Přesně po dvanácti měsících, kdy Vespa patřící pod Piaggio oznámila svůj záměr vstoupit na trh s elektrickými skútry, představili Italové model Elettrica na milánské motocyklové show.

Přesně po dvanácti měsících, kdy Vespa patřící pod Piaggio oznámila svůj záměr vstoupit na trh s elektrickými skútry, představili Italové model Elettrica na milánské motocyklové show.

Dojezd na jedno nabití se má údajně pohybovat kolem sta kilometrů. Vybitý akumulátor k tomu potřebuje čtyři hodiny nabíjení z klasické zásuvky.

Dojezd na jedno nabití se má údajně pohybovat kolem sta kilometrů. Vybitý akumulátor k tomu potřebuje čtyři hodiny nabíjení z klasické zásuvky.

Výrobce přiznává, že životnost baterií je omezena na deset let a po tisícovce cyklů se kapacita sníží na 80 % původní hodnoty.

Výrobce přiznává, že životnost baterií je omezena na deset let a po tisícovce cyklů se kapacita sníží na 80 % původní hodnoty.

Pro příští rok je v plánu i verze Elettrica X s dvojnásobným dojezdem.

Pro příští rok je v plánu i verze Elettrica X s dvojnásobným dojezdem.

Elektrický model poznáte podle modrých doplňků, klasická karoserie zůstává nezměněna, na výběr je šest laků.

Elektrický model poznáte podle modrých doplňků, klasická karoserie zůstává nezměněna, na výběr je šest laků.

Mezi řidítky je umístěn LCD displej, který zobrazuje potřebné jízdní údaje a umí se spárovat s telefonem přes Bluetooth.

Mezi řidítky je umístěn LCD displej, který zobrazuje potřebné jízdní údaje a umí se spárovat s telefonem přes Bluetooth.

Dojezd na jedno nabití se má údajně pohybovat kolem sta kilometrů. Vybitý akumulátor k tomu potřebuje čtyři hodiny nabíjení z klasické zásuvky.
Výrobce přiznává, že životnost baterií je omezena na deset let a po tisícovce cyklů se kapacita sníží na 80 % původní hodnoty.
Pro příští rok je v plánu i verze Elettrica X s dvojnásobným dojezdem.
Elektrický model poznáte podle modrých doplňků, klasická karoserie zůstává nezměněna, na výběr je šest laků.
7
Fotogalerie

Piaggio startuje předprodej elektrické Vespy. Kolik připlatíte za nulové emise?

Retro ikona už je k dispozici s elektrickým pohonem. Po on-line předprodeji zamíří do showroomů.

On-line předprodeje využívá čím dál více automobilek, ale i výrobců motocyklů. Pro nedočkavce, kteří si jsou i bez přímé zkušenosti jistí, že právě tohle je dopravní prostředek dle jejich vkusu a potřeb jde o příležitost mít produkt jako jeden z prvních.

Přesně takto, přes webové stránky výrobce, si lze nyní předobjednat bezemisní skútr Vespa Elettrica. Prodeje jsou k dispozici zatím jen na evropském trhu. Novinka přijde na 6.390 eur, tedy v přepočtu na téměř 165 tisíc korun. Případně si lze elektrickou Vespu pronajmout za 99 eur na měsíc.

V rámci standardního prodeje v České republice, který bude následovat, se přitom cena odhaduje na přibližně 180 tisíc korun. Pokud to porovnáme s modelovou řadou Vespa s motory do 125ccm, tedy těch, které můžete řídit s řidičským průkazem skupiny B, ty se v závislosti na výbavě a provedení pohybují od 119 do 150 tisíc korun.

Vespa Elettrica má podle Piaggia nastartovat novou elektrickou vlnu. Výkon činí 4 kW, dojezd na jedno nabití se má pohybovat kolem sta kilometrů. Vybitý akumulátor k tomu potřebuje čtyři hodiny nabíjení z klasické zásuvky. Výrobce přiznává, že životnost baterií je omezena na deset let a po tisícovce cyklů se kapacita sníží na 80 % původní hodnoty. Pro příští rok je v plánu i verze Elettrica X s dvojnásobným dojezdem.

Elektrický model poznáte podle modrých doplňků, klasická karoserie zůstává nezměněna, na výběr je šest laků. Mezi řidítky je umístěn LCD displej, který zobrazuje potřebné jízdní údaje a umí se spárovat s telefonem přes bluetooth.

Doporučujeme

Články odjinud