Porsche byla do nedávna tradicionalistickou značkou. Neustále vyvíjená 911 však nestačila, a tak je dnes portofolio automobilky o dost širší. I když do něj dávno patří třeba i dieselová SUV, někteří nad hybridním čtyřdveřovým Porsche puristicky ohrnují nos. Hlas klientů je ale jasný. Ani diesel, ani základní zážehová motorizace či naopak lákavá varianta Turbo. Většina prodaných Porsche Panamera má na boku stříbrno-zelený nápis e-Hybrid.
Co víc, čísla pocházejí teprve z prvního měsíce prodeje novinky. Nyní se plug-in hybridní varianta postupně dostává i na trhy americké a asijské, kde se hlad po elektrifikované Panameře očekává ještě vyšším podílem oproti klasickým verzím.
"Zájem zákazníků o hybridní verzi je mnohem vyšší, než deset či patnáct procent, které jsme předpokládali," říká agentuře Bloomberg šéf modelové řady Panamera, Gernot Doellner.
Hlavní podíl na tomto trendu však podle všeho mají daňové úlevy pro hybridy. Díky tomu například v Belgii dosahuje podíl nově objednaných Panamer devadesáti procent, ve Francii pak sedmdesáti.
Řeč je o dvou plug-in hybridních verzích. Základem je v tomto smyslu model 4 E-Hybrid s elektrickým dojezdem 50 kilometrů a výkonem 462 koňských sil, vrcholem pak Turbo E-Hybrid, s výkonem 671 koní a stejným elektrickým dojezdem po plném nabití.