Protesty proti změně klimatu mají mnoho podob – při tomto došlo k vandalství „pouze“ na reklamních nosičích.
Ve Velké Británii, Francii, Německu a Belgii se objevily přibližně čtyři stovky falešných reklam, za nimiž stojí organizace Subvertisers International, Brandalism a naši „oblíbení“ Extinction Rebellion. Z dálky vypadají jako klasické billboardy a plakáty s automobilovou tématikou, ale při bližším zkoumání zjistíte, že auta rozhodně nepropagují. Jejich cílem je upozornit na průzkum think tanku InfluenceMap, který označil automobilky BMW a Toyota za nejhorší co se týče lobbování proti opatřením, vedoucím k omezení změny klimatu.
Aktivistům vadí, že se výrobci prezentují jako zastánci čisté mobility, ale zároveň bojují proti zpřísnění ekologických opatření a preferují vlastní zisk oproti zachování zdravého životního prostředí. Jak se můžete podívat v galerii, falešné reklamy také kritizují velká SUV. Na jedné z nich je například Toyota Land Cruiser, která pod svými koly drtí cyklistu, čemuž znechuceně přihlíží holčička a matka s kočárkem.
Dále se můžeme podívat na šéfa Toyoty Akia Toyodu potřísněného ropu, jak říká „Kašlat na klima.“ Plakáty a billboardy, které si vzaly na paškál BMW, zase hlásí, že dojde k „Zaručené poruše klimatu“ a obviňují německého výrobce z podvodů při měření emisí. Na všech reklamách pak najdeme hashtag, požadující zákaz propagace aut na fosilní paliva.