Premiéra silnějšího provedení BMW M2 proběhne až na autosalonu v Pekingu, vše podstatné už ale vlastně víme nyní.
M2 je vstupní branou do světa plnokrevných sportovních modelů BMW. Žádné M Performance, zkrátka „emko“ se vším, co k tomu patří. Třílitrový řadový šestiválec dává 272 kW a 465 N.m, dokáže kupátko vystřelit z nuly na stovku za 4,3 sekundy, ale překvapivě dobře funguje i na denní bázi. Pokud chcete. V opačném případě se dokáže v mžiku proměnit v pouličního rváče, který dokáže proškolit i zkušeného řidiče.
Jenže to je pouze špička ledovce. Automobilka BMW si pro blížící se autosalon v Pekingu připravovalo premiéru silnější verze M2 Competition, to nejpodstatnější už ale známe nyní. Podle serveru Motor1.com nedošlo pouze k navýšení výkonu stávajícího agregátu, který konstrukčně vychází z toho v M240i, ale instalaci šestiválce ze sourozenců M3 a M4.
Co do výkonu a točivého momentu má M2 Competition poskočit na 302 kW (410 koní) a 550 N.m, akcelerace 0-100 km/h se ale zase tak moc nezmění – v kombinaci s převodovkou DCT činí rozdíl desetinu sekundy ve prospěch novinky. Masivní nárůst točivého momentu může být způsoben tím, že zatímco M2 pracuje s jedním dvoukomotorovým turbem, M2 Competition má turba dvě.
Na bližší technické detaily si ještě budeme muset počkat, změny v designu ale můžeme zhodnotit díky prvním uniklým fotografiím. Jsou decentní, jak se ostatně dalo očekávat, přičemž asi největší novinky představují vnější zpětná zrcátka, upravená spodní část předního nárazníku, černé ledvinky v masce chladiče či nová devatenáctipalcová kola. Zkrátka fajn způsob, jak auto na první pohled odlišit, ale zase to netroubit příliš do světa.