5 CDTI Foto: Petr Homolka

| Opel Corsa 1.5 CDTI | Foto: Petr Homolka

| Opel Corsa 1.5 CDTI Foto: Petr Homolka

| Opel Corsa 1.5 CDTI | Foto: Petr Homolka

| Opel Corsa 1.5 CDTI Foto: Petr Homolka

| Opel Corsa 1.5 CDTI | Foto: Petr Homolka

| Opel Corsa 1.5 CDTI Foto: Petr Homolka

| Opel Corsa 1.5 CDTI | Foto: Petr Homolka

| Opel Corsa 1.5 CDTI Foto: Petr Homolka

| Opel Corsa 1.5 CDTI | Foto: Petr Homolka

| Opel Corsa 1.5 CDTI Foto: Petr Homolka

| Opel Corsa 1.5 CDTI | Foto: Petr Homolka

| Opel Corsa 1.5 CDTI Foto: Petr Homolka

| Opel Corsa 1.5 CDTI | Foto: Petr Homolka

| Opel Corsa 1.5 CDTI Foto: Petr Homolka

| Opel Corsa 1.5 CDTI | Foto: Petr Homolka

| Opel Corsa 1.5 CDTI Foto: Petr Homolka

| Opel Corsa 1.5 CDTI | Foto: Petr Homolka

| Opel Corsa 1.5 CDTI Foto: Petr Homolka

| Opel Corsa 1.5 CDTI | Foto: Petr Homolka

| Opel Corsa 1.5 CDTI Foto: Petr Homolka

| Opel Corsa 1.5 CDTI | Foto: Petr Homolka

| Opel Corsa 1.5 CDTI Foto: Petr Homolka

| Opel Corsa 1.5 CDTI | Foto: Petr Homolka

| Opel Corsa 1.5 CDTI Foto: Petr Homolka

| Opel Corsa 1.5 CDTI | Foto: Petr Homolka

| Opel Corsa 1.5 CDTI Foto: Petr Homolka

| Opel Corsa 1.5 CDTI | Foto: Petr Homolka

| Opel Corsa 1.5 CDTI Foto: Petr Homolka

| Opel Corsa 1.5 CDTI | Foto: Petr Homolka

| Opel Corsa 1.5 CDTI Foto: Petr Homolka

| Opel Corsa 1.5 CDTI | Foto: Petr Homolka

| Opel Corsa 1.5 CDTI Foto: Petr Homolka

| Opel Corsa 1.5 CDTI | Foto: Petr Homolka

| Opel Corsa 1.5 CDTI Foto: Petr Homolka

| Opel Corsa 1.5 CDTI | Foto: Petr Homolka

| Opel Corsa 1.5 CDTI Foto: Petr Homolka

| Opel Corsa 1.5 CDTI | Foto: Petr Homolka

| Opel Corsa 1.5 CDTI Foto: Petr Homolka

| Opel Corsa 1.5 CDTI | Foto: Petr Homolka

| Opel Corsa 1.5 CDTI Foto: Petr Homolka

| Opel Corsa 1.5 CDTI | Foto: Petr Homolka

| Opel Corsa 1.5 CDTI Foto: Petr Homolka

| Opel Corsa 1.5 CDTI | Foto: Petr Homolka

| Opel Corsa 1.5 CDTI Foto: Petr Homolka

| Opel Corsa 1.5 CDTI | Foto: Petr Homolka

| Opel Corsa 1.5 CDTI Foto: Petr Homolka

| Opel Corsa 1.5 CDTI | Foto: Petr Homolka

| Opel Corsa 1.5 CDTI Foto: Petr Homolka

| Opel Corsa 1.5 CDTI | Foto: Petr Homolka

| Opel Corsa 1.5 CDTI Foto: Petr Homolka

| Opel Corsa 1.5 CDTI | Foto: Petr Homolka

| Opel Corsa 1.5 CDTI Foto: Petr Homolka

| Opel Corsa 1.5 CDTI | Foto: Petr Homolka

| Opel Corsa 1.5 CDTI Foto: Petr Homolka
| Opel Corsa 1.5 CDTI Foto: Petr Homolka
| Opel Corsa 1.5 CDTI Foto: Petr Homolka
| Opel Corsa 1.5 CDTI Foto: Petr Homolka
31
Fotogalerie

TEST Opel Corsa 1.5 CDTI: Postaru, jednoduše a správně

Malé naftové hatchbacky jsou ohrožený druh. V tomto balení se snoubí moderní funkce s kvalitními jízdními vlastnostmi a extrémním dojezdem - kdo jiný nabídne takovou kombinaci plusů?

Radosti
Přehledné ovládání základních funkcí
Vysoký dojezd a nízká spotřeba
Dospělácké jízdní vlastnosti
Skvělá příplatková LED světla
Starosti
Nafta není k mání ve všech výbavách
Horší obraz parkovací kamery
9  /10

Corsa sice není nejžhavější novinkou z portfolia Opelu (premiéru měla v roce 2019), ale s každým dalším rokem, který má na hrbu, stojí víc a víc za to připomínat si, co dobrého se ze současných aut vytrácí. Původně měla vypadat úplně jinak, vývoj probíhal na platformě od GM, ale po začlenění Opelu pod (tehdy ještě) PSA začala vznikat nanovo na francouzské technice EMP1. Vývojáři nám kdysi prozradili, že ještě na technice GM vznikly i prototypy třídveřové Corsy, ale tento nápad letěl do koše. Ukončení vývoje sice konstruktéry z Opelu zamrzelo, na druhou stranu získali přístup k nejmodernějším asistenčním systémům, které stará platforma G2XX neuměla.

Tuto vlaštovku na francouzské technice sice příznivci značky vnímali jako kapitulaci, ale Opel se postaral, aby si v sobě jejich miniauto ponechalo to, co zákazníci očekávají. Začíná to už zvenčí – tvary jsou střízlivé a bez zbytečných kudrlin, i nyní téměř po třech letech na trhu nepůsobí zastarale. Absence avantgardy pokračuje i uvnitř, což řidiči konzervativního střihu přináší nemalé výhody.

Zatímco v sesterském Peugeotu 208 sedíte s volantem v klíně a přes něj koukáte na přístrojový štít, zde je posez zcela přirozený. Také zde nastavujete teplotu klimatizace otočnými ovladači, zatímco ve francouzském stroji musíte chlazení a topení lovit skrze dotykovou obrazovku. Ovládání hlasitosti probíhá také skrze klasické kolečko. A regulace jasu podsvícení? Jistě, ani na ni v Opelu nezapomněli – máte ji vlevo pod volantem.

Vůbec všechny důležité i méně důležité funkce zde jsou na dosah ruky – výhřev sedadel na panelu kliamtizace, vypínání stop/startu a vedení v jízdním pruhu před řadicí pákou. Nelogičnosti v ovládání nečekejte ani na volantu – vpravo ovládáte audiofunkce plus handsfree, vlevo tempomat plus výhřev volantu. Kolébkové přepínače regulace hlasitosti a nastavení rychlosti tempomatu jsou poněkud titěrné, ale to je stran ovládání asi jediná věc, která by se dala Corse vytknout.

Uspokojivě funguje i infozábavní systém, který jasně pozná každý, kdo řídil modernější Peugeot. Okolo obrazovky jsou rozesety dotykové plošky pro vstup do jednotlivých sekcí, v rámci nichž nic složitě nehledáte. Systém startuje svižně a používat ho můžete prakticky ihned. Parkovací kamera má sice hrubší obraz a menší rozlišení, než je v současnosti standardem, ale u Corsy tato skutečnost dráždí o třídu méně, než u větších a dražších Opelů.

Do předních sedadel naskočíte bez problémů, pro normálně rostlého člověka je na nich místa dost z hlediska šířky sedáků i prostoru nad hlavou. Seřídit se dají v dostatečném rozsahu tak, abyste měli vše důležité po ruce a nemuseli se nahýbat k palubní desce. Díky vystouplému polstrování vedle stehen a v oblasti trupu hezky podrží v zatáčkách, zároveň jsou tak akorát měkká, aby cestování v nich neunavilo.

Vzadu je to s místem pochopitelně o něco menší sláva, ale normální dospělý zde nebude výrazněji trpět – místa nad hlavou je slušné množství a ohledně výšky sedáku nad podlahou si Corsa pomáhá lehkým naklopením lavice dozadu. Do kufru nic výrazněji nezasahuje, má pravidelné tvary a i když sklopená opěradla netvoří rovinu s podlahou, praktičnost je v rámci své třídy na solidní úrovni.

Pokračování 2 / 3

Na pumpě vás jen tak neuvidí

Řada výrobců rezignovala na třídu malých aut obecně. A z těch, co zbyli, jen málokdo nabízí naftový motor. Patnáctistovka je jediným čtyřválcem v nabídce pohonů Opelu Corsa, benzinové motory s turbem i bez mají válce tři, Corsa-e pak nula. Diesel je k dostání jen ve dvou výbavách z pěti dostupných – druhé nejnižší Edition a druhé nejvyšší Elegance, přičemž stojí stejně jako stokoňový benzin s osmistupňovým automatem, který pro naftu k mání není.

Co by tedy mohlo zákazníka přesvědčit, aby za stejné peníze zvolil manuální řazení a o 1 kW silnější čtyřválec s výkonem 75 kW? Odpovědí je spotřeba paliva v kombinaci s dostatečně dimenzovanou nádrží o kapacitě 41 litrů. Dieselová Corsa jezdí za zhruba pět litrů – a je jedno kde, ve městě, na okresce, dálnici, všude. Po natankování do plna se na ukazateli dojezdu objeví hodnota mezi 900 a 1000 kilometry, což je na auto s půdorysem poštovní známky dosti raritní.

Motor s 250 N.m nemá problém utáhnout posádku ani náklad, ve správných otáčkách se i se zátěží netrápí na dálnici, neobtěžuje hlukem, klapáním či vibracemi... I jeho start/stop funguje s dostatečnou rychlostí, čtyřválec naskakuje opravdu svižně. Oproti benzinu nemá větších nevýhod. Ani s řazením není problém, nemá sice hodinářsky vymezené dráhy, ale kvalt strefíte vždy a napoprvé. Akustický komfort je na vysoké úrovni i v dálničním tempu, ostatně Opel se právem chlubí, že jeho vozy musí být „Autobahnprüf.“

To se projevuje i z hlediska směrové stability, na autostrádě malé autíčko nijak nevlaje a nevyžaduje korekce směru. V zatáčkách a na okresce si vede zdatně, nemá tendenci ujíždět ven z oblouku a potěší i slušnou mírou zpětné vazby od předních kol. O sportování a zábavě nemůže být řeč, ale jízdu svižnějším tempem si Corsa líbit nechá. Na výmolech a hrbolech si vede dobře, zespodu nepřicházejí rány a posádka uvnitř nenadskakuje – kola zvládají kopírovat nerovný asfalt i ve vyšší rychlosti.

Z hlediska asistenčních a bezpečnostních systémů téměř nic nechybí ani v základní výbavě s prostým názvem Corsa. Máme zde třeba senzor únavy řidiče, automatické brzdění (které nepanikaří ani při divočejších manévrech), varování před vybočením z pruhu a vcelku nenásilně pracující systém udržení v jízdním pruhu (funguje mezi 65 km/h a 180 km/h).

Asi největší peckou jsou adaptivní LED Matrix světlomety, které by vám v konfiguraci vašeho vozu neměly chybět – v této výbavě Elegance za ně připlácíte mrzkých patnáct tisíc korun. Svícení má na starost celkem osm diod (čtyři pro každé světlo), které se vypínají a zapínají, vykrývají tak auta jedoucí ve stejném směru nebo protisměru. Je vidět, že segmenty jsou výrazně větší, než u vyšších modelů Opelu nebo třeba Audi, ale systém funguje zcela spolehlivě – nikoho neoslňujete, ostatní účastníci provozu vás neproblikávají a i v naprosté tmě vidíte jako ve dne.

Pokračování 3 / 3

Závěr: Kupujte dokud jsou

Pokud se tedy vysloveně neštítíte manuálního řazení, naftová Corsa je velmi kvalitní volbou – o co přijdete po stránce automatu, to vyváží úsporným provozem a extrémním dojezdem na jednu nádrž. Někomu by možná mohlo vadit, že diesel není dostání v jakékoliv výbavě, na kterou si vzpomenete, ale to vás může mrzet, jen pokud chcete sportovně střiženou variantu GS Line – na vrcholnou specifikaci Ultimate si můžete tuto verzi Edition dovybavit skrze příplatky.

Za cenu lehce přes půl milionu tak dostanete auto s kompletní, moderní a funkční výbavou, které se snadno obsluhuje a velmi příjemně řídí v jakékoliv situaci. Je jisté, že vozů této velikosti s naftovým motorem bude ubývat – pokud o něčem takovém uvažujete, nakupujte, dokud je čas.

Opel Corsa: Souhrn cen (akční ceník)
Základní cena vozidla                 359.990 Kč (1.2 Corsa/55 kW)
Cena s testovaným motorem a výbavou 469.990 Kč (1.5 CDTi Elegance/75 kW)
Cena testovaného vozidla         548.490 Kč (1.5 CDTi Elegance/75 kW)

Technické údaje: Opel Corsa

Rok • stupeň výbavy
2022 • Elegance
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
4/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
vznětový • 1 499 cm3
Nejvyšší výkon
75 kW (102 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
3 500 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
250 Nm při 1 750 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
10,2 s
Nejvyšší rychlost
188 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
manuální • 6 stupňů
Zákl./max. objem zavazadlového prostoru
309 l • 1 081 l
Objem palivové nádrže
41 l
Hmotnost: provozní • celková
1 241 kg • 1 660 kg
Prům. spotřeba: komb.
4,0 l/100 km
Rozvor náprav
2 538 mm
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 489 mm • 1 488 mm
Rozměry: délka × šířka × výška
4 060 × 1 765 × 1 433 mm

Sériová výbava: Elektronický stabilizační systém ESP, Asistent pro rozjezd do kopce, Kontrola trakce TCplus, Brzdový asistent, Čelní, boční a hlavové airbagy, Deaktivace airbagu spolujezdce, Varování před vybočením z jízdního pruhu, Rozpoznávání dopravních značek, Senzor únavy řidiče, Varování před čelní kolizí, Automatické brzdění s detekcí chodců, Tempomat s omezovačem rychlosti, Výškově a podélně nastavitelný volant, Centrální zamykání s dálkovým ovládáním, Elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, Bluetooth handsfree, Ovládání audiosystému na volantu, Palubní počítač, Grafický informační displej 3,5“, Výškově nastavitelné sedadlo řidiče, Dělená zadní sedadla 60/40, Elektrická zásuvka 12V v přední konzoli, Denní svícení, Sklopný klíč, ISOFIX, Kryt zavazadlového prostoru, Systém kontroly tlaku v pneumatikách, Manuální klimatizace, 7“ Audiosystém Multimedia, Integrace smartphonu Apple CarPlay a Android Auto, Digitální tuner DAB, 6 reproduktorů, LED ECO světlomety, LED denní svícení, LED ambientní osvětlení interiéru, Dešťový senzor, Automatické přepínání světel, Automatická dálková světla, Výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, Loketní opěrka s úložným prostorem vpředu, Kapsy na zadních stranách předních sedadel, ISOFIX na sedadle spolujezdce, Elektrické ovládání předních a zadních oken, Volant potažený kůží, B sloupky v lesklé černé barvě, Chromované lišty okolo bočních oken

Příplatková výbava: Červená Hot (13 000 Kč), Sada Park&Go  (20 000 Kč), Adaptivní LED Matrix světlomety  (15 000 Kč), Opel Connect (komunikační modul pro nouzové volaní a lokalizaci)  (8 000 Kč), Sada Black Style  (13 000 Kč), Elektronická parkovací brzda  (4 500 Kč), LED přední mlhové světlomety  (5 000 Kč)

Opel

Němec Adam Opel založil svou společnost už v roce 1862. Od roku 1899 v ní začal vyrábet automobily a v roce 1914 se stal největším německým výrobcem.

V letech 1929–1931 se vlastníkem Opelu stal General Motors. Od roku 2017 byl Opel dceřinou společností koncernu Groupe PSA, od roku 2021 patří do skupiny Stellantis.

Opel Astra • Opel Corsa • Opel Crossland X • Opel Grandland X • Opel Mokka • Opel Zafira • Opel Combo • Insignia Country Tourer • Insignia GSi

Doporučujeme

Články odjinud