Pro autosalon v Šanghaji si Volkswagen přichystal další koncept z rodiny elektromobilu I.D., který stejně jako dřívější modely ukazuje vizi chystaných elektrických vozů všech možných kategorií a tvarů. | Koncept Volkswagen I.D. Roomzz Zdroj: Volkswagen 

Pro autosalon v Šanghaji si Volkswagen přichystal další koncept z rodiny elektromobilu I.D., který stejně jako dřívější modely ukazuje vizi chystaných elektrických vozů všech možných kategorií a tvarů. | Koncept Volkswagen I.D. Roomzz | Zdroj: Volkswagen 

Zatímco tedy svět čeká na příjezd první sériové vlaštovky ve formě dostupného hatchbacku I.D., německá automobilka nyní ukazuje rovněž koncept prostorného SUV, jehož sériová produkce započne v roce 2021. | Koncept Volkswagen I.D. Roomzz Zdroj: Volkswagen 

Zatímco tedy svět čeká na příjezd první sériové vlaštovky ve formě dostupného hatchbacku I.D., německá automobilka nyní ukazuje rovněž koncept prostorného SUV, jehož sériová produkce započne v roce 2021. | Koncept Volkswagen I.D. Roomzz | Zdroj: Volkswagen 

Jak byste čekali, novinka s názvem I.D. Roomzz vyžívá stejně jako zbytek elektrických studií Volkswagenu modulární platformu MEB, kterou v případě chystaných elektromobilů nakonec využijí i další značky koncernu VW včetně Škody či Seatu. | Koncept Volkswagen I.D. Roomzz Zdroj: Volkswagen 

Jak byste čekali, novinka s názvem I.D. Roomzz vyžívá stejně jako zbytek elektrických studií Volkswagenu modulární platformu MEB, kterou v případě chystaných elektromobilů nakonec využijí i další značky koncernu VW včetně Škody či Seatu. | Koncept Volkswagen I.D. Roomzz | Zdroj: Volkswagen 

Velikostně se pak I.D. Roomzz řadí nad starší studii elektrického SUV I.D. Crozz z roku 2017. | Koncept Volkswagen I.D. Roomzz Zdroj: Volkswagen 

Velikostně se pak I.D. Roomzz řadí nad starší studii elektrického SUV I.D. Crozz z roku 2017. | Koncept Volkswagen I.D. Roomzz | Zdroj: Volkswagen 

Roomzz má totiž zastávat funkci prostorného a komfortního SUV, nabízejícího až tři řady sedadel. Na fotkách je ovšem studie zobrazena také jako luxusnější a pouze čtyřmístná specifikace. | Koncept Volkswagen I.D. Roomzz Zdroj: Volkswagen 

Roomzz má totiž zastávat funkci prostorného a komfortního SUV, nabízejícího až tři řady sedadel. Na fotkách je ovšem studie zobrazena také jako luxusnější a pouze čtyřmístná specifikace. | Koncept Volkswagen I.D. Roomzz | Zdroj: Volkswagen 

Zajímavostí jsou rovněž do boku se vysunující dveře pro jednodušší nástup do kabiny. Tento prvek bychom však koneckonců v produkci asi nečekali. | Koncept Volkswagen I.D. Roomzz Zdroj: Volkswagen 

Zajímavostí jsou rovněž do boku se vysunující dveře pro jednodušší nástup do kabiny. Tento prvek bychom však koneckonců v produkci asi nečekali. | Koncept Volkswagen I.D. Roomzz | Zdroj: Volkswagen 

Místo řidiče je klasicky a futuristicky úplně zjednodušeno na nutné ovládací prvky – přístrojový štít kombinovaný s infotainmentem, dvojice pedálů a volant s dotykovými plochami. | Koncept Volkswagen I.D. Roomzz Zdroj: Volkswagen 

Místo řidiče je klasicky a futuristicky úplně zjednodušeno na nutné ovládací prvky – přístrojový štít kombinovaný s infotainmentem, dvojice pedálů a volant s dotykovými plochami. | Koncept Volkswagen I.D. Roomzz | Zdroj: Volkswagen 

Samozřejmě pak mluví Volkswagen o funkcích autonomní jízdy 4. úrovně, kdy nemusí řidič vůbec zasahovat do řízení. | Koncept Volkswagen I.D. Roomzz Zdroj: Volkswagen 

Samozřejmě pak mluví Volkswagen o funkcích autonomní jízdy 4. úrovně, kdy nemusí řidič vůbec zasahovat do řízení. | Koncept Volkswagen I.D. Roomzz | Zdroj: Volkswagen 

Roomzz se spoléhá na dvojici elektromotorů (jeden na každé nápravě), která zajišťuje kombinovaný výkon 225 kW (306 koní) a pochopitelně pohon všech kol. | Koncept Volkswagen I.D. Roomzz Zdroj: Volkswagen 

Roomzz se spoléhá na dvojici elektromotorů (jeden na každé nápravě), která zajišťuje kombinovaný výkon 225 kW (306 koní) a pochopitelně pohon všech kol. | Koncept Volkswagen I.D. Roomzz | Zdroj: Volkswagen 

Udávané zrychlení SUV z nuly na 100 km/h je 6,6 vteřiny, maximální rychlost je elektronicky limitována na 180 km/h. | Koncept Volkswagen I.D. Roomzz Zdroj: Volkswagen 

Udávané zrychlení SUV z nuly na 100 km/h je 6,6 vteřiny, maximální rychlost je elektronicky limitována na 180 km/h. | Koncept Volkswagen I.D. Roomzz | Zdroj: Volkswagen 

S bateriovým modulem o kapacitě 82 kWh má Roomzz zvládnout ujet až 450 km na jedno nabití (dle WLTP) a rychlonabíjením o výkonu 150 kW se za půl hodiny dostanete na 80 % kapacity. | Koncept Volkswagen I.D. Roomzz Zdroj: Volkswagen 

S bateriovým modulem o kapacitě 82 kWh má Roomzz zvládnout ujet až 450 km na jedno nabití (dle WLTP) a rychlonabíjením o výkonu 150 kW se za půl hodiny dostanete na 80 % kapacity. | Koncept Volkswagen I.D. Roomzz | Zdroj: Volkswagen 

Volkswagen prozatím mluví o uvedení sériové verze I.D. Roomzz pouze na čínském trhu. | Koncept Volkswagen I.D. Roomzz Zdroj: Volkswagen 

Volkswagen prozatím mluví o uvedení sériové verze I.D. Roomzz pouze na čínském trhu. | Koncept Volkswagen I.D. Roomzz | Zdroj: Volkswagen 

Prostorné elektrické SUV by si však podle vedení VW mohlo najít zájemce také v Severní Americe, pro Evropu jej nicméně nevidí jako klíčový model. | Koncept Volkswagen I.D. Roomzz Zdroj: Volkswagen 

Prostorné elektrické SUV by si však podle vedení VW mohlo najít zájemce také v Severní Americe, pro Evropu jej nicméně nevidí jako klíčový model. | Koncept Volkswagen I.D. Roomzz | Zdroj: Volkswagen 

Koncept Volkswagen I.D. Roomzz Zdroj: Volkswagen 

Koncept Volkswagen I.D. Roomzz | Zdroj: Volkswagen 

Koncept Volkswagen I.D. Roomzz Zdroj: Volkswagen 

Koncept Volkswagen I.D. Roomzz | Zdroj: Volkswagen 

Koncept Volkswagen I.D. Roomzz Zdroj: Volkswagen 

Koncept Volkswagen I.D. Roomzz | Zdroj: Volkswagen 

Koncept Volkswagen I.D. Roomzz Zdroj: Volkswagen 

Koncept Volkswagen I.D. Roomzz | Zdroj: Volkswagen 

Koncept Volkswagen I.D. Roomzz Zdroj: Volkswagen 

Koncept Volkswagen I.D. Roomzz | Zdroj: Volkswagen 

Koncept Volkswagen I.D. Roomzz Zdroj: Volkswagen 

Koncept Volkswagen I.D. Roomzz | Zdroj: Volkswagen 

Koncept Volkswagen I.D. Roomzz Zdroj: Volkswagen 

Koncept Volkswagen I.D. Roomzz | Zdroj: Volkswagen 

Koncept Volkswagen I.D. Roomzz Zdroj: Volkswagen 

Koncept Volkswagen I.D. Roomzz | Zdroj: Volkswagen 

Koncept Volkswagen I.D. Roomzz Zdroj: Volkswagen 

Koncept Volkswagen I.D. Roomzz | Zdroj: Volkswagen 

Koncept Volkswagen I.D. Roomzz Zdroj: Volkswagen 

Koncept Volkswagen I.D. Roomzz | Zdroj: Volkswagen 

Zatímco tedy svět čeká na příjezd první sériové vlaštovky ve formě dostupného hatchbacku I.D., německá automobilka nyní ukazuje rovněž koncept prostorného SUV, jehož sériová produkce započne v roce 2021. | Koncept Volkswagen I.D. Roomzz Zdroj: Volkswagen 
Jak byste čekali, novinka s názvem I.D. Roomzz vyžívá stejně jako zbytek elektrických studií Volkswagenu modulární platformu MEB, kterou v případě chystaných elektromobilů nakonec využijí i další značky koncernu VW včetně Škody či Seatu. | Koncept Volkswagen I.D. Roomzz Zdroj: Volkswagen 
Velikostně se pak I.D. Roomzz řadí nad starší studii elektrického SUV I.D. Crozz z roku 2017. | Koncept Volkswagen I.D. Roomzz Zdroj: Volkswagen 
Roomzz má totiž zastávat funkci prostorného a komfortního SUV, nabízejícího až tři řady sedadel. Na fotkách je ovšem studie zobrazena také jako luxusnější a pouze čtyřmístná specifikace. | Koncept Volkswagen I.D. Roomzz Zdroj: Volkswagen 
23
Fotogalerie

VW I.D. Roomzz je dalším konceptem elektrického SUV. Do výroby půjde v roce 2021

Nejnovějším přírůstkem do rodiny elektrických konceptů I.D. od Volkswagenu je velké SUV s třemi řadami sedadel.

Pro autosalon v Šanghaji si Volkswagen přichystal další koncept z rodiny elektromobilu I.D., který stejně jako dřívější modely ukazuje vizi chystaných elektrických vozů všech možných kategorií a tvarů. Zatímco tedy svět čeká na příjezd první sériové vlaštovky ve formě dostupného hatchbacku I.D., německá automobilka nyní ukazuje rovněž koncept prostorného SUV, jehož sériová produkce započne v roce 2021.

Jak byste čekali, novinka s názvem I.D. Roomzz vyžívá stejně jako zbytek elektrických studií Volkswagenu modulární platformu MEB, kterou v případě chystaných elektromobilů nakonec využijí i další značky koncernu VW včetně Škody či Seatu. Velikostně se pak I.D. Roomzz řadí nad starší studii elektrického SUV I.D. Crozz z roku 2017.

Roomzz má totiž zastávat funkci prostorného a komfortního SUV, nabízejícího až tři řady sedadel. Na fotkách je ovšem studie zobrazena také jako luxusnější a pouze čtyřmístná specifikace. Zajímavostí jsou rovněž do boku se vysunující dveře pro jednodušší nástup do kabiny. Tento prvek bychom však koneckonců v produkci asi nečekali.

Místo řidiče je klasicky a futuristicky úplně zjednodušeno na nutné ovládací prvky – přístrojový štít kombinovaný s infotainmentem, dvojice pedálů a volant s dotykovými plochami. Samozřejmě pak mluví Volkswagen o funkcích autonomní jízdy 4. úrovně, kdy nemusí řidič vůbec zasahovat do řízení.

Roomzz spoléhá na dvojici elektromotorů (jeden na každé nápravě), která zajišťuje kombinovaný výkon 225 kW (306 koní) a pohon všech kol. Udávané zrychlení SUV z nuly na 100 km/h je 6,6 vteřiny, maximální rychlost je elektronicky limitována na 180 km/h. S bateriovým modulem o kapacitě 82 kWh má Roomzz zvládnout ujet až 450 km na jedno nabití (dle WLTP) a rychlonabíjením o výkonu 150 kW se za půl hodiny dostanete na 80 % kapacity.

Volkswagen prozatím mluví o uvedení sériové verze I.D. Roomzz pouze na čínském trhu. Prostorné elektrické SUV by si však podle vedení VW mohlo najít zájemce také v Severní Americe, pro Evropu jej nicméně nevidí jako klíčový model.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud