17 Fotogalerie Formula E poprvé v akci na orkuhu. Zatím jen se čtvrtinovým výkonem Lukáš Dittrich 24. listopadu 2013 • 15:09 Šampionát elektrických formulí nabírá zcela konkrétní obrysy. Po premiéře na autosalonu ve Frankfurtu a několika propagačních akcí se první elektrická formule podívala na závodní okruh. Stalo se tak ve francouzském Choisy-le-Roi. Za volant usedl Lucas di Grassi, který v prvním elektrickém monopostu odkroužil čtyřicet kol během dvou dnů. Spark-Renault SRT_01E: elektrický monopost pro šampionát Formule E Jiří Duchoň Elektromobily Zatím jde pouze o testování, které má ověřit funkci všech systémů. Monopost používá prozatímní akumulátor. Ten je menší a jezdci poskytne čtvrtinový výkon, než s jakým se počítá pro závody. Simulace závodního režimu by měla následovat v horizontu několika týdnů.Elektrický monopost používá elektromotor o výkonu 180 koní, na stovku se dostane za tři sekundy a maximální rychlost bude omezena na 225 km/h. První ročník nového seriálu odstartuje v září příštího roku v Pekingu. Foto: Formula-e Renault Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti. Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar Vstoupit do diskuze (11) AutoRevue.cz ElektromobilyVideoRenaultPopFormulaFórElektrický monopostElektrická formuleČtvrtLucasGrassiChoiFormula eZávodní režimVýkon