Specialista na špičkové ladění motorů BMW představil svoji kúru pro supersedan BMW M5 (F10). Pravda, čekali jsme asi víc…
O tom, že renomovaná společnost G-Power pracuje na vlastní stavbě na základě modelu BMW M5 (F10), jsme vás informovali již na začátku loňského prosince. A nyní již víme prakticky vše podstatné, ačkoli nových snímků vám zatím stále mnoho nenabídneme.
BMW M5 (F10) z dílen G-Power
V rámci nového programu G-Power lze BMW M5 generace F10 opatřit také přitvrzeným pérováním se stavitelnou charakteristikou, škálou litých ráfků s různým průměrem, sportovně laděným výfukem nebo posílenou brzdovou soustavou, jež disponuje keramickými kotouči o průměru 396 mm. Ale nejdůležitější pro vás jistě budou výkonové parametry.
Vidlicový osmiválec s objemem 4,4 l, přímým vstřikováním benzínu a přeplňováním dvojicí turbodmychadel se dočkal nové ladičské sady G-Power Bi-Tronik III, jež posunuje hranici nejvyššího výkonu na 640 koní (471 kW) a točivý moment až na hodnotu 777 Nm. To znamená nárůst o 80 koní (59 kW), resp. 97 Nm.
Výše popsané parametry upravenému BMW M5 umožňují zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,9 s a na 200 km/h za 11,9 s a dosáhnout nejvyšší rychlosti 310 km/h, což jsou o 0,5/1,1 s, resp. 5 km/h příznivější hodnoty než v sérii. To jsou samozřejmě velmi zajímavé údaje, ale nedá mi to a zavzpomínám.
BMW M5 (F10
V půli roku 2010 firma G-Power představila svůj sedan M5 Hurricane RR, který byl vyšlechtěn z BMW M5 předchozí generace (E60). Jeho desetiválcové srdce bylo tehdy dodatečnou instalací dvojice kompresorů a dalšími úpravami nadopováno na rovných 800 koní (588 kW), díky čemuž tento „hurikán“ zrychlil z 0 na 200 km/h již za 9,5 s a jel až 372 km/h.
Je však pravděpodobné, že se G-Power v otázce aktuálního BMW M5 ještě „pochlapí“.