Peugeot a Citroën začnou udávat u dieselů spotřebu ve skutečném provozu

Peugeot a Citroën začnou udávat u dieselů spotřebu ve skutečném provozu

Koncern PSA se rozhodl, že bude u vybraných modelů značek Citroën a Peugeot se vznětovými motory udávat i spotřebu paliva a emise ve skutečném provozu. Vedení koncernu říká, že tím chce potvrdit svoje postavení výrobce nejúspornějších dieselů na trhu.

Možná je to i příprava na nové normy měření spotřeby, které jsou označeny jako WLTC (nebo také WLTP). Už jsme se jimi zaobírali v samostatném článku a jen připomeneme, že by mohly platit už od roku 2017.

Peugeot ani Citroën ale nespecifikují, jak budou testy spotřeby v reálném provozu probíhat a podle jaké metodiky. Prý je ale bude provádět nezávislá instituce. Měřit se ale bude jen spotřeba paliva a z ní se budou dopočítávat emise CO2.

PSA také tvrdí, že když se na svět dostaly první zprávy o tom, že diesely vypouštějí mnohem více emisí, než by měly, provedl koncern měření více než čtyř tisíc náhodně vybraných aut. Data prý byla v normě a PSA popírá, že by používal jakoukoli metodu, která dovolí obejít normované měření emisí.

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, od roku 2021 patřící do skupiny Stellantis.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

Doporučujeme

Články odjinud