I starý dobrý Defender padá do trendu klasických vozů přestavěných na elektromobily. Konverzi nyní nabízí britská firma Twisted, která vám elektrický pohon nacpe do předchozí generace slavného off-roadu s karoseriemi 90, 110 i 130. Zdroj: Twisted

I starý dobrý Defender padá do trendu klasických vozů přestavěných na elektromobily. Konverzi nyní nabízí britská firma Twisted, která vám elektrický pohon nacpe do předchozí generace slavného off-roadu s karoseriemi 90, 110 i 130. | Zdroj: Twisted

Na výběr jsou přitom dvě specifikace pohonu, a jak ukazují fotky, široké možnosti personalizace výsledného vozu. Zdroj: Twisted

Na výběr jsou přitom dvě specifikace pohonu, a jak ukazují fotky, široké možnosti personalizace výsledného vozu. | Zdroj: Twisted

V každém případě je pod kapotu Defenderu nasazen jeden elektromotor, který svou sílu posílá skrze původní rozvodovku a uzamykatelné diferenciály na všechna kola. Zdroj: Twisted

V každém případě je pod kapotu Defenderu nasazen jeden elektromotor, který svou sílu posílá skrze původní rozvodovku a uzamykatelné diferenciály na všechna kola. | Zdroj: Twisted

Bateriový modul o kapacitě 60 kWh je uložen pod podlahu a zajistí maximální dojezd na jedno nabití přes 320 kilometrů. Zdroj: Twisted

Bateriový modul o kapacitě 60 kWh je uložen pod podlahu a zajistí maximální dojezd na jedno nabití přes 320 kilometrů. | Zdroj: Twisted

Výchozí specifikace ústrojí nabídne 160 kW (217 koní) a točivý moment 380 N.m, silnější verze poté 239 kW (325 koní) a 460 N.m. U druhé zmíněné je elektrický Defender schopný zrychlit z nuly na 100 km/h za 8,2 vteřiny. Zdroj: Twisted

Výchozí specifikace ústrojí nabídne 160 kW (217 koní) a točivý moment 380 N.m, silnější verze poté 239 kW (325 koní) a 460 N.m. U druhé zmíněné je elektrický Defender schopný zrychlit z nuly na 100 km/h za 8,2 vteřiny. | Zdroj: Twisted

Nepochybným plus zůstává, že i po konverzi je off-road stále schopný tahat přívěsy až do hmotnosti 3,5 tuny. Zdroj: Twisted

Nepochybným plus zůstává, že i po konverzi je off-road stále schopný tahat přívěsy až do hmotnosti 3,5 tuny. | Zdroj: Twisted

Ke zlepšené dynamice Defenderu přidává Twisted například schopnější odpružení Bilstein, větší a silnější brzdy nebo širší litá kola. Při zvolení výkonnější specifikace vám firma tyto úpravy přihodí standardně do ceny konverze. Zdroj: Twisted

Ke zlepšené dynamice Defenderu přidává Twisted například schopnější odpružení Bilstein, větší a silnější brzdy nebo širší litá kola. Při zvolení výkonnější specifikace vám firma tyto úpravy přihodí standardně do ceny konverze. | Zdroj: Twisted

Uvnitř navíc dostávají upravená auta přepracovanou palubní desku s dotykovým infotainmentem, lepší audiosystém a ve výbavě se objevuje i parkovací kamera. Zdroj: Twisted

Uvnitř navíc dostávají upravená auta přepracovanou palubní desku s dotykovým infotainmentem, lepší audiosystém a ve výbavě se objevuje i parkovací kamera. | Zdroj: Twisted

Přestavba vozu na elektromobil trvá v dílně Twisted v Bristolu asi dva týdny. Nic levného to ale nebude. Zdroj: Twisted

Přestavba vozu na elektromobil trvá v dílně Twisted v Bristolu asi dva týdny. Nic levného to ale nebude. | Zdroj: Twisted

Cenovky startují od částky 69.950 liber, tedy v přepočtu asi 2 miliony korun. Předpokládáme, že v ceně je obsažena i cena samotného auta určeného ke konverzi. Zdroj: Twisted

Cenovky startují od částky 69.950 liber, tedy v přepočtu asi 2 miliony korun. Předpokládáme, že v ceně je obsažena i cena samotného auta určeného ke konverzi. | Zdroj: Twisted

 Zdroj: Twisted

| Zdroj: Twisted

 Zdroj: Twisted

| Zdroj: Twisted

 Zdroj: Twisted

| Zdroj: Twisted

Na výběr jsou přitom dvě specifikace pohonu, a jak ukazují fotky, široké možnosti personalizace výsledného vozu. Zdroj: Twisted
V každém případě je pod kapotu Defenderu nasazen jeden elektromotor, který svou sílu posílá skrze původní rozvodovku a uzamykatelné diferenciály na všechna kola. Zdroj: Twisted
Bateriový modul o kapacitě 60 kWh je uložen pod podlahu a zajistí maximální dojezd na jedno nabití přes 320 kilometrů. Zdroj: Twisted
Výchozí specifikace ústrojí nabídne 160 kW (217 koní) a točivý moment 380 N.m, silnější verze poté 239 kW (325 koní) a 460 N.m. U druhé zmíněné je elektrický Defender schopný zrychlit z nuly na 100 km/h za 8,2 vteřiny. Zdroj: Twisted
13
Fotogalerie

Starý Land Rover Defender přijíždí jako elektromobil. Vyrábí se přímo v Británii

Ani samotní Britové to nevidí jako kacířství. Od tamní firmy tak přijíždí starý Defender s čistě elektrickým pohonem.

I starý dobrý Defender padá do trendu klasických vozů přestavěných na elektromobily. Konverzi nyní nabízí britská firma Twisted, která vám elektrický pohon nacpe do předchozí generace slavného off-roadu s karoseriemi 90, 110 i 130. Na výběr jsou přitom dvě specifikace pohonu, a jak ukazují fotky, široké možnosti personalizace výsledného vozu.

V každém případě je pod kapotu Defenderu nasazen jeden elektromotor, který svou sílu posílá skrze původní rozvodovku a uzamykatelné diferenciály na všechna kola. Bateriový modul o kapacitě 60 kWh je uložen pod podlahu a zajistí maximální dojezd na jedno nabití přes 320 kilometrů.

Výchozí specifikace ústrojí nabídne 160 kW (217 koní) a točivý moment 380 N.m, silnější verze poté 239 kW (325 koní) a 460 N.m. U druhé zmíněné je elektrický Defender schopný zrychlit z nuly na 100 km/h za 8,2 vteřiny. Nepochybným plus zůstává, že i po konverzi je off-road stále schopný tahat přívěsy až do hmotnosti 3,5 tuny.

Ke zlepšené dynamice Defenderu přidává Twisted například schopnější odpružení Bilstein, větší a silnější brzdy nebo širší litá kola. Při zvolení výkonnější specifikace vám firma tyto úpravy přihodí standardně do ceny konverze. Uvnitř navíc dostávají upravená auta přepracovanou palubní desku s dotykovým infotainmentem, lepší audiosystém a ve výbavě se objevuje i parkovací kamera.

Přestavba vozu na elektromobil trvá v dílně Twisted v Bristolu asi dva týdny. Nic levného to ale nebude. Cenovky startují od částky 69.950 liber, tedy v přepočtu asi 2 miliony korun. Předpokládáme, že v ceně je obsažena i cena samotného auta určeného ke konverzi.

Land Rover

První vůz Land Rover vznikl ve Velké Británii v roce 1947 jako inspirace americkým Jeepem.

V roce 1978 se značka specializující se na terénní automobily oddělila od Rover Company. Vlastnilo ji BMW a Ford, od roku 2008 patří k indickému Tata Motors.

Range Rover • Range Rover Velar • Range Rover Evoque • Land Rover Discovery • Land Rover Defender

Doporučujeme

Články odjinud