33
Fotogalerie

BMW ukázalo oficiální technická data nové M5 a maskovaný prototyp v akci

Vrcholná verze pětkové řady generace G30 opravdu dostane pohon všech kol a šest set koní.

O technice nové M5 se mluví už dlouho, až nyní ovšem máme opravdu oficiální informace. Divize Motorsport novinku označuje za "nejzajímavější a nejvíce vzrušující rychlý sedan", který kdy vyrobili.

K pohonu poslouží známý osmiválec o zdvihovém objemu 4,4 litru. Díky přeplňování dvojicí turbodmychadel dosahuje výkonu rovných 600 koňských sil. Křivka točivého momentu pak sahá nad hranici 700 Nm. Motor spolupracuje výhradně s osmistupňovou převodovkou M Steptronic.

Z nuly na sto kilometrů v hodině zrychlí za méně než 3,5 sekundy. Přesně podle předpovědí dostane nová M5 pohon všech čtyř kol xDrive. Šéf divize M, Frank van Meel, však puristům vzkazuje, že systém je naladěn tak, že poskytne všechnu tu delikátnost a klasického pohonu s větší trakcí čtyřkolky. 

Jak toho dosáhnout? Pro pohon existují čtyři režimy: 2WD, 4WD a 4WD Sport. Hádáte správně, první z režimů deaktivuje přední pohon a z vozu se stává klasická zadokolka, byť v tu chvíli s nepotřebným balastem vepředu. Na zadní nápravě pak najdeme sportovní diferenciál M.

Nová generace BMW M5 bude úplně představen ještě v letošním roce. Díky pohonu všech kol dostane těžkého soupeře zejména Mercedes-AMG E63, který všemi čtyřmi začal točit dříve.

Prohlédněte si kompletní fotogalerii včetně součástí pohonu xDrive:

2018-BMW-M5-1.jpg2018-BMW-M5-12.jpg2018-BMW-M5-17.jpg

BMW řada 5

Po výstředním designovém experimentu u generace E60 se pětkové BMW vrátilo ke konzervativnímu vzhledu. Pořád se vyrábí se zadním pohonem, stále více zákazníků ale volí čtyřkolku xDrive.

Test BMW 520d xDrive Sedan • BMW řady 5 Touring​ • Elektromobil • Facelift • Historie BMW řady 5 •Test BMW 545e xDrive

Doporučujeme

Články odjinud