Kolega Vláďa Kadera a naše instagramová bohyně Klára dnes budou v Chorvatsku testovat novou Škodu Scala. Máte-li dotazy, pište je do diskuse pod tento článek a na instagram Autorevue.cz!
Den D se blíží. Už v posledním dubnovém týdnu, konkrétně ve středu čtyřiadvacátého, zaplní dealerství značky Škoda nový model Scala, na který už stovky zákazníků, kteří si jej s předstihem objednali, čekají. Měli jsme možnost jezdit s konceptem, ze kterého vychází design sériové verze, zkusili jsme si i maskované prototypy a naživo se poprvé seznámili hezky „zatepla“ v Tel Avivu, kde proběhla jeho světová premiéra.
Už od ledna známe ceny aktuálně nabízených verzí, a jak se dalo očekávat, jsou vyšší než u modelu Rapid, který Scala nahrazuje. Údajně ovšem pouze zdánlivě, protože nabídka nezahrnuje linii Active a ve standardu je vůz lépe vybavený. Nyní už zbývá jen zjistit, jak Scala, o níž se mluví jako o Golfu z Boleslavi či Octavii hatchback, jezdí.
Za tímto účelem jsme do chorvatského Splitu, kde právě začíná maraton dynamickým prezentací Scaly, vyslali redaktora Vláďu Kaderu a svůdnou a vtipnou Kláru, která má na starosti náš profil na instagramu. A zřejmě právě ten by vás měl aktuálně zajímat nejvíce. Kolegové totiž na něj budou během dne „sypat“ postřehy a poznatky z testování a tím se otevírají možnosti také pro vás, naše čtenáře.
Máte možnost jim posílat vaše smysluplné a Škody Scala se týkající dotazy. Odpovědi dostanete hned, jak to bude možné. Sledujte jejich stories, budou nejvýživnější. Využít můžete také diskusi pod tímto článkem. Dotazy Vláďa zohlední při zpracování jízdních dojmů, které se na webu objeví co nevidět. A očekávat můžete i malé překvapení.
Nevíte, na co se zaměřit? Zde je souhrn hlavních prvků, které Škoda Scala nabízí:
- Zcela nová přístrojová deska s minimem konvenčních tlačítek
- Digitální přístrojový štít, infotainment s novým prostředím
- Motory s filtry pevných částic, litrový tříválec v základu
- Kufr o objemu 467 až 1410 litrů, rozvor delší než u Volkswagenu Golf
- Sportovní podvozek s nastavitelnými tlumiči
- Integrovaný silikonový trychtýř nádržky kapaliny do ostřikovačů
- Elektricky ovládané páté dveře s funkcí Tip-To-Close
- Sklopné opěradlo sedadla spolujezdce
- Sklopné stolky na zadní straně opěradel předních sedadel
- Schránka na deštník ve dveřích řidiče (včetně deštníku)
- Vůz je nepřetržitě online
Škoda Scala: Technická data a české ceny |
Motor |
1.0 TSI |
1.5 TSI |
1.6 TDI |
1.6 TDI |
Válce/ventily |
3/4 |
4/4 |
4/4 |
4/4 |
Zdvihový objem [cm3] |
999 |
1498 |
1598 |
1598 |
Největší výkon [kW/min] |
85/- |
110/- |
85/- |
85/- |
Točivý moment [Nm/min] |
200/- |
250/- |
250/- |
250/- |
Převodovka |
6M |
7A |
6M |
7A |
Spotřeba [l/100 km] |
5 |
5 |
4,2 |
4,1 |
Cena Ambition [Kč] |
394.900 |
- |
434.900 |
- |
Cena Style [Kč] |
449.900 |
524.900 |
489.900 |
529.900 |