85
Fotogalerie

Test: Ford Mondeo - EcoBoost startuje

Ford Mondeo zůstává stále „zlatým standardem“ evropské střední třídy a dále jej posílil nástup nové generace motorů EcoBoost.

Kapitoly článku:


Svěží vítr do plachet střední třídy

Stávající generace Fordu Mondeo není na našem trhu žádným nováčkem, takže ani není divu, že v našem archivu najdete hned několik testů vozů tohoto typu. V poslední době jsme vám nabídli testy pětiválcového hatchbacku 2,5T, nejlevnějšího „turbodieselu“ 1,8 TDCi se stejnou karosérií i „našlápnutého“ kombíku s motorem 2,2 TDCi. S ohledem na význam i popularitu řady Mondeo dějiny této ságy trvající od roku 1993 průběžně sledujeme a konfrontujeme nejen s konkurencí, ale také s jejími předchůdci. Pozornosti laskavého čtenáře proto doporučujeme také rozsáhlý srovnávací test Mondea „kulaťáka“ (zaoblená verze po faceliftu původního provedení z roku 1997) a Sierry 2,0i DOHC se stejným objemem motoru i typem karoserie, který svého času přinesl nejedno překvapení.

Tento dlouhý úvod se měl stát jakousi zástěrkou proto, že se v našem dnešním krátkém testu nebudeme již podrobně věnovat evoluci fenoménu Mondeo, jeho technice či spolehlivosti. Zájemce o všechny tyto podrobnosti odkazujeme zejména na naše testy ojetých vozů, kde o nich již byla řeč.

P1030571.JPG P1030579.JPG P1030639.JPG

Infúze v podobě EcoBoostu

Ford Mondeo stávající generace prošel v loňském roce rozsáhlou modernizací, jejíž prezentaci si Ford nechal kupodivu na moskevský autosalon. Karoserie všech nabízených verzích dostaly nové nárazníky (ten přední se nyní vyznačuje výraznějším a větším otvorem pro přístup vzduchu k chladičům a alternativně vestavěnými svítilnami LED pro denní svícení; od výbavového stupně Titanium), nové světlomety vpředu i vzadu (nově z LED, přičemž ještě nedávno Ford standardní žárovky a pouhý „vzhled LED“ vehementně obhajoval jako praktický) a přepracované ráfky. Ani uvnitř žádná revoluce neproběhla a posun se omezil prakticky jen na modernizaci materiálů a některé nové prvky včetně vylepšené stropní konzole.

P1030587.JPG P1030586.JPG P1030588.JPG

Revoluce se však odehrála pod přední kapotou Mondea, a to hlavně mezi zážehovými jednotkami. Původní garnituru zde dnes zastupuje letitý „dvoulitr“ Duratec, jehož výkon se od roku 2000 nezměnil, a pro nejlevnější verzi Core vyhrazený 1,6 l 120 k/88 kW, ostatní části spektra obhospodařily nové čtyřválce EcoBoost vyznačující se přímým vstřikováním a přeplňováním. Jistě si vzpomenete, že jejich konstrukce pochází z USA a my jsme se jí podrobně věnovali již několikrát. V rámci zatím posledního faceliftu byla rozšířena také paleta vznětových motorů TDCI pokrývající dnes škálu od 115 koní (85 kW) do 200 koní (147 kW).

P1030580.JPG P1030581.JPG P1030582.JPG

Zkoušený vůz

K našemu krátkodobému testu jsme převzali hatchback Mondeo 2,0 EcoBoost s výkonem 203 koní v nejvyšším stupni výbavy Enterpirse, který byl vyroben na počátku loňského roku a spadá tak ještě do dob před posledním faceliftem a ani celá škála příplatkových povrchových dílů tuto skutečnost nemůže popřít. Přesto je třeba přiznat, že tento světlemodrý elegán se zatmavenými okny a škálou doplňků s matově stříbřitým povrchem budil i po dlouhých letech své výroby pozornost všude, kde se v rámci našeho testu objevil.

P1030648.JPG P1030593.JPG P1030584.JPG

K našemu štěstí pod svojí kapotou ukrýval slabší verzi nového „dvoulitru“ EcoBoost s výkonem 203 koní (149 kW), který je v nabídce pohonných jednotek pro Mondeo v současnosti obklopen jednotkami 1,6 EcoBoost 160 k/118 kW a 2,0 EcoBoost 240 k/176 kW. Jistým zklamáním pro některé zákazníky bude, že oba dvoulitry EcoBoost jsou zatím k dispozici výhradně s novou dvouspojkovou šestistupňovou převodovkou PowerShift a skutečně manuálního řazení si mohou naplno užít pouze provozovatelé verze 1,6 EcoBoost. Námi zkoušený vůz byl doplněn širokou paletou příplatkové výbavy v úhrnu bezmála čtvrt milionu korun, ale s ohledem na stav počítadla ujeté vzdálenosti atakující hranici 20 000 km je nyní nabízen se slevou přes 360 000 Kč.  

Výbava a ceny:

Ford Mondeo 2,0 EcoBoost Enterprise
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH):
731 906 Kč (v rámci akční ceny)
Cena základního provedení (vč. DPH):
499 990 Kč (v rámci akční ceny)
 
 
Výbava
 
 
 
Posilovač řízení:
Ano
Airbagy:
7x
El. řízení podvozku:
ESP, ABS, TCS, EBA, HSA
Centrální zamykání:
Ano, bezklíčové
El. ovládání oken:
Ano, 4x, aut.
El. ovládání zrcátek:
Ano, včetně el. vyhřívání a sklápění
Výškově stavitelné sedadlo řidiče:
Ano, el., s pamětí
Stavitelný volant:
Ano, výškově a podélně
Zadní opěradla
Dělená, sklopná
Tempomat:
Ano
Klimatizace:
Ano, aut., dvouzónová
Autorádio:
Ano, na CD a MP3, s navigací
Přední mlhová světla:
Ano
Nárazníky v barvě vozu:
Ano
Litá kola:
Ano
Palubní počítač:
Ano

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud