Německý koncern by rád zaplavil britskou metropoli svými produkty. Zkouší to s novým provedením londýnského taxi.
Slavné londýnské taxíky (byť často již s japonskou mechanikou) byly po celá desetiletí v podstatě doménou anglických továren. Slavné buclaté, černě lakované vozy se staly spolu s klasickými autobusy „double decker“ nebo červenými telefonními budkami ikonami místních komunikací. Ale to by se mohlo v budoucnu změnit, stále přísnější emisní limity totiž již nepřejí konvenčním dieselům. Volkswagen je ale připraven a přichází se studií EV Taxi Concept, ta vychází z budoucího minivozu Up! a v balení vzdáleně připomínajícím konvenční taxíky by mohla vyřešit problémy s emisemi v britské metropoli.
Jak jistě tušíte, o pohon studie Volkswagen EV Taxi Concept se stará elektromotor zásobovaný li-ionovými akumulátory. Výkon 115 koní (86 kW) by měl stroji zajistit dosažení více než dostatečné rychlosti 121 km/h a teoretický dojezd na jedno nabití se má přiblížit hranici 300 km. Následné dobití baterií na 80 % jejich kapacity má podle automobilky Volkswagen trvat zhruba jednu hodinu.
Tyto hodnoty zní trochu jako science fiction a automobilka je nepodložila upřesněním technického řešení, berme je tedy s rezervou. Faktem nicméně je, že karoserie stroje EV Taxi Concept prakticky postrádá převisy, což usnadní manévrování, ale také zajistí dostatečný prostor pro dva cestující vzadu a jejich zavazadla. Běžně v Londýně na zadním sedadle sice jezdí pasažéři tři, nicméně jde o slušný výsledek v porovnání s délkou vozu jen 3,7 m.
Interiér působí moderním, ale též jednoduchým dojmem a zajišťuje posádce náležitý komfort a jízdu „na úrovni“. Na palubě najdeme dva dotykově ovládané informační displeje (jeden určený pro cestující vzadu) i klimatizaci.
Studie EV Taxi Concept od Volkswagenu zatím neplní všechna kritéria určená pro vozidla londýnské taxislužby, ale naznačuje, jakým směrem by se vývoj v této oblasti mohl v dohledné době ubírat. Uvidíme, jak se na německou novinku budou tvářit Britové...
Volkswagen EV Taxi Concept