Zatímco v českém ceníku Mercedesu třídy E platném od února letošního roku byste zmínku o novém agregátu označením 400d hledali marně (v konfigurátoru však již je), v tom německém je dohádatelný od začátku května. | Mercedes-Benz třídy E

Zatímco v českém ceníku Mercedesu třídy E platném od února letošního roku byste zmínku o novém agregátu označením 400d hledali marně (v konfigurátoru však již je), v tom německém je dohádatelný od začátku května. | Mercedes-Benz třídy E

Šestiválec OM 656 je zástupcem nové generace řadových vznětových agregátů, a přestože to vypadá jako velká revoluce, ve skutečnosti se Mercedes vrací ke koncepci, kterou používal do roku 2005. | Mercedes-Benz třídy E

Šestiválec OM 656 je zástupcem nové generace řadových vznětových agregátů, a přestože to vypadá jako velká revoluce, ve skutečnosti se Mercedes vrací ke koncepci, kterou používal do roku 2005. | Mercedes-Benz třídy E

Důvody jsou v zásadě dva: jednak emise, a potom samozřejmě modularita.  | Mercedes-Benz třídy E

Důvody jsou v zásadě dva: jednak emise, a potom samozřejmě modularita. | Mercedes-Benz třídy E

Vždyť vůbec prvním zástupcem nové generace turbodieselů byl čtyřválec OM 654, který ve třídě E nahradil dříve používanou litinovou dva-jedničku OM 651. | Mercedes-Benz třídy E

Vždyť vůbec prvním zástupcem nové generace turbodieselů byl čtyřválec OM 654, který ve třídě E nahradil dříve používanou litinovou dva-jedničku OM 651. | Mercedes-Benz třídy E

O faktu, že je nový šestiválec pod kapotou éčka právě zastáncem modularity, svědčí i fakt, že k označení čtyřválce OM 654 pouze přidává dvojku. A 4 + 2 se vždycky rovnalo 6. | Mercedes-Benz třídy E

O faktu, že je nový šestiválec pod kapotou éčka právě zastáncem modularity, svědčí i fakt, že k označení čtyřválce OM 654 pouze přidává dvojku. A 4 + 2 se vždycky rovnalo 6. | Mercedes-Benz třídy E

Řadový šestiválec 400d s objemem 2,9 litru v nabídce Mercedesu třídy E nahradil dříve používaný vidlicový třílitr s výkonem 190 kW a točivým momentem 620 N.m. | Mercedes-Benz třídy E

Řadový šestiválec 400d s objemem 2,9 litru v nabídce Mercedesu třídy E nahradil dříve používaný vidlicový třílitr s výkonem 190 kW a točivým momentem 620 N.m. | Mercedes-Benz třídy E

Jeho 250 kW a 700 N.m představují naprostý vrchol mezi vznětovými agregáty éčka, což vynikne hlavně v porovnání s druhým nejvýkonnějším turbodieselem 300d (od 1.488.300 Kč), který má pouze čtyři válce a stále slušných 180 kW a 500 N.m. Chtělo by to ještě mezistupeň, nemyslíte? | Mercedes-Benz třídy E

Jeho 250 kW a 700 N.m představují naprostý vrchol mezi vznětovými agregáty éčka, což vynikne hlavně v porovnání s druhým nejvýkonnějším turbodieselem 300d (od 1.488.300 Kč), který má pouze čtyři válce a stále slušných 180 kW a 500 N.m. Chtělo by to ještě mezistupeň, nemyslíte? | Mercedes-Benz třídy E

Třída E se šestiválcem 400d u nás podle konfigurátoru stojí 1.771.440 korun, a sice i z důvodu standardu v podobě pohonu 4Matic. | Mercedes-Benz třídy E

Třída E se šestiválcem 400d u nás podle konfigurátoru stojí 1.771.440 korun, a sice i z důvodu standardu v podobě pohonu 4Matic. | Mercedes-Benz třídy E

Jedinou možností je devítistupňová automatická převodovka 9G-Tronic. Vůz podléhá emisní normě Euro 6d-TEMP a v kombinovaném cyklu si řekne o 5,5 litru nafty na sto kilometrů. Jo a také to není žádný louda. Na stovce je za 4,9 sekundy a samozřejmě umí obligátních 250 km/h. | Mercedes-Benz třídy E

Jedinou možností je devítistupňová automatická převodovka 9G-Tronic. Vůz podléhá emisní normě Euro 6d-TEMP a v kombinovaném cyklu si řekne o 5,5 litru nafty na sto kilometrů. Jo a také to není žádný louda. Na stovce je za 4,9 sekundy a samozřejmě umí obligátních 250 km/h. | Mercedes-Benz třídy E

 | Mercedes-Benz třídy E

| Mercedes-Benz třídy E

 | Mercedes-Benz třídy E

| Mercedes-Benz třídy E

 | Mercedes-Benz třídy E

| Mercedes-Benz třídy E

Šestiválec OM 656 je zástupcem nové generace řadových vznětových agregátů, a přestože to vypadá jako velká revoluce, ve skutečnosti se Mercedes vrací ke koncepci, kterou používal do roku 2005. | Mercedes-Benz třídy E
Důvody jsou v zásadě dva: jednak emise, a potom samozřejmě modularita.  | Mercedes-Benz třídy E
Vždyť vůbec prvním zástupcem nové generace turbodieselů byl čtyřválec OM 654, který ve třídě E nahradil dříve používanou litinovou dva-jedničku OM 651. | Mercedes-Benz třídy E
O faktu, že je nový šestiválec pod kapotou éčka právě zastáncem modularity, svědčí i fakt, že k označení čtyřválce OM 654 pouze přidává dvojku. A 4 + 2 se vždycky rovnalo 6. | Mercedes-Benz třídy E
12
Fotogalerie

Nová generace Mercedesu třídy E startuje na částce 1 188 200 Kč

Nedlouho po světové premiéře zveřejnil Mercedes také ceny nové generace třídy E, a to včetně těch českých. Jestliže tedy uvažujete o koupi této německé novinky, budete potřebovat minimálně 1 188 200 Kč.

V českém ceníku (celý ho najdete zde) prozatím figurují pouze tří verze. Tou cenově nejdostupnější je E 200 osazené přeplňovaným benzinovým dvoulitrem o výkonu 135 kW (184 k). Tato verze umí akceleraci na 100 km/h za 7,7 s a nejvíce se rozjede na 240 km/h. Příznivci dieselu si budou muset nachystat nejméně 1 270 500 Kč na provedení E 220 BlueTEC, které používá vznětový čtyřválec taktéž o objemu dvou litrů (143 kW/194 k).

Prozatímním vrcholem je naftový šestiválec skrývající se pod označením E 350 BlueTEC. Jeho parametry jsou 190 kW (258 k) a 620 Nm, na stovce je tato varianta už za 5,9 s a nejvíce jede 250 km/h. Cenovka šestiválce má ovšem hodnotu 1 530 650 Kč. Bez ohledu na to, po čem sáhnete, dostanete do auta vždy devítistupňovou automatickou převodovku.

K novému Mercedesu třídy E pak můžete dokupovat mnoho různých věcí. K dispozici jsou třeba linie Avantgarde, Exclusive nebo AMG, nechybí samozřejmě ani výborná diodová světla, množství různých verzí koženého čalounění a dekorů interiéru nebo řada asistentů včetně například „dálkového parkovacího asistenta“ za 7 956 korun. 

ec_09.jpgec_10.jpgec_11.jpgec_12.jpgec_13.jpgec_14.jpgec_15.jpgec_16.jpgec_17.jpgec_18.jpgec_19.jpgec_20.jpg

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Doporučujeme

Články odjinud