Šanghajský autosalon je v plném proudu a se žhavou novinkou se zde chlubí i Audi. Koncept A6 e-tron do produkce nemá daleko.
Audi A6 e-tron concept má nelehký úkol. Musí totiž pokračovat v tradici oblíbené třídy, kterou v Ingolstadtu začal model 100 již v roce 1968. Proporce moderního manažerského sedanu má. Na délku měří 4,96 metru, na šířku 1,96 metru a na výšku 1,44 metru. Design vozu pak prý není jen pouhým cvičením, ale téměř hotové auto.
Novinka stojí na platformě PPE, kterou Audi vyvíjelo společně s Porsche. Vůz pohání dvojice elektromotorů, kdy každý je na jedné nápravě. Společně produkují výkon 350 kW (476 koní) a 800 N.m točivého momentu. Na stejném principu pracují i Audi e-tron GT a Porsche Taycan, které ovšem stojí na platformě J1.
V podlaze vozu je akumulátor o kapacitě 100 kWh. který má vydržet k ujetí 700 kilometrů. Díky 800voltové architektuře pak dokáže pracovat s nabíjecím výkonem až 270 kW a dobít si baterii z 5 na 80 % kapacity za méně než 25 minut. U dynamických číslech automobilka moc konkrétní nebyla. Zmínila ale, že základní varianty zrychlí na stovku pod 7 sekund, zatímco ty nejrychlejší to zvládnou pod 4.
Vpředu i vzadu lze čekat víceprvkové zavěšení. Jisté je i adaptivní vzduchové odpružení. Produkční verzi Audi A6 e-tron máme čekat do dvou let. Ještě předtím dorazí velké SUV Q6 e-tron. Jaká bude finální podoba není těžké odhadnout, protože dle Audi koncept téměř odpovídá skutečnosti.