11
Fotogalerie

Mercedes-AMG S 65 Final Edition je poslední šance pořídit si motor V12

Dvanáctiválcům pod kapotou ozdobenou třícípou hvězdou nadobro zvoní umíráček. Daimler na rozloučenou představí v Ženevě svou vrcholnou limuzínu z definitivní edice čítající pouze 130 aut.

Expozice automobilky Mercedes v rámci letošního ženevského autosalonu bude mít tak trochu hořkosladkou příchuť. Stuttgartská centrála na jednom místě poprvé veřejně představí modernizovanou verzi modelu GLC, těšit se můžou i příznivci dále vyladěné varianty GT R Roadster či obdivovatelé druhé generace kompaktního kombíku CLA Shooting Brake. Souběžně s těmito vozy bude mít na stánku své čestné místo také vlajková loď AMG S 65 s přídomkem Final Edition, jejíž označení mluví za vše.

Nebudeme zbytečně chodit kolem horké kaše. Černý vůz s kontrastně lakovanými měděnými prvky je rozlučkou s výjimečnými šestilitrovými dvanáctiválcovými motory Mercedesu, které pohřbil nástup nové normy WLTP, stále přísnější pokutování emisí a zkrátka fakt, že si Brusel zcela zbytečně vyšlápl na osobní automobilovou dopravu, přestože její celosvětový podíl na celkovém znečištění emisemi je minimální.

Platí to také zejména pro agregáty V12, které se v případě Mercedesů sice montovaly do docela hezké řádky aut, ve skutečnosti se jich ale prodalo tak málo, že představovaly a nadále představují prakticky zanedbatelnou část nabídky německého koncernu Daimler.

Přesto verze AMG S 65 s dvakrát přeplňovaným dvanáctiválcem končí, a pokud vás právě tento vůz nějakým způsobem oslovuje, máte poslední příležitost na objednávku. Pokud ji podepíšete, dostanete skutečně impozantní strojovnu s maximálním výkonem 630 koní a nejvyšším točivým momentem 1000 N.m dostupných v rozmezí od 2300 do 4300 otáček za minutu.

Převedeno do reality to znamená schopnost akcelerovat z místa na 100 kilometrů v hodině za 4,2 sekundy a rychlost až 300 kilometrů v hodině. To všechno přitom dostanete ve spojení se sedadly čalouněnými jemnou kůží nappa a ovládanými až dvanácti elektromotorky, aby se vám při tom kalupu sedělo pohodlně.

Samozřejmě nechybí ambientní osvětlení pro vytvoření té správné atmosféry při cestách na dlouhé tratě, zadní stavitelná sedadla sklopná do polohy „business třída“ či držáky nápojů s kontrolou teploty. Vytříbený vnitřek pak zdobí karbonové panely, zatímco štítek na motoru s podpisem konkrétního zaměstnance tentokrát není stříbrný ale černý.

Jestli tím v Mercedesu chtěli vyjádřit smutek nad koncem jedné dlouhé a fantastické kapitoly jménem V12, popravdě netušíme. Automobilka se na toto téma ve své stručné tiskové zprávě příliš nerozepisuje. Každopádně připomíná, že mít tuto verzi už nebudeme, a pokud máte zájem, váhat byste neměli. Automobilka postaví už jen 130 dvanáctiválců, což kromě jiného připomene i příslušný štítek.

AMG

AMG je německá společnost, která se zabývá závodními úpravami a sportovním tuningem vozů Mercedes-Benz. Společnost byla založena v roce 1967 dvojicí Hans Werner Aufrecht a Erhard Melcher. Většinou se značka uvádí jako Mercedes-AMG.

Mercedes-AMG GT Black Series • Mercedes-AMG GLB

Doporučujeme

Články odjinud