Oproti roku 2019 se BMW ve statistice vyhledávaní na Googlu propadlo opravdu silně.
Toyota si za minulý rok uzmula zpátky prvenství automobilky s celosvětově nejvyššími prodeji vozů, tady ovšem vedoucí pozice japonského výrobce v globálním měřítku nekončí. S výsledky své každoroční statistiky teď přichází i web Compare the Market, sledující, kterou automobilovou značku lidé nejvíce vyhledávali přes Google.
Za rok 2020 tak získává prvenství Toyota, která byla nejvyhledávanější značkou v celkem 55 zemích světa. Analýza pracuje s daty vyhledávaní Googlu napříč 158 zeměmi, kdy Toyota svou popularitou zastává 34,8 % z celkového počtu analyzovaných zemí. Japonská automobilka si tedy navzdory pandemii polepšila, jelikož v roce 2019 skončila na druhém místě jako nejvyhledávanější ve 28 zemích (17,7 %).
Z prvního místa odsunula Toyota německé BMW, které bylo nejvyhledávanější značkou v roce 2019, kdy vedlo v celkem 118 zemích. Loni však BMW zadávali lidé do Googlu nejčastěji jen v 34 zemích. Při pohledu do mapy výsledků se mimochodem BMW ukazuje jako nejvyhledávanější také v Česku.
Na třetím místě se za rok 2020 ukazuje Mercedes-Benz jako nejvyhledávanější v 15 zemích. Na kompletní výsledky, a to rovněž za roky 2019 a 2018 se můžete podívat v galerii. Compare the Market k průzkumu dodává, že některé země musely být vynechány, jelikož pro ně existují pouze omezená data vyhledávání nebo nejsou přístupná vůbec.