Renault Zoe

Renault Zoe

14
Fotogalerie

Renault Zoe 2010: nové Clio zatím „v elektrice”

Renault se v Paříži vytasil s novým provedením konceptu Zoe. Je mnohem civilnější a ukazuje nám vzhled budoucí generace modelu Clio.

Snad nebudu sám, komu letošní Paříž připomíná second hand. Hned několik výrobců vytáhlo pod eiffelovku buď rovnou s něčím, co už dávno známe, nebo se alespoň stejně nazývá, nebo je to ve své podstatě starý známý. Nový Passat není nový, Seat Ibiza IBE akorát převlékl kabátek a teď tu máme Renault Zoe, který je sice úplně nový, jeho jméno jsme ale slyšeli už loni.

Jakkoli chápu snahu o zachování jisté kontinuity, loňský Zoe vypadal jak z vesmírné odysey, ten letošní již připomíná produkční model. Proč se tedy jmenují stejně? Jako by tvůrce současných pařížských expozic opustila kreativita... Ale co se dá dělat, hlavou zeď neprorazíme, a tak se pojďme podívat, co letošní ročník Renaultu Zoe nabízí.

Renault Zoe Pariz 2010 01.jpg Renault Zoe Pariz 2010 02.jpg Renault Zoe Pariz 2010 03.jpg

Od prvního pohledu na tento koncept je zjevné, že před sebou vidíme něco produkci velmi blízkého, jen pár futuristických prvků se do výroby očividně nehodí. Celé dílo pochází z per Laurense van der Ackera a Yanna Jarsalleho, což by se mohlo zdát nepodstatnou informací, pokud bychom ovšem nevěděli, že oba pánové mají na starosti vývoj nového Clia. Sama automobilka navíc udává Zoe jako příklad nové vizuální identity značky, chce prý nabídnout své vozy v emotivnějším a přitažlivějším balení. Zoe tak ukazuje, jakou cestou se chce automobilka vydat, a nemůže být pochyb o tom, že před sebou máme předobraz další generace Clia.

Podle zákulisních informací bude dokonce nové Clio vypadat přesně takto. Dočká se prý pouze většího otvoru v přídi pro přísun vzduchu ke konvenčnímu motoru a lehkého „zcivilnění zadních” partií, které mimochodem trochu připomínají současný Ford Fiesta. Uvidíme, nyní se vraťme k realitě současného konceptu.

Renault Zoe Pariz 2010 04.jpg Renault Zoe Pariz 2010 05.jpg Renault Zoe Pariz 2010 06.jpg

Vůz je 4 086 mm dlouhý, 1788 mm široký a 1540 mm vysoký, čímž příliš nevystupuje z řady současných, již poněkud přerostlých mini. Pohání jej elektrický motor o výkonu 79 koní, s nímž zrychlí na stovku za 8,1 sekundy a dokáže jet rychlostí až 135 km/h. Přesnou kapacitu jeho li-ion akumulátorů neznáme, ale výrobce s nimi slibuje dojezd až 160 km na jedno nabití, přičemž dobítí na plnou kapacitu potrvá 6 hodin. Za 10 minut ale vůz může být nabit na dojezd 60 km, za půl hodiny dosáhnete nabizí na 80 procent kapacity baterie.

V inovovaném konceptu dále najdeme několik technických vychytávek - zvláštní klimatizaci, která zabraňuje dehydrataci kůže pasažérů, venkovní senzor toxicity okolí, který zabrání splodinám ve vniknutí do interiéru a nyní pozor: systém, který se postará o dobrou náladu pasažérů a řidiče změnami osvětlení a ozvučení interiéru. Hotový pojízdný psychowalkman.

Necháme-li stranou technický exhibicionismus tvůrců tohoto vozu, pak před sebou máme především 90 procent vizuální podoby nového Clia. Takže: jak by se vám takové Clio líbilo?

Renault Zoe Pariz 2010 07.jpg Renault Zoe Pariz 2010 08.jpg Renault Zoe Pariz 2010 09.jpg
Renault Zoe Pariz 2010 10.jpg Renault Zoe Pariz 2010 11.jpg Renault Zoe Pariz 2010 12.jpg
Renault Zoe Pariz 2010 13.jpg Renault Zoe Pariz 2010 14.jpg
Koncept Renault Zoe ve verzi 2010

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

Doporučujeme

Články odjinud