Adrian Lund se po většinu své kariéry zabýval silniční bezpečností. Vloni měl těžkou čelní srážku na dálnici – o svůj hrůzný zážitek se nyní podělil.
Americká nezisková vědecká a osvětová organizace IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) má za cíl snižovat počet úmrtí, zranění a škod při dopravních nehodách skrze výzkum a hodnocení vozidel a také díky vzdělávaní spotřebitelů a zákonodárců. Její bývalý šéf Adrian Lund měl v loňském roce velmi vážnou nehodu, jejíž následky pro něj byly naštěstí díky mírné – dá se říci i díky tlaku institucí, jako je IIHS, na výrobce aut ohledně bezpečnosti.
Vloni v srpnu se Adrian Lund vydal ze svého domova do města Savannah v Georgii, když na dálnici I-95 potkal vůz v protisměru. Došlo k čelnímu nárazu, Lundovo BMW 540i jelo rychlostí okolo 100 km/h, protijedoucí vozidlo se dle odhadů pohybovalo zhruba osmdesátkou. Srážka šla zpředu na stranu řidiče, pětka šla do hodin a přes střechu, než se zastavila v odstavném pruhu. Lund si pamatuje, jak visel v pásech hlavou vzhůru. Když dorazili záchranáři, stále se ho ptali, zda je v pořádku – po přeříznutí pásů a odstřižení B sloupku (můžete vidět na fotografiích i videu) ho vyprostili.
Vozidlo, které nehodu způsobilo, bylo rovněž BMW – konkrétně 228i modelového roku 2016, tedy dle moderních měřítek rovněž bezpečné auto. Jeho devětadvacetiletá řidička se na dálnici z nějakého důvodu otočila do protisměru. Nebyla bohužel připoutána, při nárazu z vozu vypadla a srážku nepřežila. Lund trpěl několik týdnů malátností kvůli otřesu hlavy, dále měl podlitiny na kotnících, noze a trupu. "Vzhledem k tomu, jakou jsem měl nehodu, že jsem měl čelní srážku a následně se vůz převrátil - ano, mám docela štěstí. Auto odvedlo svou práci," uvedl Adrian Lund.