31
Fotogalerie

Holden Commodore VF: naposledy se zadním pohonem

Automobilka Holden včera oficiálně představila model VF, první z rodiny Commodore. Za podobně elegantní a moderně vybavený vůz by se koncern General Motors určitě nemusel stydět ani v Evropě…

Kapitoly článku:


Důležitost australské značky Holden v rámci koncernu General Motors v posledních letech trvale roste. Holden například ladil Chevrolet Malibu pro exportní trhy, před necelým rokem navíc bylo rozhodnuto, že má Holden stavět auta pro Čínu. Navíc je třeba připomenout, že domácí, tedy australský trh zůstává jedním z největších odbytišť osobních automobilů se zadním pohonem, které Holden vyváží i do USA, kde se vesměs prodávají pod značkou Chevrolet.

Holden Commodore 2013 (16).jpgHolden Commodore 2013 (15).jpgHolden Commodore 2013 (17).jpg
Nový Holden Commodore VF, zřejmě poslední generace s pohonem zadních kol

Teprve před několika hodinami Holden v Melbourne představil novou generaci řady Commodore VF, jež se podle všeho stane posledním Commodore se zadním pohonem, neboť již dříve Holden uváděl, že následující generace (2017) již bude postavena na globální platformě GM s pohonem předních kol.

Podle šéfa Holdenu Mikea Devereuxe alespoň zůstanou zachovány výroba v Austrálii a jméno Commodore. Nicméně Commodore VF na snímcích ještě čekají krásné čtyři roky života, během kterých se opět podívá i do USA: již tuto sobotu tam oslaví premiéru Chevrolet SS, jenž má být jen nepatrně upravenou verzí nového Holdenu Commodore VF. Holden Commodore VF byl kompletně vyvinut přímo Holdenem v Austrálii a vyrábět se bude výhradně v Adelaide.

Holden Commodore 2013 (6).jpgHolden Commodore 2013 (9).jpgHolden Commodore 2013 (10).jpg
Tento Commodore VF vypadá překvapivě dobře, péče byla věnována také propracovaným detailům

Podrobnosti k motorům prozatím nemáme, ale půjde zřejmě o dále modifikované zážehové agregáty V6 a V8. Oproti svému předchůdci má nový Commodore VF nabídnout spotřebu nižší asi o 10 %, za což vděčí třeba rozsáhlému využití vysokopevnostních ocelí a hliníkových slitin, elektromechanickému posilovači řízení nebo efektivnějšímu aerodynamickému tvarování.

Holden Commodore 2013 (21).jpgHolden Commodore 2013 (20).jpgHolden Commodore 2013 (18).jpg
Posádku čeká prostorný a kvalitně zpracovaný interiér

Do výbavy se dostávají moderní elektronické bezpečnostní prvky včetně Head-Up displeje s projekcí důležitých informací přímo do čelního skla, varování před nebezpečím kolize zpředu i zezadu nebo hlídání nechtěného opuštění jízdního pruhu a slepých úhlů zrcátek. Uživatelé ocení také poloautomatický parkovací asistent, multimediální palubní soustavu MyLink či bezklíčkové odemykání a startování. 

Holden Commodore 2013 (1).jpgHolden Commodore 2013 (30).jpgHolden Commodore 2013 (22).jpgHolden Commodore 2013 (24).jpgHolden Commodore 2013 (27).jpgHolden Commodore 2013 (29).jpg
Na palubě australské novinky najdeme řadu moderních komfortních a bezpečnostních prvků 

V následujících měsících se v Austrálii čekají premiéry dalších verzí řady Commodore včetně pick-upu Ute, kombíku, luxusního prodlouženého Caprice či výkonné varianty z dílen HSV (Holden Special Vehicles). „Holden VF Commodore je skutečně o kategorii výše,“ slibuje Mike Devereux a dodává. „Žádné jiné australské auto není technicky tak moderní, a jsme pyšní na to, že jsme je vyvinuli a vyrobili sami a zde a že je budeme vyvážet do USA pro největší značku koncernu GM, Chevrolet“.

Doporučujeme

Články odjinud