Jedná se o masový elektromobil s 54kWh baterií, na jehož kapotáži najdeme celkem 456 půlených solárních článků. Zdroj: Sono Motors

Jedná se o masový elektromobil s 54kWh baterií, na jehož kapotáži najdeme celkem 456 půlených solárních článků. | Zdroj: Sono Motors

Jejich výhodami jsou výroba energie i v polostínu, vyšší výkon s nižšími odporovými ztrátami a teoreticky také delší životnost ve srovnání s klasickými panely. Zdroj: Sono Motors

Jejich výhodami jsou výroba energie i v polostínu, vyšší výkon s nižšími odporovými ztrátami a teoreticky také delší životnost ve srovnání s klasickými panely. | Zdroj: Sono Motors

Samotný trakční akumulátor stačí na dojezd až 305 kilometrů, k nimž se týdně může přidat dalších 112 až 245 km. Zdroj: Sono Motors

Samotný trakční akumulátor stačí na dojezd až 305 kilometrů, k nimž se týdně může přidat dalších 112 až 245 km. | Zdroj: Sono Motors

Výrobce odhaduje, že při typickém dojíždění v německých městech majitelé Sionu budou muset dobíjet až čtyřikrát méně, než řidiči klasických elektromobilů s podobnou baterií. Zdroj: Sono Motors

Výrobce odhaduje, že při typickém dojíždění v německých městech majitelé Sionu budou muset dobíjet až čtyřikrát méně, než řidiči klasických elektromobilů s podobnou baterií. | Zdroj: Sono Motors

Nabíjení je možné až 75 kW stejnosměrně a 11 kW střídavě, vůz také umí dodávat vyrobenou energii do sítě, nebo jí nabíjet jiný elektromobil až 11 kW. Zdroj: Sono Motors

Nabíjení je možné až 75 kW stejnosměrně a 11 kW střídavě, vůz také umí dodávat vyrobenou energii do sítě, nebo jí nabíjet jiný elektromobil až 11 kW. | Zdroj: Sono Motors

Uvnitř nechybí ani velký 10palcový infotainment nebo dokonce mech integrovaný do palubní desky, který má pomoci s filtrací vzduchu uvnitř kabiny. Zdroj: Sono Motors

Uvnitř nechybí ani velký 10palcový infotainment nebo dokonce mech integrovaný do palubní desky, který má pomoci s filtrací vzduchu uvnitř kabiny. | Zdroj: Sono Motors

Spuštění výroby je plánováno na rok 2023 ve Finsku u smluvního partnera, čímž Sono Motors ušetří čas a prostředky za výstavbu vlastní továrny. Zdroj: Sono Motors

Spuštění výroby je plánováno na rok 2023 ve Finsku u smluvního partnera, čímž Sono Motors ušetří čas a prostředky za výstavbu vlastní továrny. | Zdroj: Sono Motors

Jejich výhodami jsou výroba energie i v polostínu, vyšší výkon s nižšími odporovými ztrátami a teoreticky také delší životnost ve srovnání s klasickými panely. Zdroj: Sono Motors
Samotný trakční akumulátor stačí na dojezd až 305 kilometrů, k nimž se týdně může přidat dalších 112 až 245 km. Zdroj: Sono Motors
Výrobce odhaduje, že při typickém dojíždění v německých městech majitelé Sionu budou muset dobíjet až čtyřikrát méně, než řidiči klasických elektromobilů s podobnou baterií. Zdroj: Sono Motors
Nabíjení je možné až 75 kW stejnosměrně a 11 kW střídavě, vůz také umí dodávat vyrobenou energii do sítě, nebo jí nabíjet jiný elektromobil až 11 kW. Zdroj: Sono Motors
7
Fotogalerie

Solární elektromobil Sion v sériové podobě: Díky panelům prodlouží dojezd až o 245 km týdně, navíc nestojí moc

Zrodil se v hlavách kamarádů v jedné mnichovské garáži, nyní má přes 19.000 objednávek. Výroba začne už za rok.

Vlastně jde o velmi jednoduchý nápad, kterého se zatím žádný větší výrobce nechopil. Co dělá (nejen elektrické) auto po většinu času? Stojí. Tak proč by se nemohlo zároveň dobíjet? S tímto přístupem vznikl projekt Sion od relativně nové firmy Sono Motors.

Jedná se o masový elektromobil s 54kWh baterií, na jehož kapotáži najdeme celkem 456 půlených solárních článků. Jejich výhodami jsou výroba energie i v polostínu, vyšší výkon s nižšími odporovými ztrátami a teoreticky také delší životnost ve srovnání s klasickými panely. Výkon elektromotoru činí 120 kW (163 k).

Samotný trakční akumulátor stačí na dojezd až 305 kilometrů, k nimž se týdně může přidat dalších 112 až 245 km. Výrobce odhaduje, že při typickém dojíždění v německých městech budou majitelé Sionu muset dobíjet až čtyřikrát méně než řidiči klasických elektromobilů s podobnou baterií. Nabíjení je možné až 75 kW stejnosměrně a 11 kW střídavě, vůz také umí dodávat vyrobenou energii do sítě, nebo jí nabíjet jiný elektromobil až 11 kW.

V současné době vzniká flotila testovacích vozidel, která poslouží k finálnímu odladění a homologaci pro sériovou výrobu. K 1. červenci roku 2022 má Sono Motors přes 19.000 aktivních objednávek s průměrnou zálohou 2225 euro, pokud budou všechny doposud zamluvené vozy dodány, získá tak zhruba 415 milionů euro.

Spuštění produkce je plánováno na rok 2023 ve Finsku u smluvního partnera, čímž Sono Motors ušetří čas a prostředky za výstavbu vlastní továrny. Po náběhu výroby je v plánu stavba zhruba 257.000 vozidel Sion během sedmi let. Předobjednávku je možné učinit za zálohu od 500 eur (zhruba 12.300 Kč), cena vozu je 29.900 euro, tedy přibližně 735 tisíc korun.

Doporučujeme

Články odjinud