Nejsilnější verze nové třídy E si ponechává hřmotný osmiválec o výkonu 612 koní. Jasnou výhodou oproti BMW je možnost karosářské varianty kombi.
Včera jsme se podívali na facelift BMW M5 a M5 Competition a dnes tu máme i vylepšenou verzi hlavního rivala. Mercedes-Benz po březnové premiéře aktualizované třídy E představuje i vrcholné verze divize AMG s motorizací E63 S, které dorazily v obou karosářských variantách.
Vrcholné verze si přebírají přední světlomety z té standardní a zbytek obalily do mnohem lákavějšího kabátku, který spočívá v agresivnější přední masce a body kitu. Standardem jsou zde 20palcová kola a zákazníci se mohou těšit i na tři nové barvy - Graphite Grey, Cirrus Silver, a Brilliant Blue.
Vnitřek opět spočívá v nejaktuálnější technice značky a navrch přidává i specifický AMG volant a kontrastní prošívání čalouněných prvků. Pod kapotou je dvakrát přeplňovaný osmiválcový motor o objemu 4,4 litru, který dosahuje výkonu 450 kW (612 koní) a 850 N.m točivého momentu.
Vozy jsou vybaveny devítistupňovou automatickou převodovkou a standardem je pohon všech kol, který lze v rámci sportovních jízdních režimů přepnout na zadokolku. Verze sedan akceleruje na stovku za 3,4 sekundy a kombi to trvá o desetinu sekundy déle.
Již tradičně jsou verze E63 k mání i bez písmene S, kdy jsou naladěny na 420 kW (571 koní) a 750 N.m točivého momentu. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládnou o desetinu sekundy pomaleji a maximální rychlost je omezena na 250 km/h (290 km/h s volitelným AMG paketem), zatímco E63 S může jet až 300 km/h.
AMG je německá společnost, která se zabývá závodními úpravami a sportovním tuningem vozů Mercedes-Benz. Společnost byla založena v roce 1967 dvojicí Hans Werner Aufrecht a Erhard Melcher. Většinou se značka uvádí jako Mercedes-AMG.
Mercedes-AMG GT Black Series • Mercedes-AMG GLB