Kapitoly článku:
Alfě se opět podařilo utajit svoji autosalonovou premiéru až do poslední chvíle. Překvapení z modelu 4C Spider ale přece jen nebylo tak silné jako při původní premiéře kupé – informace, že by se něco takového mohlo přihodit, se vynořily už koncem ledna.
Alfa Romeo 4C Spider váží o 60 kg víc než výchozí kupé
Technicky se Alfa Romeo 4C Spider v zásadě shoduje s kupé. Také má karbonový monokok a přeplňovaný čtyřválec o objemu 1750 cm3, který pohání zadní kola prostřednictvím dvouspojkové převodovky. Automobilka dokonce slibuje stejné zrychlení 0-100 km/h a nejvyšší rychlost – tedy 4,5 s a 250 km/h.
Nahrazení střechy si vyžádalo navýšení hmotnosti o snesitelných 60 kg. Dílem k tomu přispívá i lehká látková střecha a fakt, že rám čelního okna i zadní ochranné oblouky jsou vyrobené z karbonu. Nějaká kila ušetří i nový výfuk z karbonu a titanu, pod kterým je podepsaná renomovaná firma Akrapovič. Po vzoru dražších sportovních aut má výfuk elektronicky ovládané klapky, které při otevření zlepší výkon i zvuk motoru.
Od kupé se Spider liší i designem hlavních světlometů a litých kol. Obojí přitom bylo při premiéře 4C terčem kritiky. Protože se ale jedná o koncept, není zcela zřejmé, zda Alfa plánuje zařadit tyto prvky do sériové výroby.