Moderní pojetí automobilových legend může na někoho působit jako svatokrádež, ale když dáte totálnímu vraku nový život, výsledky mohou být parádní.
Britská dílna Thornley Kelham se specializuje na renovace, přípravu historických závodních vozů, servis a tak dále – prostě vše okolo veteránů. Na kontu má už řadu úspěšných projektů: Mercedes 300SL, Rolls-Royce Phantom II, BMW 328, Ferrari 250GTE, Lancii Flaminia Zagato a mnoho dalších. O kvalitě práce svědčí o ocenění z přehlídky Salon Privé. Zatím posledním projektem je série Lancií Aurelia B20GT s přezdívkou Outlaw – tedy „psanec.“
Poslední tři vozy nyní firma dokončuje. Mají snížené střechy a závodním světem inspirované dobové doplňky typu střechy bez rýh, zámků kapoty nebo víček nádrže ve stylu Monza. Při přestavbě se podařilo ušetřit 75 kilogramů hmotnosti, vozy tedy váží jen 1100 kilogramů.
Pohon zajišťuje šestiválec Alfa Romeo Busso o objemu 3,2 litru, naladěný na více než 220 kW (300 k) – originály Lancie měly maximálně 113 kW, proto je karoserie řádně vyztužená. Vylepšením prošla veškerá myslitelná technika auta – od pedálové soustavy přes kotoučové brzdy, řízení (na přání s posilovačem), zavěšení, odpružení až po samosvorný diferenciál.
Uvnitř najdete vkusnou směsici kůže, Alcantary a kovu. Volant má dřevěný věnec a budoucí majitelé si budou moci naspecifikovat vnitřek podle sebe. Vyrobeno bude pouhých devět kusů Aurelie Outlaw, šest je hotovo či v dokončovací fázi, poslední tři teprve vzniknou. Každý kus potřebuje 2200 hodin poctivé ruční práce ještě před lakováním. Cenu neznáme, zřejmě ji znají pouze vážní zájemci.
Lancia, založená v roce 1906, patří k nejstarším světovým automobilkám. První vůz vznikl v roce 1908.
Až do šedesátých let 20. století zůstala Lancia nezávislá. V roce 1969 ji ale převzal Fiat, kde má roli luxusnější alternativy k jeho automobilům. Od roku 2021 patří Lancia do skupiny Stellantis.
Lancia Ypsilon