12
Fotogalerie

Připravujeme: test Lexus RX 450h F Sport

Lexus RX netřeba představovat. Tohle SUV se proslavilo především coby jeden z vůbec prvních sériově vyráběných hybridů a také jako jedno z nejspolehlivějších aut. Současná generace už je na trhu nějaký ten pátek, takže přišel ten správný čas na facelift no a jeden takový modernizovaný exemplář zaparkoval u nás v redakci.

Lexus připravil pro model RX řadu více či méně zajímavých novinek. Nutno ale podotknout, že se povětšinou jedná o úpravy kosmetické, na technice se nic neměnilo. Stále si tak můžete vybrat mezi čistě benzinovým nebo hybridním provedení. Vybírat ale můžete také mezi předokolkou nebo čtyřkolkou. Možná někoho napadlo, že by se třeba v rámci faceliftu mohl pod kapotu dostat také pro Evropu tolik zajímavý diesel…

Ne, nestalo se tak, přestože by možná prodejům tohoto SUV takový tah prospěl. Jestli chcete japonské naftové SUV, budete muset zavítat třeba k mateřské Toyotě, protože Lexus dál zůstane u benzinu a hybridu. Co si budeme povídat, větší váhu pro tuto značku mají přeci jen jiné trhy než ten poněkud zbytečně emisně komplikovaný evropský. A na těch „jiných“ trzích nafta tolik (jak se říká) nefrčí.

lexus_01.JPGlexus_02.JPG
Agresivní výraz, zajímavá barva a tmavá kola udělají své. Lexus RX je ale stále především o klidné a pohodlné jízdě.

Co je tedy nového?

Lexus RX dostal díky faceliftu dvě hlavní záležitosti: jiný design a paket F Sport. Designéři na japonské SUV naimplantovali masku známou z nováčka řady GS. Lexus si tuhle tvář vybral jako svou novou typickou vlastnost, takže to samé dostalo i vrcholné LS. Jak to vypadá v praxi? Podle mých prvních dojmů bych řekl, že změny modelu RX prospěly. Předchozí vizáž byla až moc japonská. Ovšem nemohu se ubránit dojmu, že z některých úhlů pohledu přeci jen agresivní výraz příliš se zbytkem karoserie neladí. Ale to jsou věci čistě subjektivní.

U paketu F Sport agresivní směr ještě dále podtrhnou povedená kola, příslušné plakety a především sportovní nárazník. Nejsem si ovšem jist, jak tahle sportovní snaha nakonec automobilu, jehož nejsilnější stránkou je klidná a pohodlná jízda, sluší. Tím spíš, že součástí paketu je také tvrdší podvozek. Speciálně na ten jsem byl zvědav asi nejvíce.

lexus_03.JPGlexus_04.JPG
Předchozí design byl pro některé zákazníky příliš asijský. Aktuální verze by se měla líbit více. 

A musím říci, že mě nakonec výsledek docela zklamal. Nejde o to, že by snad RX jezdilo špatně. Je docela dynamické a na kvalitní silnici vás překvapí tím, kolik si toho nechá v zatáčkách líbit. Jenže tohle se k RX prostě nehodí a majitel takto vylepšeného exempláře si to naplno uvědomí v momentě, kdy potká špatnou silnici. Jak už jsem napsal, RX je auto, které se tváří jako velmi pohodlné, což vám potvrdí během prvního usednutí třeba těžké dveře, jejich tlumené klapnutí a perfektní odhlučnění  interiéru. Na špatné silnici je ovšem F Sport nečekaně tvrdý a posádka uvnitř musí snášet rázy, které byste možná odpustili autu typu Clio RS, ale tady nějak nejsou na místě.

Lexus RX vypadá lépe, jezdí stejně a v interiéru přináší řadu nových drobností, na které se podíváme během klasického testu. V čem mám ale už teď jasno, to je fakt, že kombinovat tužší podvozek s hybridem mi mnoho smyslu nedává. Možná v zemích, kde se jezdí po kvalitních cestách, v realitě naší země krásné stojí spíše za úvahu vzduchový podvozek. Pokud vás zajímá něco konkrétního, neváhejte se zeptat. Diskuze je k dispozici.  

Lexus

Lexus v roce 1989 založila Toyota jako svou luxusní značku. Nejsilnější je stále v USA, ale od roku 2000 vznikají pobočky Lexusu po celém světě. 

Lexus se od roku 2006 spolu s Toytotou věnuje produkci hybridních automobilů.

Lexus UX • Lexus IS •​ Lexus CT •​ Lexus ES •​ Lexus LS •​ Lexus NX •​ Lexus RX •​ Lexus RC •​ Lexus LC

Doporučujeme

Články odjinud