První samostatný model španělské sportovní  automobilky Cupra  a další ze zástupců rodu SUV-kupé se konečně oficiálně představuje. Odhalení potvrzuje již dříve nastolená pravidla, která se týkají ostrého vzhledu a dvojice motorizací  z nové Cupry Leon . Cupra

První samostatný model španělské sportovní automobilky Cupra a další ze zástupců rodu SUV-kupé se konečně oficiálně představuje. Odhalení potvrzuje již dříve nastolená pravidla, která se týkají ostrého vzhledu a dvojice motorizací z nové Cupry Leon. | Cupra

V nejvyšší specifikaci bude Cupru Formentor pohánět přeplňovaný dvoulitr 228 kW (310 koní) a s točivým momentem 400 N.m. Kompletní technické údaje ještě nejsou známy, tudíž zatím nevíme, kolik Formentor přesně váží, potažmo za jak dlouho se dostane na stovku. Cupra

V nejvyšší specifikaci bude Cupru Formentor pohánět přeplňovaný dvoulitr 228 kW (310 koní) a s točivým momentem 400 N.m. Kompletní technické údaje ještě nejsou známy, tudíž zatím nevíme, kolik Formentor přesně váží, potažmo za jak dlouho se dostane na stovku. | Cupra

Dravé motorizaci bude sekundovat i již dříve potvrzený plug-in hybrid. Ten vychází ze známé čtrnáctistovky o výkonu 110 kW (150 koní) spárované s elektromotorem.  Cupra

Dravé motorizaci bude sekundovat i již dříve potvrzený plug-in hybrid. Ten vychází ze známé čtrnáctistovky o výkonu 110 kW (150 koní) spárované s elektromotorem.  | Cupra

Toto pohonné ústrojí o kombinovaném výkonu 180 kW (245 koní) tluče i pod kapotou nového  VW Golf GTE  a dočká se ho i nová  Škoda Octavia RS . Čistě na elektřinu ujede Cupra Formentor padesát kilometrů díky 13kW baterii. Cupra

Toto pohonné ústrojí o kombinovaném výkonu 180 kW (245 koní) tluče i pod kapotou nového VW Golf GTE a dočká se ho i nová Škoda Octavia RS. Čistě na elektřinu ujede Cupra Formentor padesát kilometrů díky 13kW baterii. | Cupra

Oba motory budou standardně spárované se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG, čtyřkolka 4Drive je však devizou pouze dvoulitru. Formentor bude k mání i s adaptivním podvozkem s nastavitelnou charakteristikou tlumičů. V rámci jízdního režimu Individual pak bude možné nastavit i tuhost progresivního řízení. Cupra

Oba motory budou standardně spárované se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG, čtyřkolka 4Drive je však devizou pouze dvoulitru. Formentor bude k mání i s adaptivním podvozkem s nastavitelnou charakteristikou tlumičů. V rámci jízdního režimu Individual pak bude možné nastavit i tuhost progresivního řízení. | Cupra

Fanoušky konceptu určitě potěší, že se sériový model téměř nezměnil. Stále má pěknou masku ve tvaru diamantu, typické dvoubarevné válečné zbarvení, velký zadní difuzor a zajímavý prolis nad zadními blatníky. Světelný podpis předních světlometů a propojení zadních svítilen zase jasně odkazuje  na novou Cupru Leon . 19palcová kola pak najdete již ve standardu. Cupra

Fanoušky konceptu určitě potěší, že se sériový model téměř nezměnil. Stále má pěknou masku ve tvaru diamantu, typické dvoubarevné válečné zbarvení, velký zadní difuzor a zajímavý prolis nad zadními blatníky. Světelný podpis předních světlometů a propojení zadních svítilen zase jasně odkazuje na novou Cupru Leon. 19palcová kola pak najdete již ve standardu. | Cupra

Do interiéru se promítá stejná barevná nálada sestávající z modrého čalounění a měděných doplňků. Ze středu přístrojové desky ční 12palcová obrazovka (v Leonu maximálně 10“) multimediálního systému, kterému sekunduje digitální přístrojový štít. O zástupu asistenčních systémů a podpoře zrcadlení chytrých telefonů snad ani mluvit nemusíme.  Cupra

Do interiéru se promítá stejná barevná nálada sestávající z modrého čalounění a měděných doplňků. Ze středu přístrojové desky ční 12palcová obrazovka (v Leonu maximálně 10“) multimediálního systému, kterému sekunduje digitální přístrojový štít. O zástupu asistenčních systémů a podpoře zrcadlení chytrých telefonů snad ani mluvit nemusíme.  | Cupra

V nové Cupře Formentor najdete jednoduše vše, co byste mohli v autě z roku 2020 hledat. První zákazníci se novinky dočkají až v posledním čtvrtletí tohoto roku. Cupra

V nové Cupře Formentor najdete jednoduše vše, co byste mohli v autě z roku 2020 hledat. První zákazníci se novinky dočkají až v posledním čtvrtletí tohoto roku. | Cupra

 Cupra

| Cupra

V nejvyšší specifikaci bude Cupru Formentor pohánět přeplňovaný dvoulitr 228 kW (310 koní) a s točivým momentem 400 N.m. Kompletní technické údaje ještě nejsou známy, tudíž zatím nevíme, kolik Formentor přesně váží, potažmo za jak dlouho se dostane na stovku. Cupra
Dravé motorizaci bude sekundovat i již dříve potvrzený plug-in hybrid. Ten vychází ze známé čtrnáctistovky o výkonu 110 kW (150 koní) spárované s elektromotorem.  Cupra
Toto pohonné ústrojí o kombinovaném výkonu 180 kW (245 koní) tluče i pod kapotou nového  VW Golf GTE  a dočká se ho i nová  Škoda Octavia RS . Čistě na elektřinu ujede Cupra Formentor padesát kilometrů díky 13kW baterii. Cupra
Oba motory budou standardně spárované se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG, čtyřkolka 4Drive je však devizou pouze dvoulitru. Formentor bude k mání i s adaptivním podvozkem s nastavitelnou charakteristikou tlumičů. V rámci jízdního režimu Individual pak bude možné nastavit i tuhost progresivního řízení. Cupra
9
Fotogalerie

Nová Cupra Formentor oficiálně: Němečtí kuchaři zaučili i španělského nováčka

Ověřený koncernový mix dorazil na španělskou riviéru. Nová Cupra Formentor může mít až 310 koní!

První samostatný model španělské sportovní automobilky Cupra a další ze zástupců rodu SUV-kupé se konečně oficiálně představuje. Odhalení potvrzuje již dříve nastolená pravidla, která se týkají ostrého vzhledu a dvojice motorizací z nové Cupry Leon.

V nejvyšší specifikaci bude Cupru Formentor pohánět přeplňovaný dvoulitr 228 kW (310 koní) s točivým momentem 400 N.m. Kompletní technické údaje ještě nejsou známy, tudíž zatím nevíme, kolik Formentor přesně váží, potažmo za jak dlouho se dostane na stovku.

Dravé motorizaci bude sekundovat i již dříve potvrzený plug-in hybrid. Ten vychází ze známé čtrnáctistovky o výkonu 110 kW (150 koní) spárované s elektromotorem. Toto pohonné ústrojí o kombinovaném výkonu 180 kW (245 koní) tluče i pod kapotou nového VW Golf GTE a dočká se ho i nová Škoda Octavia RS. Čistě na elektřinu ujede Cupra Formentor padesát kilometrů díky 13kWh baterii.

Oba motory budou spárované se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG, čtyřkolka 4Drive je však devizou pouze dvoulitru. Formentor bude k mání i s podvozkem s nastavitelnou charakteristikou tlumičů. V rámci jízdního režimu Individual pak bude možné nastavit i tuhost progresivního řízení.

Cupra Formentor 2020: Dostupná technická data a rozměry
Motor 1.4 TSI PHEV 2.0 TSI
Výkon [kW] 180 228
Točivý moment [N.m] 400 400
Délka [mm] 4450
Šířka [mm] 1839
Výška [mm] 1511
Rozvor [mm] 2680
Zav. Prostor [l] 450

Fanoušky konceptu určitě potěší, že se sériový model téměř nezměnil. Stále má pěknou masku ve tvaru diamantu, typické dvoubarevné válečné zbarvení, velký zadní difuzor a zajímavý prolis nad zadními blatníky. Světelný podpis předních světlometů a propojení zadních svítilen zase jasně odkazuje na novou Cupru Leon. 19palcová kola pak najdete již ve standardu.

Do interiéru se promítá stejná barevná nálada sestávající z modrého čalounění a měděných doplňků. Ze středu přístrojové desky ční 12palcová obrazovka (v Leonu maximálně 10“) multimediálního systému, kterému sekunduje digitální přístrojový štít. O zástupu asistenčních systémů a podpoře zrcadlení chytrých telefonů snad ani mluvit nemusíme. 

V nové Cupře Formentor najdete jednoduše vše, co byste mohli v autě z roku 2020 hledat. První zákazníci se novinky dočkají až v posledním čtvrtletí tohoto roku.

Speciál: Autosalon Ženeva 2020

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se měl konat již 90. ročník, výstava však byla tři dny před zahájením zrušena z důvodu rizika šíření koronaviru. Vyhlášení výsledků ankety evropské Auto roku 2020 (COTY) proběhlo podle plánu, avšak pouze formou živého přenosu.

Přehled očekávaných novinek
To nejlepší, co se mohlo v Ženevě představit

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex

Doporučujeme

Články odjinud