BMW X1 se na většině trhů, na které již stihlo dorazit, ještě nestačilo ani pořádně ohřát a už mnichovská automobilka přichází s vcelku podstatným rozšířením nabídky pohonných jednotek. X1 bude již za dva měsíce k dispozici s novým základním čtyřválcem, přičemž pro náročnější motoristy bude připraven nový benzínový šestiválec. Pojďme ale od toho nejmenšího.
V březnu se do katalogů dostane základní verze sDrive18i poháněná benzínovým dvoulitrovým čtyřválcem s výkonem 150 koní dosahovaným při 6 400 ot./min. a maximálním točivým momentem 200 Nm posazeným do 3 600 ot./min. Verze s pohonem zadních kol a manuální převodovkou dosáhne z klidu na 100 km/h za 9,7 sekundy a ručička tachometru se při maximální rychlosti zastaví zhruba na hodnotě 202 km/h. Je nutno ovšem počítat s tím, že při výbavě se šestistupňovým automatem bude X1 trochu línější a na dosáhnutí stovky bude potřebovat zhruba o sedm desetin sekundy víc. Agregát se ale klidnější jízdě odvděčí kombinovanou spotřebou 8,2 l/100 km.
Druhým z řady nováčků bude trochu dražší verze xDrive25i poháněná benzínovým šestiválcem s výkonem 218 koní při 6 100 ot./min a maximálním točivým momentem 277 Nm při 2 500 ot./min. Tato čtyřkolka se zařadí přímo pod vrcholnou benzínovou verzi xDrive28i, avšak svými parametry se určitě zahanbit nenechá - z klidu na 100 km/h vystartuje za 7,9 sekundy a maximální rychlost činí 223 km/h. K tomu všemu se majitel bude muset (podle údajů výrobce) vypořádat se spotřebou 9,3 l/100 km v kombinovaném cyklu.
Změny se navíc přenesly i k doposud nabízeným jednotkám, k nimž bude již brzy dostupný šestistupňový automat, týká se to konkrétně verzí xDrive18d, sDrive18d a sDrive 20d. K tomu všemu se BMW rozhodlo doplnit i paletu nabízených barevných odstínů, novinkou je šedá Space, stříbrná Cashmere, bronzová, světlohnědá a modrá metalíza Graphite.
BMW X1