Aston Martin DBS: Bondův „služebák” čeká facelift
Aston Martin DBS se představil světu v roce 2007 a proslul především jako poslední služební vůz filmového agenta Jamese Bonda. Nestal se jím jistě jen tak pro nic za nic, je to bez ohledu na rozličné osobní preference jeden z nejkrásnějších vozů, který se v současnosti vyrábí. A se svým dvanáctiválcovým šestilitrem o výkonu přes pět set koní jistě nezůstává jen u krásy.
Jenže na vše časem padá prach, výjimečnost anglické automobilové klasiky nevyjímaje. Proto se ani jí nevyhne facelift, který má být v konečné podobě představen v průběhu roku 2011.
Technické úpravy avizovány nejsou, vnější podoba ale dozná několika změn. Tou nejviditelnější by měl být přepracovaný přední nárazník doplněný o přední světla modelu Rapide. Ty sice nejsou na vyobrazeném protoypu k vidění, naše zdroje ale o této úpravě mluví jako o hotové věci. K menším modifikacím dojde též na zádi, která dostane větší spojler pro zajištění lepší stability ve vysokých rychlostech. Upraven by dále měl být zadní difusor. Několik změn by mělo potkat i interiér, přesnější informace ale zatím nemáme.
Jak jsme již zmínili, faceliftovaný DBS čeká představení v průběhu příštího roku. Jako o místě veřejné premiéry slýcháme nejčastěji o jarním ženevském autosalonu. Pokud nám tedy automobilový bůh bude nakloněn, dočkáme se prvního kontaktu s inovovaným DBS již v březnu.
Foto © Automedia
Faceliftovaný Aston Martin DBS ladí formu na Nordschleife, odhalit svou tvář by mohl již za pár měsíců
Nový VW New Beetle přistižen v akci, opět bez maskování
Nový Volkswagen New Beetle, New Volkswagen New Beetle nebo Volkswagen New New Beetle? Také se vám z toho točí hlava? Nevíme, jak se tohle auto bude jmenovat, víme ale jak bude vypadat. A to již od minulého měsíce, kdy jsme vám přinesli snímky prakticky nemaskovaného protoypu se všemi dostupnými informacemi.
Tentokrát si můžeme prohlédnout i první video, které zachycuje nového „Brouka” při jízdních testech v Alpách. Dle viditelných scenérií jde zjevně o Grossglockner Hochalpenstrasse, kde v tuto dobu bude zřejmě již pěkně nasněženo, ale video k nám do redakce doputovalo až s menším časovým odstupem. Materiál je to nicméně stále unikátní, nebo od Volkswagenu zatím o dalším New Beetlu nevíme zhola nic.
Od minulého měsíce jsme se mnoho nového nedozvěděli ani jinými kanály, a tak můžeme dále jen spekulovat. Vzhledem k tomu, že vůz je prakticky nemaskován a jeho úspěch lze očekávat hlavně v USA, je pravděpodobné, že se představí již velmi brzy na některém z amerických autosalonů. Ten nejvýznamnější se koná v lednu v Detroitu, další tak dobrou příležitost jako za dva měsíce by tedy Volkswagen celý další rok neměl. Uvidíme tedy třetí generaci Volkswagenu Beetle již v lednu 2011? Nechme se překvapit. Do té doby můžete sledovat, jak to vozu sluší za jízdy v ještě prosluněných alpských hvozdech...
Aston Martin One-77: britský superbrus dolaďuje formu
Uznáváme, Aston Martin One-77 není žádným tajemstvím. Jeho první podrobnější představení jsme vám přinesli před jedním a půl rokem, mohli jsme jej vidět i na oficiálním videu a nedávno jsme doplnili i detailnější informace o výkonu jeho fantastického atmosférického dvanáctiválce.
Jenže ani jeden z plánovaných 77 vyrobených kusů se zatím nedostal do prodeje a to znamená jediné - automobilka vůz stále dolaďje k jí zamýšlené dokonalosti. A děje se tak kde jinde než na Severní smyčce Nürburgringu, kde jsou snad trvale připraveni naši špióni a fotoaparáty a videokamerami.
Můžeme vám tak nabídnout fotografie posledního prototypu britské placky, která je i podle samotné automobilky testována naposledy předtím, než se dostane do rukou prvním zákazníkům.
Foto © Automedia
Aston Martin One-77 si užívá posledních testů před začátkem prodejů
Aston Martin One-77 v akci: je libo více zvuku?
Po posledních fotografiích s výjimečným Aston Martinem One-77 k nám z Velké Británie dorazila též informace, že i když je vůz stále dolaďován k dokonalosti, zbývá na prodej jen posledních 22 kusů ze 77, které budou vyrobeny. Pokud tedy na One-77 máte zálusk, neměli byste nad jeho objednávkou dlouho váhat.
Vaše rozhodování může urychlit i další špionáźní video z Nürburgringu a jeho okolí. Jde zřejmě o tentýž vůz, který byl zachycen dříve, navíc ve velmi podobných podmínkách, mnohem lépe je ale slyšet jeho mimořádný, atmosféricky plněný dvanáctiválec s výkonem přes 700 koní. Pěknou podívanou (či spíše poslouchanou) kazí pouze už ze zvukové kulisy patrný unylý projev automatické převodovky, která bude zřejmě pro One-77 jedinou volbou. Však posuďte sami...
Roding Rroadster 23: ošklivé káčátko skutečností
Tohle auto vypadá, jako by mu něco chybělo, ale opak je pravdou - díky lehkému maskování mu stále něco přibývá. Jde o Roding Roadster 23 a když se loni ukázal coby koncept na autosalonu ve Frankfurtu, málokdo věřil, že se opravdu dočká avizované výroby. Poslední špionážní snímky z Nürburgringu ale svědčí o tom, že nešlo o žádný vtip a výrobce plánuje uvést vůz na trh co nevidět.
Od podoby konceptu se Roding Roadster v testovaném provedení příliš neliší, a tak se jeho posádka ani přílliš nebránila drzému objektivu našeho fotografa. Ve všech detailech si tak můžeme prohlédnout vskutku bizarní křivky tohoto sporťáčku, který chce vyzvat na souboj podobná, ale o poznání vkusnější díla Arielu, Caterhamu nebo KTM.
I když v soutěžích krásy vavříny sbírat nebude, na okruhu by Roding bodovat měl. Při testech na Nordschleife mu pro srovnání sloužilo superrychlé Porsche 911 GT2 a ze strany výrobce nešlo o přílišný optimismus. Vůz totiž pohání třistakoňový šestiválec, což mu v kombinaci s hmotností jen 920 kg má zajistit zrychlení na stovku výrazně pod čtyři sekundy a maximální rychlost 280 km/h.
Tápete nad číslovkou v názvu? Ta značí že Roding Roadster 23 vznikne jen v odpovídajícím počtu exemplářů. Kdy přesně se vůz objeví v prodeji zatím nevíme, mělo by se tak ale stát v průběhu následujícího roku.
Foto © Automedia
Z Rodingu Roadster krasavec už nebude, rychlík ale ano
Audi RS3: přízrak, nebo skutečnost?
Již několik mých kolegů si v minulosti vylámalo zuby na informacích o chystaném Audi RS3. Zní skoro neuvěřitelně, že jsme již před jeden a čtvrt rokem měli téměř za jisté představení vozu na autosalonu ve Frankfurtu, letos prakticky nebylo pochyb o pařížské premiéře. Faktem ale je, že vůz se nepředstavil do dnešního dne a snad jen dřívější špionážní fotografie a nejnověji i fotky volantu a přístrojové desky s označením RS3 a cejchováním přes 300 km/h v nás živí naději, že nějaká RS3 vůbec bude.
Osobně o tom ale přesvědčen nejsem. U Audi je sice typické, že RS modely představuje v závěru produkce v rámci propagace vozů té které řady, ale současná A3 už má příliš na kahánku. Všechny fotografie z Nordschleife i ony snímky přístrojové desky navíc mohou být stejně dobře skutečné jako mohou být jen přízrakem chytrých marketéru z Ingolstadtu. Do hlavy vedení Audi ale nikdo z nás nevidí, a tak přispěji ještě trochou do mlýna pozitivních očekávaní a spekulací.
Do rukou se nám totiž dostala ilustrace od našich kreslířů, jež ukazuje pravděpodobnou podobu RS3. Ta je prosta překvapení, kombinuje nám známý vzhled současné „á-trojky” a prvků známých z modelů RS5 či RS6. Na druhou stranu je třeba uznat, že vozu to v podobném balení i přes léta, která má „na hrbu”, sluší a uhlazený styl nedávných Audi (A3 již přece jen není dnešní...) decentně zvýrazněný sportovními doplňky je prostě chic.
Kdo ví, jak to s RS3 dopadne, nicméně můžeme si zrekapitulovat dosud známé spekulace. Vůz má bý vybaven motorem 2,5 R5 turbo známým z modelu TT-RS, jenž má být v RS3 naladěn na plných 350 koní. Převodovka má být jen automatická sedmistupňová, doufejme ale i v šestistupňový „manuál”, tato spekulace je totiž opřena jen o fotku volantu s „pádly”. Pohon všech kol je samozřejmostí, maximální rychlost 250 km/h nezbytnou nutností a produkce omezená na 2 700 kusů tradicí.
Dále můžeme jen věřit, že RS3 bude. Troufnu si říci, že pokud se nepředstaví na jarním autosalonu v Ženevě (jakkoli Němci by zřejmě raději viděli vůz poprvé na podzim ve Frankfurtu), žádná RS3 již nevznikne, výchozí A3 už na trhu déle jak rok vydrží jen stěží.
Ilustrace © Automedia
Buď si Audi utahuje z nás, nebo si po skutečném představení RS3 začne utahovat z konkurence. Na každý pád bychom se za takovýto vzhled vozu vůbec nezlobili...