Elektrický  Opel e-Corsa  bude nabízen také jako rallyové náčiní. O tom nás automobilka informovala již dříve. Teď už ovšem s dvojicí prototypů Corsy e-Rally... | Opel Corsa e-Rally Zdroj: Opel

Elektrický Opel e-Corsa bude nabízen také jako rallyové náčiní. O tom nás automobilka informovala již dříve. Teď už ovšem s dvojicí prototypů Corsy e-Rally... | Opel Corsa e-Rally | Zdroj: Opel

...najíždí cenné zátěžové kilometry v testovacím centru v německém Dudenhofenu. Jsou zde sbírána důležitá data. S elektrickým rallye autem totiž Opel vstupuje do neznáma. | Opel Corsa e-Rally Zdroj: Opel

...najíždí cenné zátěžové kilometry v testovacím centru v německém Dudenhofenu. Jsou zde sbírána důležitá data. S elektrickým rallye autem totiž Opel vstupuje do neznáma. | Opel Corsa e-Rally | Zdroj: Opel

„Obě auta najíždí co největší počet kilometrů, abychom si hned v prvotní fázi testování nasbírali co nejvíce dat. Zkušenosti s provozováním elektrických rallye aut vlastně neexistují, nemáme tedy z čeho vycházet... | Opel Corsa e-Rally Zdroj: Opel

„Obě auta najíždí co největší počet kilometrů, abychom si hned v prvotní fázi testování nasbírali co nejvíce dat. Zkušenosti s provozováním elektrických rallye aut vlastně neexistují, nemáme tedy z čeho vycházet... | Opel Corsa e-Rally | Zdroj: Opel

...V prvé řadě se tak musíme spoléhat na výpočty a simulace, které postupně nahrazujeme reálnými daty,“ uvedl Jörg Schrott, ředitel divize Opel Motorsport. | Opel Corsa e-Rally Zdroj: Opel

...V prvé řadě se tak musíme spoléhat na výpočty a simulace, které postupně nahrazujeme reálnými daty,“ uvedl Jörg Schrott, ředitel divize Opel Motorsport. | Opel Corsa e-Rally | Zdroj: Opel

Podle Schrotta však probíhá testování úspěšně. Inženýři se zaměřují i na zatěžování a teplotní management baterie vozu, stejně jako na adaptování softwaru pro využití na rychlostních zkouškách. | Opel Corsa e-Rally Zdroj: Opel

Podle Schrotta však probíhá testování úspěšně. Inženýři se zaměřují i na zatěžování a teplotní management baterie vozu, stejně jako na adaptování softwaru pro využití na rychlostních zkouškách. | Opel Corsa e-Rally | Zdroj: Opel

Elektrická rallye Corsa by se měla schopnostmi minimálně vyrovnat svému předchůdci se spalovacím motorem, Opelu Adam Cup. | Opel Corsa e-Rally Zdroj: Opel

Elektrická rallye Corsa by se měla schopnostmi minimálně vyrovnat svému předchůdci se spalovacím motorem, Opelu Adam Cup. | Opel Corsa e-Rally | Zdroj: Opel

Tovární rallye auto stále silně vychází z produkční e-Corsy, takže nabízí i standardní výkon elektromotoru 100 kW (136 koní), 260 N.m točivého momentu a stejnou kapacitu baterie 50 kWh. | Opel Corsa e-Rally Zdroj: Opel

Tovární rallye auto stále silně vychází z produkční e-Corsy, takže nabízí i standardní výkon elektromotoru 100 kW (136 koní), 260 N.m točivého momentu a stejnou kapacitu baterie 50 kWh. | Opel Corsa e-Rally | Zdroj: Opel

Pro maximální využití energie bude nicméně rallye auto pracovat ve třech speciálních režimech. | Opel Corsa e-Rally Zdroj: Opel

Pro maximální využití energie bude nicméně rallye auto pracovat ve třech speciálních režimech. | Opel Corsa e-Rally | Zdroj: Opel

V závodním režimu má být auto schopné využívat svůj plný výkon a točivý moment po alespoň 60 kilometrů. | Opel Corsa e-Rally Zdroj: Opel

V závodním režimu má být auto schopné využívat svůj plný výkon a točivý moment po alespoň 60 kilometrů. | Opel Corsa e-Rally | Zdroj: Opel

K dispozici bude nicméně i nastavení pro závodění v dešti s omezením točivého momentu. Pro přejezdy mezi „erzetami“ posádky využijí režim „Eco“ k úspoře energie v bateriích. | Opel Corsa e-Rally Zdroj: Opel

K dispozici bude nicméně i nastavení pro závodění v dešti s omezením točivého momentu. Pro přejezdy mezi „erzetami“ posádky využijí režim „Eco“ k úspoře energie v bateriích. | Opel Corsa e-Rally | Zdroj: Opel

Stejně jako dříve hledí Opel na začínající posádky a týmy. Nejprve se elektrické Corsy objeví ve vlastním šampionátu ADAC Opel e-Rally Cup. Prvních 20 exemplářů plánuje automobilka vyrobit pro sezónu 2020/2021. | Opel Corsa e-Rally Zdroj: Opel

Stejně jako dříve hledí Opel na začínající posádky a týmy. Nejprve se elektrické Corsy objeví ve vlastním šampionátu ADAC Opel e-Rally Cup. Prvních 20 exemplářů plánuje automobilka vyrobit pro sezónu 2020/2021. | Opel Corsa e-Rally | Zdroj: Opel

Opel Corsa e-Rally Zdroj: Opel

Opel Corsa e-Rally | Zdroj: Opel

...najíždí cenné zátěžové kilometry v testovacím centru v německém Dudenhofenu. Jsou zde sbírána důležitá data. S elektrickým rallye autem totiž Opel vstupuje do neznáma. | Opel Corsa e-Rally Zdroj: Opel
„Obě auta najíždí co největší počet kilometrů, abychom si hned v prvotní fázi testování nasbírali co nejvíce dat. Zkušenosti s provozováním elektrických rallye aut vlastně neexistují, nemáme tedy z čeho vycházet... | Opel Corsa e-Rally Zdroj: Opel
...V prvé řadě se tak musíme spoléhat na výpočty a simulace, které postupně nahrazujeme reálnými daty,“ uvedl Jörg Schrott, ředitel divize Opel Motorsport. | Opel Corsa e-Rally Zdroj: Opel
Podle Schrotta však probíhá testování úspěšně. Inženýři se zaměřují i na zatěžování a teplotní management baterie vozu, stejně jako na adaptování softwaru pro využití na rychlostních zkouškách. | Opel Corsa e-Rally Zdroj: Opel
12
Fotogalerie

Je libo elektrické rallye auto? Opel již testuje závodní Corsu na baterky

Nedlouho po představení elektrického Opelu e-Corsa nám automobilka ukázala také vizi závodní varianty pro rallye. Nyní probíhá její testování.

Elektrický Opel e-Corsa bude nabízen také jako rallyové náčiní. O tom nás automobilka informovala již dříve. Teď už ovšem s dvojicí prototypů Corsy e-Rally najíždí cenné zátěžové kilometry v testovacím centru v německém Dudenhofenu. Jsou zde sbírána důležitá data. S elektrickým rallye autem totiž Opel vstupuje do neznáma.

„Obě auta najíždí co největší počet kilometrů, abychom si hned v prvotní fázi testování nasbírali co nejvíce dat. Zkušenosti s provozováním elektrických rallye aut vlastně neexistují, nemáme tedy z čeho vycházet. V prvé řadě se tak musíme spoléhat na výpočty a simulace, které postupně nahrazujeme reálnými daty,“ uvedl Jörg Schrott, ředitel divize Opel Motorsport.

Podle Schrotta však probíhá testování úspěšně. Inženýři se zaměřují i na zatěžování a teplotní management baterie vozu, stejně jako na adaptování softwaru pro využití na rychlostních zkouškách. Elektrická rallye Corsa by se měla schopnostmi minimálně vyrovnat svému předchůdci se spalovacím motorem, Opelu Adam Cup.

Tovární rallye auto stále silně vychází z produkční e-Corsy, takže nabízí i standardní výkon elektromotoru 100 kW (136 koní), 260 N.m točivého momentu a stejnou kapacitu baterie 50 kWh. Pro maximální využití energie bude nicméně rallye auto pracovat ve třech speciálních režimech.

V závodním režimu má být auto schopné využívat svůj plný výkon a točivý moment po alespoň 60 kilometrů. K dispozici bude nicméně i nastavení pro závodění v dešti s omezením točivého momentu. Pro přejezdy mezi „erzetami“ posádky využijí režim „Eco“ k úspoře energie v bateriích.

Stejně jako dříve hledí Opel na začínající posádky a týmy. Nejprve se elektrické Corsy objeví ve vlastním šampionátu ADAC Opel e-Rally Cup. Prvních 20 exemplářů plánuje automobilka vyrobit pro sezónu 2020/2021.

Opel

Němec Adam Opel založil svou společnost už v roce 1862. Od roku 1899 v ní začal vyrábet automobily a v roce 1914 se stal největším německým výrobcem.

V letech 1929–1931 se vlastníkem Opelu stal General Motors. Od roku 2017 byl Opel dceřinou společností koncernu Groupe PSA, od roku 2021 patří do skupiny Stellantis.

Opel Astra • Opel Corsa • Opel Crossland X • Opel Grandland X • Opel Mokka • Opel Zafira • Opel Combo • Insignia Country Tourer • Insignia GSi

Doporučujeme

Články odjinud