Lamborghini již nějakou dobu láká na svou novou okruhovou hračku se základy v modelu  Aventador  s názvem SCV12. Pod kapotou bude nejsilnější atmosférický motor Lamborghini všech dob. V řeči čísel to znamená výkon 610 kW (830 koní). Dynamické parametry zatím nejsou známy, ale o schopnostech tohoto vozu už teď nemůže být pochyb. Foto: TaycanEVforum.com

Lamborghini již nějakou dobu láká na svou novou okruhovou hračku se základy v modelu Aventador s názvem SCV12. Pod kapotou bude nejsilnější atmosférický motor Lamborghini všech dob. V řeči čísel to znamená výkon 610 kW (830 koní). Dynamické parametry zatím nejsou známy, ale o schopnostech tohoto vozu už teď nemůže být pochyb. | Foto: TaycanEVforum.com

Automobilka nám prozatím ukázala jen  maskovaný kousek  a celkový vzhled vozu je tak stále tajemstvím. O celkové podobě vozu nám toho ale dost může prozradit únik z patentového úřadu, který se objevil na stránce TaycanEVforum.com. Jde o detailní designové skici z patentového úřadu. Foto: TaycanEVforum.com

Automobilka nám prozatím ukázala jen maskovaný kousek a celkový vzhled vozu je tak stále tajemstvím. O celkové podobě vozu nám toho ale dost může prozradit únik z patentového úřadu, který se objevil na stránce TaycanEVforum.com. Jde o detailní designové skici z patentového úřadu. | Foto: TaycanEVforum.com

Již na patentových snímcích je vidět obří zadní křídlo a klínovitá silueta tohoto hypersportu na okruhy. Nechybí ani zafixovaná boční okna po vzoru závodních aut. Kompletní odhalení vozu si automobilka naplánovala na konec léta. Majitelé vozu budou členy speciálního klubu, který zahrnuje řidičské tréninky a různé okruhové dny. Foto: TaycanEVforum.com

Již na patentových snímcích je vidět obří zadní křídlo a klínovitá silueta tohoto hypersportu na okruhy. Nechybí ani zafixovaná boční okna po vzoru závodních aut. Kompletní odhalení vozu si automobilka naplánovala na konec léta. Majitelé vozu budou členy speciálního klubu, který zahrnuje řidičské tréninky a různé okruhové dny. | Foto: TaycanEVforum.com

Vůz bude mít sekvenční šestistupňovou převodovku, která bude posílat všechen výkon na zadní kola. SCV12 bude mít hořčíková kola (19“ vpředu a 20“ vzadu), která budou obalená speciálními pneumatikami od Pirelli. Bližší technické detaily, stejně jako cenu, si automobilka nechává zatím pro sebe. Foto: TaycanEVforum.com

Vůz bude mít sekvenční šestistupňovou převodovku, která bude posílat všechen výkon na zadní kola. SCV12 bude mít hořčíková kola (19“ vpředu a 20“ vzadu), která budou obalená speciálními pneumatikami od Pirelli. Bližší technické detaily, stejně jako cenu, si automobilka nechává zatím pro sebe. | Foto: TaycanEVforum.com

 Foto: TaycanEVforum.com

| Foto: TaycanEVforum.com

 Foto: TaycanEVforum.com

| Foto: TaycanEVforum.com

 Foto: TaycanEVforum.com

| Foto: TaycanEVforum.com

...a taky pár fotografií maskovaného modelu, který dostane označení SCV12. V autě se objeví vůbec nejsilnější atmosféricky plněný V12 v historii značky. Foto: TaycanEVforum.com

...a taky pár fotografií maskovaného modelu, který dostane označení SCV12. V autě se objeví vůbec nejsilnější atmosféricky plněný V12 v historii značky. | Foto: TaycanEVforum.com

Když mluvíme o výhradně okruhové hračce, není překvapením, že na vývoji se podílelo závodní oddělení Lamborghini. Bez nutnosti dodržovat pravidla jakékoliv závodní série bude SCV12 nabízet větší aerodynamický přítlak než vozy kategorie GT3... Foto: TaycanEVforum.com

Když mluvíme o výhradně okruhové hračce, není překvapením, že na vývoji se podílelo závodní oddělení Lamborghini. Bez nutnosti dodržovat pravidla jakékoliv závodní série bude SCV12 nabízet větší aerodynamický přítlak než vozy kategorie GT3... | Foto: TaycanEVforum.com

Okruhovému využití napovídá i použití klasické šestistupňové sekvenční převodovky, a to v rámci zadního push-rod zavěšení, přičemž oproti Aventadoru bude SCV12 využívat pohon jen zadních kol. Foto: TaycanEVforum.com

Okruhovému využití napovídá i použití klasické šestistupňové sekvenční převodovky, a to v rámci zadního push-rod zavěšení, přičemž oproti Aventadoru bude SCV12 využívat pohon jen zadních kol. | Foto: TaycanEVforum.com

Hmotnost SCV12 zatím neznáme, ale šasi z karbonu stejně jako další díly mají vozu zajistit působivý poměr výkonu a hmotnosti. Foto: TaycanEVforum.com

Hmotnost SCV12 zatím neznáme, ale šasi z karbonu stejně jako další díly mají vozu zajistit působivý poměr výkonu a hmotnosti. | Foto: TaycanEVforum.com

...což ostatně agresivně řezaná karoserie s nespočtem průduchů a velkým křídlem nasvědčuje i pod maskováním. Foto: TaycanEVforum.com

...což ostatně agresivně řezaná karoserie s nespočtem průduchů a velkým křídlem nasvědčuje i pod maskováním. | Foto: TaycanEVforum.com

Atmosféricky dvanáctiválec nepochybně vycházející z konstrukce 6,5litrového motoru z Aventadoru má zajistit výkon přes 830 koní (610 kW) – pro srovnání, dosud nejostřejší Aventador SVJ produkuje 770 koní (566 kW). Foto: TaycanEVforum.com

Atmosféricky dvanáctiválec nepochybně vycházející z konstrukce 6,5litrového motoru z Aventadoru má zajistit výkon přes 830 koní (610 kW) – pro srovnání, dosud nejostřejší Aventador SVJ produkuje 770 koní (566 kW). | Foto: TaycanEVforum.com

O čistě okruhovém hyperautě na základě Aventadoru se u Lamborghini mluvilo již delší dobu. Dřívější upoutávky nyní konečně doplňuje hrstka oficiálních informací... Foto: TaycanEVforum.com

O čistě okruhovém hyperautě na základě Aventadoru se u Lamborghini mluvilo již delší dobu. Dřívější upoutávky nyní konečně doplňuje hrstka oficiálních informací... | Foto: TaycanEVforum.com

Zatímco dřívější upoutávka na okruhovou hračku od  Lamborghini s označením SCV12  ukazovala exteriér dosud ještě maskovaného prototypu, nyní nám Italové prezentují záběry z interiéru... Foto: TaycanEVforum.com

Zatímco dřívější upoutávka na okruhovou hračku od Lamborghini s označením SCV12 ukazovala exteriér dosud ještě maskovaného prototypu, nyní nám Italové prezentují záběry z interiéru... | Foto: TaycanEVforum.com

...i když ten sám o sobě není zrovna klíčovým aktérem nového videa. Foto: TaycanEVforum.com

...i když ten sám o sobě není zrovna klíčovým aktérem nového videa. | Foto: TaycanEVforum.com

Jednoduše řečeno – máme zde skvělý on-board SCV12, které po Imole proháněl závodní pilot Emanuele Pirro. Foto: TaycanEVforum.com

Jednoduše řečeno – máme zde skvělý on-board SCV12, které po Imole proháněl závodní pilot Emanuele Pirro. | Foto: TaycanEVforum.com

Automobilka nám prozatím ukázala jen  maskovaný kousek  a celkový vzhled vozu je tak stále tajemstvím. O celkové podobě vozu nám toho ale dost může prozradit únik z patentového úřadu, který se objevil na stránce TaycanEVforum.com. Jde o detailní designové skici z patentového úřadu. Foto: TaycanEVforum.com
Již na patentových snímcích je vidět obří zadní křídlo a klínovitá silueta tohoto hypersportu na okruhy. Nechybí ani zafixovaná boční okna po vzoru závodních aut. Kompletní odhalení vozu si automobilka naplánovala na konec léta. Majitelé vozu budou členy speciálního klubu, který zahrnuje řidičské tréninky a různé okruhové dny. Foto: TaycanEVforum.com
Vůz bude mít sekvenční šestistupňovou převodovku, která bude posílat všechen výkon na zadní kola. SCV12 bude mít hořčíková kola (19“ vpředu a 20“ vzadu), která budou obalená speciálními pneumatikami od Pirelli. Bližší technické detaily, stejně jako cenu, si automobilka nechává zatím pro sebe. Foto: TaycanEVforum.com
 Foto: TaycanEVforum.com
17
Fotogalerie

Lamborghini unikly patentové snímky SCV12. Ještě stále chcete omalovánky?

Během pandemie kornaviru automobilky pouštěly do světa různé omalovánky. S trochou fantazie tak mohou sloužit i uniklé patentové snímky nejsilnějšího atmosférického Lamborghini.

Lamborghini již nějakou dobu láká na svou novou okruhovou hračku se základy v modelu Aventador s názvem SCV12. Pod kapotou bude nejsilnější atmosférický motor Lamborghini všech dob. V řeči čísel to znamená výkon 610 kW (830 koní). Dynamické parametry zatím nejsou známy, ale o schopnostech tohoto vozu už teď nemůže být pochyb.

Automobilka nám prozatím ukázala jen maskovaný kousek a celkový vzhled vozu je tak stále tajemstvím. O podobě vozu nám toho ale může dost prozradit aktuální únik z patentového úřadu, který se objevil na webové stránce TaycanEVforum.com. Jde o detailní designové skici z patentového úřadu.

Na patentových snímcích je vidět obří zadní křídlo a klínovitá silueta tohoto hypersportu na okruhy. Nechybí ani zafixovaná boční okna po vzoru závodních aut. Kompletní odhalení vozu si automobilka naplánovala na konec léta. Majitelé vozu budou členy speciálního klubu, který zahrnuje řidičské tréninky a různé okruhové dny.

Vůz bude mít sekvenční šestistupňovou převodovku, která bude posílat všechen výkon na zadní kola. SCV12 bude mít hořčíková kola (19“ vpředu a 20“ vzadu), která budou obalená speciálními pneumatikami od Pirelli. Bližší technické detaily, stejně jako cenu, si automobilka nechává zatím pro sebe.

Lamborghini

Ferruccio Lamborghini založil společnost vyrábějící sportovní automobily v roce 1963 coby konkurenta značkám, jako je Ferrari.

Po vyhlášení úpadku a změně vlastníků přešlo Lamborghini v roce 1987 pod Chrysler. Od roku 1998 ho vlastní Audi (Volkswagen Group).

Lamborghini Aventador • Lamborghini Huracán • Lamborghini Urus

Doporučujeme

Články odjinud