Jedna věc je dostat od zástupců automobilky informaci, že nový B-MAX, který nemá viditelné středové sloupky, je bezpečný, a druhá věc je, když se to potvrdí při testech. A to se nyní stalo.
Nezávislá organizace Euro NCAP odměnila bezpečnostní vlastnosti nového Fordu B-MAX nejvyšším možným hodnocením. Nový kompaktní model dosáhl skóre 83 % za celkovou bezpečnost, přičemž v kategorii dospělých byla ohodnocena na 93 % a ochrana dětských pasažérů na 84 %.
B-MAX se tak stal po Focusu a Rangeru třetím modelem značky Ford, který získal maximálních možných pět hvězdiček podle nové, přísnější metodiky Euro NCAP.
V rámci vývoje absolvoval Ford B-MAX více než 5000 simulovaných crash testů, na čtyřicet kompletních reálných crash testů a více než sto dalších bariérových zkoušek, při nichž byl vyslán proti překážce.
Karoserie B-MAXu je z více než 58 % tvořena různými druhy vysokopevnostní oceli. Vůz je vybaven sedmi airbagy.
„Podle nového zkušebního protokolu Euro NCAP mohou pět hvězdiček získat pouze ty automobily, které poskytují komplexní ochranu,“ řekl Michiel Van Ratinger, generální sekretář Euro NCAP. „Ford B-MAX je vynikajícím příkladem, jak toho lze dosáhnout prostřednictvím inovativního designu, pokročilé konstrukce a vyspělé techniky, kterou reprezentuje systém Active City Stop.“
Euro NCAP byla založena v roce 1997 za podpory vlád několika zemí a motoristických, spotřebitelských i pojišťovacích organizací. V oblasti hodnocení bezpečnosti automobilů se jedná o největší a nejuznávanější nezávislou autoritu v Evropě.