Stačí se kouknout na zběsilé POV záběry z jízdy, o kterých jsme se před  jistou dobou rozplývali , a člověk by měl nejradši chuť prodat svou rodinu a šílené MG Metro 6R4 si z fleku při první příležitosti koupit. | MG Metro 6R4 (1985) Zdroj: Silverstone Classic Auction

Stačí se kouknout na zběsilé POV záběry z jízdy, o kterých jsme se před jistou dobou rozplývali, a člověk by měl nejradši chuť prodat svou rodinu a šílené MG Metro 6R4 si z fleku při první příležitosti koupit. | MG Metro 6R4 (1985) | Zdroj: Silverstone Classic Auction

A onu příležitost teď vlastně máme, jeden exemplář hrdinného závoďáku skupiny B se totiž objevuje k mání v nadcházející aukci Silverstone Classic Auction. | MG Metro 6R4 (1985) Zdroj: Silverstone Classic Auction

A onu příležitost teď vlastně máme, jeden exemplář hrdinného závoďáku skupiny B se totiž objevuje k mání v nadcházející aukci Silverstone Classic Auction. | MG Metro 6R4 (1985) | Zdroj: Silverstone Classic Auction

Tento kousek s výrobním rokem 1985 je přitom opravdu exkluzivním zbožím. Jeho 400 koní z atmosférického šestiválce (na základě Cosworthu DFV) totiž nikdy nebylo využito zcela naplno. | MG Metro 6R4 (1985) Zdroj: Silverstone Classic Auction

Tento kousek s výrobním rokem 1985 je přitom opravdu exkluzivním zbožím. Jeho 400 koní z atmosférického šestiválce (na základě Cosworthu DFV) totiž nikdy nebylo využito zcela naplno. | MG Metro 6R4 (1985) | Zdroj: Silverstone Classic Auction

Přesněji jde o takřka nový kus, se kterým nikdy nebylo závoděno a pouze v rámci přepravy a udržení chodu techniky dodnes najel 11 kilometrů (7 mil). | MG Metro 6R4 (1985) Zdroj: Silverstone Classic Auction

Přesněji jde o takřka nový kus, se kterým nikdy nebylo závoděno a pouze v rámci přepravy a udržení chodu techniky dodnes najel 11 kilometrů (7 mil). | MG Metro 6R4 (1985) | Zdroj: Silverstone Classic Auction

Exemplář má pořadové číslo 189 z celkových 200 vyrobených kusů. Podle informací Silverstone Classic Auction si měl auto v roce 1986 převzít jistý nadšenec, který ovšem nebyl licencovaným závodníkem a neměl tedy s autem záměr jezdit. | MG Metro 6R4 (1985) Zdroj: Silverstone Classic Auction

Exemplář má pořadové číslo 189 z celkových 200 vyrobených kusů. Podle informací Silverstone Classic Auction si měl auto v roce 1986 převzít jistý nadšenec, který ovšem nebyl licencovaným závodníkem a neměl tedy s autem záměr jezdit. | MG Metro 6R4 (1985) | Zdroj: Silverstone Classic Auction

Dlouhá léta bylo auto zavřeno v garáži, nikdy se nedočkalo závodních barev a dokonce i sedačky jsou stále zabaleny v původním igelitu. Originální majitel nakonec vůz v roce 1996 přesunul jako výstavní kus do muzea v Doningtonu. | MG Metro 6R4 (1985) Zdroj: Silverstone Classic Auction

Dlouhá léta bylo auto zavřeno v garáži, nikdy se nedočkalo závodních barev a dokonce i sedačky jsou stále zabaleny v původním igelitu. Originální majitel nakonec vůz v roce 1996 přesunul jako výstavní kus do muzea v Doningtonu. | MG Metro 6R4 (1985) | Zdroj: Silverstone Classic Auction

Metro zde strávilo dalších sedm let, načež v roce 2002 putovalo k dnešnímu majiteli, který s vozem také nejezdil, pohonné ústrojí ale občas nechal proběhnout s autem na zvedáku. | MG Metro 6R4 (1985) Zdroj: Silverstone Classic Auction

Metro zde strávilo dalších sedm let, načež v roce 2002 putovalo k dnešnímu majiteli, který s vozem také nejezdil, pohonné ústrojí ale občas nechal proběhnout s autem na zvedáku. | MG Metro 6R4 (1985) | Zdroj: Silverstone Classic Auction

Aukční dům se domnívá, že toto Metro 6R4 by opravdu mohlo být jediným kusem na světě s takto minimálním nájezdem. Přibližnou hodnotu takového exempláře nezmiňuje. | MG Metro 6R4 (1985) Zdroj: Silverstone Classic Auction

Aukční dům se domnívá, že toto Metro 6R4 by opravdu mohlo být jediným kusem na světě s takto minimálním nájezdem. Přibližnou hodnotu takového exempláře nezmiňuje. | MG Metro 6R4 (1985) | Zdroj: Silverstone Classic Auction

A onu příležitost teď vlastně máme, jeden exemplář hrdinného závoďáku skupiny B se totiž objevuje k mání v nadcházející aukci Silverstone Classic Auction. | MG Metro 6R4 (1985) Zdroj: Silverstone Classic Auction
Tento kousek s výrobním rokem 1985 je přitom opravdu exkluzivním zbožím. Jeho 400 koní z atmosférického šestiválce (na základě Cosworthu DFV) totiž nikdy nebylo využito zcela naplno. | MG Metro 6R4 (1985) Zdroj: Silverstone Classic Auction
Přesněji jde o takřka nový kus, se kterým nikdy nebylo závoděno a pouze v rámci přepravy a udržení chodu techniky dodnes najel 11 kilometrů (7 mil). | MG Metro 6R4 (1985) Zdroj: Silverstone Classic Auction
Exemplář má pořadové číslo 189 z celkových 200 vyrobených kusů. Podle informací Silverstone Classic Auction si měl auto v roce 1986 převzít jistý nadšenec, který ovšem nebyl licencovaným závodníkem a neměl tedy s autem záměr jezdit. | MG Metro 6R4 (1985) Zdroj: Silverstone Classic Auction
8
Fotogalerie

Chcete takřka novou legendu skupiny B? Tohle MG Metro 6R4 má najeto jen 11 km!

Možnost vlastnit v podstatě nové auto z legendární skupiny B se nenaskýtá zrovna často.

Stačí se kouknout na zběsilé POV záběry z jízdy, o kterých jsme se před jistou dobou rozplývali, a člověk by měl nejradši chuť prodat svou rodinu a šílené MG Metro 6R4 si z fleku při první příležitosti koupit. A onu příležitost teď vlastně máme, jeden exemplář hrdinného závoďáku skupiny B se totiž objevuje k mání v nadcházející aukci Silverstone Classic Auction.

Tento kousek s výrobním rokem 1985 je přitom opravdu exkluzivním zbožím. Jeho 400 koní z atmosférického šestiválce (na základě Cosworthu DFV) totiž nikdy nebylo využito zcela naplno. Přesněji jde o takřka nový kus, se kterým nikdy nebylo závoděno a pouze v rámci přepravy a udržení chodu techniky dodnes najel 11 kilometrů (7 mil).

Lepší možnost, jak vlastnit v podstatě úplně novou legendu skupiny B, se tedy zájemcům o rallyové Metro asi nenaskytne. Exemplář má pořadové číslo 189 z celkových 200 vyrobených kusů. Podle informací Silverstone Classic Auction si měl auto v roce 1986 převzít jistý nadšenec, který ovšem nebyl licencovaným závodníkem a neměl tedy s autem záměr jezdit.

Dlouhá léta bylo auto zavřeno v garáži, nikdy se nedočkalo závodních barev a dokonce i sedačky jsou stále zabaleny v původním igelitu. Originální majitel nakonec vůz v roce 1996 přesunul jako výstavní kus do muzea v Doningtonu. Metro zde strávilo dalších sedm let, načež v roce 2002 putovalo k dnešnímu majiteli, který s vozem také nejezdil, pohonné ústrojí ale občas nechal proběhnout s autem na zvedáku.

Aukční dům se domnívá, že toto Metro 6R4 by opravdu mohlo být jediným kusem na světě s takto minimálním nájezdem. Přibližnou hodnotu takového exempláře nezmiňuje. Doufejme tedy, že se během aukce mezi 27. až 28. 7. 2019 na okruhu Silverstone najde nový majitel s pořádnými koulemi a autu zajistí druhý, mnohem aktivnější život. Mít totiž rallyovou legendu a nejezdit sní, je prostě morálně špatné.

MG

MG je britská automobilka založená v roce 1920 Cecilem Kimberem. Byla známá předevšími svými dvousedadlovými sportovními vozy.

Výroba byla v MG ukončena v roce 1980. Následovalo několik návratů, dnes značku vlastní čínská Shanghai Automotive Industry.

MG3 • MG ZS EV

Doporučujeme

Články odjinud