Audi e-tron

Audi e-tron

Audi e-tron

Audi e-tron

Audi e-tron

Audi e-tron

Audi e-tron

Audi e-tron

Audi e-tron

Audi e-tron

Audi e-tron

Audi e-tron

Audi e-tron

Audi e-tron

Audi e-tron

Audi e-tron

Audi e-tron

Audi e-tron

Audi e-tron

Audi e-tron

Audi e-tron

Audi e-tron

Audi e-tron

Audi e-tron

Audi e-tron

Audi e-tron

Audi e-tron

Audi e-tron

Audi e-tron

Audi e-tron

Audi e-tron

Audi e-tron

Audi e-tron

Audi e-tron

Audi e-tron

Audi e-tron

MEB platforma koncernu Volkswagen

MEB platforma koncernu Volkswagen

MEB platforma koncernu Volkswagen

MEB platforma koncernu Volkswagen

MEB platforma koncernu Volkswagen

MEB platforma koncernu Volkswagen

MEB platforma koncernu Volkswagen

MEB platforma koncernu Volkswagen

Audi e-tron
Audi e-tron
Audi e-tron
Audi e-tron
22
Fotogalerie

Audi e-tron má českou cenu! Je o 146.000 Kč dražší než větší Q8

Evropskou premiéru mělo nové Audi e-tron už na říjnovém autosalonu v Paříži. Nyní už jej ale můžete vidět i v Česku a byla rovněž zveřejněna jeho základní cena.

V segmentu luxusních SUV se zanedlouho strhne souboj, na který jsme dosud nebyli zvyklí. Už se nebude hrát na počet válců a výkon, ale hlavně na dojezd a dobu nabíjení. Správně chápete, že mluvím o elektromobilech, přičemž trio luxusních německých značek natáhlo spoušť ve velmi krátkém časovém rozestupu.

Už v dubnu BMW oficiálně představilo koncept iX3, předobraz sériového auta, jehož výrobu zajistí čínská automobilka Brilliance Automotive. V září byl poprvé odhalen sériový Mercedes-Benz ECQ 4Matic, a jenom pár týdnů na to i Audi e-tron. Všechna luxusní SUV byla vystavena na říjnovém autosalonu v Paříži, přičemž co se uvedení na trh týče, je Audi o krok před Mercedesem.

Nové Audi e-tron si už můžete prohlédnout také u nás. Konkrétně na výstavě e-SALON na pražském výstavišti v Letňanech. Začala právě dnes, přičemž v rámci tiskové konference Audi jsme se mohli na auto nejenom znova podívat a prošmejdit jej v trochu větším poklidu než v Paříži, ale byly zveřejněny také informace týkající se českého trhu. Ty totiž zatím nikde nezněly.

Vůz, který svými rozměry zapadá mezi SUV Q5 a Q7, by měl v Česku začínat na částce 2.091.900 Kč. To je pro představu o 146.000 Kč více, než kolik dáte za Audi Q8 50 TDI (210 kW) se šestiválcem. Záměrně píšu „měl by“, protože jde o předpokládanou částku. Předprodej bude zahájen na přelomu letošního a příštího roku a první vozy se u prodejců objeví během února. Záruka je 4 roky s omezením na 120.000 km, za baterie výrobce ručí osm let.

O pohon elektrického SUV se stará dvojice elektromotorů, které tvoří netradiční verzi čtyřkolky quattro. Souhrnný výkon obou jednotek činí 300 kW, točivý je moment 664 N.m a zrychlení z nuly na stovku zabere 5,7 sekundy. Maximální rychlost 200 km/h není nijak závratná, ale dostačující, a Audi tvrdí, že díky účinné termoregulaci vozu i déle udržitelná.

Kapacita akumulátorů činí 95 kWh a dojezd na jedno nabití překročí 400 kilometrů. Tady zatím není úplně jasno, protože vůz stále neprošel finální homologací, méně než čtyři sta to ale podle zástupců Audi nebude.

V domácích podmínkách existují tři možnosti dobíjení – základní Compact s výkonem až 11 kW, kdy akce zabere asi 8 hodin, dále Connect s výkonem až 22 kW (nabíjení zabere 4,5 hodiny) a indukční s výkonem až 3,6 kW. Rychlejší nabíjení na sebe ale nenechá dlouho čekat.

V příštích dvou letech by mělo v Evropě vzniknout asi 400 stanic společnosti IONITY, schopných nabíjet výkonem až 350 kW, byť na takový výkon ještě není žádný z dosud představených elektromobilů stavěný. Audi e-tron zvládne nabíjení výkonem 150 kW, přičemž v takovém případě se na 80 % kapacity akumulátoru dostane asi za půl hodiny.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud