XPeng je doposud nejpokročilejším vozem značky, dle samotné automobilky možná i na celém světě díky své bohaté elektronické výbavě. Zdroj: XPeng

XPeng je doposud nejpokročilejším vozem značky, dle samotné automobilky možná i na celém světě díky své bohaté elektronické výbavě. | Zdroj: XPeng

Ve své nejvyšší výbavě má dva LiDARy (dálkoměry vypočítávající vzdálenost dle doby šíření pulsu laserového paprsku), 12 ultrazvukových senzorů, 13 kamer. Zdroj: XPeng

Ve své nejvyšší výbavě má dva LiDARy (dálkoměry vypočítávající vzdálenost dle doby šíření pulsu laserového paprsku), 12 ultrazvukových senzorů, 13 kamer. | Zdroj: XPeng

Díky této technice má vůz dokonalý přehled o svém okolí a díky systému XPILOT 3.5 jezdí téměř sám nejen po silnicích a dálnicích, ale také ve městě – alespoň co se týče čínského trhu. Zdroj: XPeng

Díky této technice má vůz dokonalý přehled o svém okolí a díky systému XPILOT 3.5 jezdí téměř sám nejen po silnicích a dálnicích, ale také ve městě – alespoň co se týče čínského trhu. | Zdroj: XPeng

Výkon činí 155 kW a točivý moment 310 Nm, na 100 km/h zrychlí za 7,5 sekundy. Zdroj: XPeng

Výkon činí 155 kW a točivý moment 310 Nm, na 100 km/h zrychlí za 7,5 sekundy. | Zdroj: XPeng

Modely 460G a 460E mají Li-ion baterii o kapacitě 66,2 kWh a dojezd 460 kilometrů dle metodiky NEDC. Zdroj: XPeng

Modely 460G a 460E mají Li-ion baterii o kapacitě 66,2 kWh a dojezd 460 kilometrů dle metodiky NEDC. | Zdroj: XPeng

Provedení 550G, 550E a 550P využívají akumulátory s kapacitou 66,2 kWh a mají dojezd 550 kilometrů. Zdroj: XPeng

Provedení 550G, 550E a 550P využívají akumulátory s kapacitou 66,2 kWh a mají dojezd 550 kilometrů. | Zdroj: XPeng

 Nejlepší model 600P – jak už název napovídá – zvládne 600 kilometrů, jeho baterie má 71,4 kWh. Zdroj: XPeng

 Nejlepší model 600P – jak už název napovídá – zvládne 600 kilometrů, jeho baterie má 71,4 kWh. | Zdroj: XPeng

Na čínském trhu ceny startují na zhruba 530 tisících korunách za verzi 460G, vrcholné provedení 600 P stojí v přepočtu 750 tisíc korun. Zdroj: XPeng

Na čínském trhu ceny startují na zhruba 530 tisících korunách za verzi 460G, vrcholné provedení 600 P stojí v přepočtu 750 tisíc korun. | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

XPeng P5 Zdroj: XPeng

XPeng P5 | Zdroj: XPeng

Ve své nejvyšší výbavě má dva LiDARy (dálkoměry vypočítávající vzdálenost dle doby šíření pulsu laserového paprsku), 12 ultrazvukových senzorů, 13 kamer. Zdroj: XPeng
Díky této technice má vůz dokonalý přehled o svém okolí a díky systému XPILOT 3.5 jezdí téměř sám nejen po silnicích a dálnicích, ale také ve městě – alespoň co se týče čínského trhu. Zdroj: XPeng
Výkon činí 155 kW a točivý moment 310 Nm, na 100 km/h zrychlí za 7,5 sekundy. Zdroj: XPeng
Modely 460G a 460E mají Li-ion baterii o kapacitě 66,2 kWh a dojezd 460 kilometrů dle metodiky NEDC. Zdroj: XPeng
85
Fotogalerie

Čínský XPeng P5 jde oficiálně na trh. Je plný elektroniky, možná dorazí do Evropy

Značka představuje svůj třetí sériový model. Po SUV G3 a velkém sedanu P7 rozjíždí prodeje středně velkého elektromobilu.

O tom, jak berou Číňané Evropu útokem, píšeme stále častěji. Značka XPeng, založená před sedmi lety, své vozy na starém kontinentu již prodává – v Norsku koupíte model G3 s dojezdem 451 km dle WLTP a P7, které ujede až 520 kilometrů a na 100 km/h zrychlí za 4,5 sekundy. Novinka je doposud nejpokročilejším vozem značky, dle samotné automobilky možná i na celém světě díky své bohaté elektronické výbavě.

Sedan P5 má ve své nejvyšší výbavě dva LiDARy (dálkoměry vypočítávající vzdálenost dle doby šíření pulsu laserového paprsku), 12 ultrazvukových senzorů, 13 kamer. Díky této technice má vůz dokonalý přehled o svém okolí a díky systému XPILOT 3.5 jezdí téměř sám nejen po silnicích a dálnicích, ale také ve městě – alespoň co se týče čínského trhu. Výkon činí 155 kW a točivý moment 310 Nm, na 100 km/h zrychlí za 7,5 sekundy.

V prodeji bude šest verzí. Modely 460G a 460E mají Li-ion baterii o kapacitě 55,9 kWh a dojezd 460 kilometrů dle metodiky NEDC. Provedení 550G, 550E a 550P využívají akumulátory s kapacitou 66,2 kWh a mají dojezd 550 kilometrů. Nejlepší model 600P – jak už název napovídá – zvládne 600 kilometrů, jeho baterie má 71,4 kWh.

P5 má na délku 4808 mm a rozvor činí 2768 mm, dva zavazadlové prostory nabídnou 450 plus 70 litrů objemu. Uvnitř můžete sklopit všechna sedadla a vyspat se na nafukovací matraci, nebo sledovat filmy na obrazovce s úhlopříčkou 15,6 palce. Za loketní opěrkou zde dokonce najdete lednici na nápoje. Na čínském trhu ceny startují na zhruba 530 tisících korunách za verzi 460G, vrcholné provedení 600 P stojí v přepočtu 750 tisíc korun.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Doporučujeme

Články odjinud