Kombi řady 3 s tradičním označením Touring si odbude světovou premiéru již 25. června v Mnichově. První zákazníci se jej dočkají na podzim tohoto roku.
Není to tak dávno, co jsme na českých silnicích poprvé prohnali nové BMW řady 3 ve verzi sedan (G20). A jak si tak pročítám dosavadní testy a jízdní dojmy, kolegové se nemohou shodnout na tom, jaká nová trojka vlastně je. Můžete si ji totiž nakonfigurovat v takovém množství kombinací motorů, podvozků, pohonů, paketů a tak dále, že snad žádné dvě nebudou jezdit úplně stejně.
Varianta kombi (G21) s tradičním označením Touring v tom zřejmě pořádek tak úplně neudělá. I ta bude dostupná v liniích Advantage, Sport Line, Luxury Line a M Sport, které bude možné dále rozvíjet množstvím prvků příplatkové výbavy.
Těšit se na ni můžete už velice brzy. Světová premiéra totiž proběhne 25. června na akci BMW Group #NEXTGen v Mnichově, výstavní premiéra je plánována na zářijový autosalon ve Frankfurtu a ještě téhož měsíce vůz vstoupí na trh. Vybírat budete moci ze třech zážehových a třech vznětových motorů s výkony od 110 do 275 kilowattů.
BMW řady 3 Touring: Srovnání rozměrů s předchůdcem |
Model |
G21 |
F31 |
Délka [mm] |
4709 |
4633 |
Šířka [mm] |
1827 |
1811 |
Výška [mm] |
1440 |
1428 |
Rozvor [mm] |
2851 |
2810 |
Rozchod kol vpředu [mm] |
1573 |
1531 |
Rozchod kol vzadu [mm] |
1569 |
1572 |
Objem kufru [l] |
500-1510 |
495-1500 |
V létě příštího roku se můžete těšit i plug-in hybrid. Není překvapením, že nejvýkonnější benzinové (275 kW/374 koní) a naftové (195 kW/265 koní) provedení budou pohánět všechna čtyři kola, u kombíku mě ale tohle rozhodnutí nijak neuráží.
Tvary karoserie nejsou žádným překvapení, je to trojka v kombíku, jak má být. Kufr se v základním uspořádání mezigeneračně zvětšil na 500 litrů (+5 l), sklopením zadních opěradel (dělená v poměru 40:20:40) dostanete 1510 litrů (+10 l) a spolehnout se můžete na nižší nákladovou hranu (616 mm), širší ložnou plochu (+112 mm) i nakládací prostor. BMW myslí na tradice a i nové trojce Touring dopřálo otevíratelné okno pátých dveří, které je v porovnání s předchůdcem o 20 mm širší.
Když už jsem výše nakousnul ty poměry, budu pokračovat. Rozložení hmotnosti mezi nápravy je rovnoměrné (50:50). Tuhost karoserie se celkově zvýšila o 25 %, v některých oblastech prý až o 50 %. BMW slibuje větší pevnost nosných prvků, mezigenerační snížení hmotnosti až o 10 kg a optimalizované akustické vlastnosti.
BMW řady 3 Touring G21: Technická data zážehových motorů |
Motor |
330i |
330i xDrive |
340i xDrive |
Zdvihový objem [cm3] |
1998 |
1998 |
2998 |
Válce/ventily |
4/4 |
4/4 |
6/4 |
Největší výkon [kW/min] |
190/5000 |
190/5000 |
275/5500 |
Točivý moment [N.m/min] |
400/1550 |
400/1550 |
500/1800 |
Převodovka |
8A |
8A |
8A |
Max. rychlost [km/h] |
250 |
250 |
250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
5,9 |
5,8 |
4,5 |
Komb. spotřeba [l/100 km] |
6,0-6,4 |
6,3-6,6 |
7,1-7,5 |
Přidejte si k tomu delší rozvor i větší rozchod kol a vyjde vám, že by nová trojka měla být stabilnější, než tomu bylo doposud. Pasivní tlumiče s proměnnou charakteristikou v závislosti na jejich stlačení jsou standardem, s rozumně velkými koly (vůz vyjíždí na sedmnáctkách) tedy půjde o komfortní, ale zároveň pevný dostavník.
Postupně se vůz bude snažit i o to, abyste se při jeho řízení moc nenadřeli. Stejně jako nová generace SUV X5 vám pomůže s couvání, protože posledních 50 metrů zvládne sám po stejné trajektorii, po níž přijel. Sám zvládne jízdu v zúžených pruzích, varuje vás před nárazem zezadu a před vozidly přijíždějícími ze strany a tak dále.
Novou trojku v kombíku můžete ovládat gesty i hlasem, a dokonce budete mít i svého osobního asistenta, reagující na povel „Hey, BMW“. Prozatím ale můžeme očekávat komunikaci v cizím jazyce, protože příklady, které BMW v oficiálních informacích pro český trh uvádí, jsou v angličtině. Kolik to všechno bude stát, se dozvíme později.
BMW řady 3 Touring G21: Technická data vznětových motorů |
Motor |
318d |
320d xDrive |
330d xDrive |
Zdvihový objem [cm3] |
1995 |
1995 |
2993 |
Válce/ventily |
4/4 |
4/4 |
6/4 |
Největší výkon [kW/min] |
110/4000 |
140/4000 |
195/4000 |
Točivý moment [N.m/min] |
320/1500 |
400/1750 |
580/1600 |
Převodovka |
6M(8A) |
8A |
8A |
Max. rychlost [km/h] |
216(214) |
225 |
250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
8,9(8,8) |
7,4 |
5,4 |
Komb. spotřeba [l/100 km] |
4,5-4,9 |
4,6(4,9) |
5,4-5,6 |