Americký úřad IIHS do testu asistenčních systémů zapojil Audi A4...

Americký úřad IIHS do testu asistenčních systémů zapojil Audi A4...

... Audi Q7...

... Audi Q7...

... Hondu Civic...

... Hondu Civic...

... Infiniti QX60, které se u nás nikdy neprodávalo...

... Infiniti QX60, které se u nás nikdy neprodávalo...

... a Toyotu Prius. Pracovníci úřadu si nejvíce pochvalovali adaptivní tempomat a systém udržování vozu v jízdním pruhu. Oba tyto systémy spadají do kategorie ADAS 2.

... a Toyotu Prius. Pracovníci úřadu si nejvíce pochvalovali adaptivní tempomat a systém udržování vozu v jízdním pruhu. Oba tyto systémy spadají do kategorie ADAS 2.

... Audi Q7...
... Hondu Civic...
... Infiniti QX60, které se u nás nikdy neprodávalo...
... a Toyotu Prius. Pracovníci úřadu si nejvíce pochvalovali adaptivní tempomat a systém udržování vozu v jízdním pruhu. Oba tyto systémy spadají do kategorie ADAS 2.
5
Fotogalerie

Američané vybrali nejoblíbenější asistenční systémy. Volba nepřekvapí

Dnešní automobily bývají už ve standardu vybaveny nejrůznějšími asistenčními systémy. Americký úřad IIHS zjišťoval, které z nich mají řidiči nejraději.

Americký úřad IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) se pustil do studie asistenčních systémů, které vozy momentálně používají. Celkově bylo do testování zapojeno pět různých automobilů, které si vyzkoušelo 51 pracovníků úřadu.

Testované automobily byly Audi A4 (2017), Audi Q7 (2017), Honda Civic (2016), Infiniti QX60 (2016) a Toyota Prius (2016). Každému z dobrovolníků  bylo umožněno řídit jeden z pěti vozů po dobu jednoho dne až tří týdnů poté, co obdrželi pokyn k používání asistenčních systémů.

Aby byla studie relevantní, museli účastnící řídit s těmito systémy aktivovanými po celou dobu. Testované technologie představují většinou  automatizaci druhé úrovně (ADAS 2). To znamená, že řidič je pořád odpovědný za všechny ostatní úkoly potřebné pro řízení.

Výsledky ukázaly, že řidiči nejvíce oceňuji adaptivní tempomat a aktivní udržování jízdních pruhů. Podle IIHS řidiči upřednostňovali adaptivní tempomaty, které prováděly postupné změny rychlosti a neustále sledovaly vpředu pohybující se vozy. U aktivního udržování jízdních pruhů dobrovolníci kvitovali menší počet korekcí řízení.

"I s automatizací se řidiči chtějí cítit tak, jako by měli kontrolu nad vozidlem.  Chtějí, aby se tyto systémy přizpůsobily jejich jízdnímu stylu, místo aby se jim snažily vnutit jiný styl jízdy," řekl David Kidd, vedoucí vědecký pracovník IIHS a hlavní autor studie.

Doporučujeme

Články odjinud