BMW představilo modernizovanou podobu svého stěžejního SUV s označením X5. Atmosférický motor si do něj už nepořídíte.
BMW X5 modelového roku 2011 se veřejnosti poprvé představí na autosalonu v New Yorku, již nyní ale víme všechny podstatné informace, můžeme vám nabídnout hromadu fotografií a ke všemu přidáme i oficiální video.
Omlazení vozu, který poprvé spatřil světlo světa před čtyřmi léty, je velmi decentní. Faceliftovaná X5 dostala do vínku kromě jiného nové nárazníky, doplňky v barvě karosérie, jiné ráfky nebo nové zadní i přední světlomety s přepracovanými mlhovkami. Na první pohled tak budete mít problém faceliftovanou verzi vůbec rozeznat od té stávající.
Ani v interiéru nenastala žádná bouře inovací. Změny se, zdá se, dotkly jen modifikovaných ovladačů soustavy iDrive a monitoru dodávaného ve dvou velikostech.
Přestože se toho na palubě mnoho nezměnilo, BMW svým zákazníkům obohatilo seznam příplatkových výbavových prvků. Do něj nyní patří například ventilovaná přední sedadla, vyhřívaný volant, panoramatická skleněná střecha, čtyřzónová klimatizace s automatickou regulací či zábavní systém s přehráváním DVD. BMW řady X5 může být dále osazeno promítačkou důležitých údajů na čelní sklo (head-up), adaptivními světlomety, automatickým přepínáním dálkových světel, couvací kamerou nebo varováním před nechtěným opuštěním jízdního pruhu (ignoranti blinkrů z něj zřejmě nadšení nebudou).
Novinkou se stala skutečnost, že pod kapotou nového BMW X5 se již nesetkáte s žádnou atmosféricky plněnou pohonnou jednotkou. Do nabídky se dostává přeplňovaný, zážehový třílitr N55, který nahrazuje dosavadní provedení o stejném objemu, ale bez turbodmychadla. Naladěn je na výkon 307 koní (225 kW), díky kterému vůz zrychlí z klidu na 100 km/h za 6,8 s a dosáhne rychlosti 235 km/h. Průměrná spotřeba benzínu v kombinovaném cyklu činí 10,1 l/100 km a emise CO2 jsou 236 g/km.
Provedení X5 xDrive50i disponuje osmiválcem s objemem 4,4 l dopovaným párem dmychadel, jenž nahrazuje dosavadní atmosférický osmiválec 4,8 l. Nabízí výkon 407 koní (300 kW) a točivý moment až 400 Nm. Výrobce udává zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,5 s a nejvyšší rychlost 250 km/h, průměrná spotřeba má být 12,5 l/100 km a emise CO2 292 g/km.
V Evropě budou prodejům ale jistě kralovat vznětové motory a nové BMW X5 nabídne přeplňovaný třílitrový šestiválec ve dvojím naladění. Výkonnější z nich nese označení X5 xDrive40d, vykazuje 307 koní (225 kW), 600 Nm, akceleraci z klidu na 100 km/h zvládne za 6,6 s a nejvyšší rychlost činí 236 km/h, to vše při průměrné spotřebě 7,5 l/100 km a emisích CO2 ve výši 198 g/km.
Krotší varianta se jmenuje X5 xDrive30d a dává „jen“ 246 koní (180 kW) a 540 Nm točivého momentu. Přesto prý zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,6 s a pokoří hranici 220 km/h. Předností této verze má být pochopitelně spotřeba, jež je ale v průměru jen o 0,1 l/100 km nižší než u výkonnějšího příbuzného, do ovzduší vypustí 195 gramů CO2 na kilometr jízdy.
Krom atmosférického motoru si do X5 nekoupíte ani manuální převodovku. Všechny agregáty jsou standardně doplněny osmistupňovou automatickou převodovkou, jež má nabízet „pozoruhodně rychlé řazení, optimalizovanou účinnost a nejvyšší stupeň komfortu“, překládat tuto „marketingštinu” raději nebudeme. Značka BMW rovněž slibuje „neutrálněji odladěný“ pohon všech kol xDrive, přepracované pérování pro verze xDrive50i a xDrive40d a nové řízení Servotronic s degresivním účinkem.
Na většině evropských trhů by se modernizovaný vůz měl objevit na počátku letošního června a základní cena bude startovat na částce 54 200 Euro.
BMW X5 2011