9
Fotogalerie

BMW M3 G-Power: více koní pro M3 E46

Vaše ojetá „em-trojka“ řady E46 může být nyní o poznání rychlejší než ta současná. O recept se postarala německá společnost G-Power.

G-Power není až tak známým tunerem jako Hartge či Schnitzer, ale v otázce techniky patří na poli ladění vozů BMW ke špičce. Podobně jako Hartge je schopen osadit např. desetiválcový pětilitr z M5 do staré M3 CSL, o čemž jsme vás již kdysi informovali zde a mezi renomovanými tunery BMW se řadí mezi ty s nejšílenějšími nápady.

Pravou specializací G-Power je ale doplnění jakéhokoli motoru kompresorem. Tuto úpravu nabízí více ladičů bavorských vozů, málokterý si ale troufne ji nasadit opravdu do čehokoli. Ale G-Power to již nějaký pátek dělá a s kompresorem tak může z dílen firmy odjet i vysokootáčkový motor v M6 či M3. A právě té se nyní G-Power opět podíval na zoubek. Nicméně ne nové, ale předchozí generaci, pro kterou různé kompresorové kity již nabízel. Teď připravil nový a jeho hlavní propagovaná přednost by se dala shrnout třemi slovy: „nová M3 hadr.”

Nový kit pojmenovala SK I a využít jej lze k zástavbě do šestiválcových vozů M3 (E46) a Z4M. Modifikované vozy jsou pak výrazně rychlejší než ty původní. Srdcem úprav je použití nového velkého odstředivého kompresoru ASA TM I 20, jenž ze sériového řadového šestválce s objemem 3,2 l vydoluje výkon 450 koní a točivý moment 450 Nm.

V základním uspořádání přitom tento osvědčený šestiválec dává beztak slušných 343 koní, resp. 365 Nm, dodatečných 107 koní je však pochopitelně na jízdních výkonech znát. Zatímco kupé BMW M3 E46 v sériovém provedení zrychluje z klidu na 200 km/h za 18,1 s, modifikací od společnosti G-Power se tato doba zkrátí na 14,7 s. To je dokonce citelně lepší výsledek, než jakým se může pochlubit současná generace BMW M3 s osmiválcem o výkonu 420 koní: ta k akceleraci na 200 km/h totiž potřebuje dle automobilky plných 15,8 s (a my jsme v testu tohoto vozu naměřili dokonce o dvě sekundy více).

Co přidání kompresoru udělá s dynamikou Z4M, která je o 100 kilogramů lehčí a již ve standardu akceleruje dle našich dat na 200 km/h stejně rychle jako nová M3 (více zde) je lepší nemyslet. Že by z toho byla dvoustovka pod 14 sekund?

BMW E46 G Power 4.jpg BMW E46 G Power 5.jpg BMW E46 G Power 6.jpg

Výkonový nárůst nemohl pochopitelně zůstat bez odezvy na dalších mechanických skupinách vozu. Pro modely M3 E46 i Z4M připravili ve firmě G-Power sadu nových vinutých pružin, z nichž tuhost každé lze zvlášť nastavit v devíti aretovaných výškách. Stranou nezůstala ani kola, přičemž byly použity dvacetipalcové lité ráfky Silverstone Diamond s emblémem G-Power na svých středech. Lité ráfky obouvají pneumatiky Michelin Pilot Sport s rozměry 245/30 ZR 20 vpředu a 285/25 ZR 20 vzadu, takže by vůz neměl trpět nedostatkem stability ani při rychlostech nad 300 km/h, které G-Power slibuje. Za další příplatek si může zákazník přiobjednat i další prvky včetně laděného, sportovního výfuku, jenž přeplňovanému motoru dodává hlubší a plnější zvuk. 

Cenu úpravy G-Power nezveřejnil, ale jistě vám rád udělá nabídku. Očekávat lze cenu okolo 200 000 Kč.

BMW E46 G Power 1.jpg BMW E46 G Power 2.jpg BMW E46 G Power 3.jpg
BMW E46 G Power 7.jpg BMW E46 G Power 8.jpg BMW E46 G Power 9.jpg
BMW M3 G-Power

BMW řada 3

BMW řady 3 platí v podstatě za synonymum „malého“ sportovního sedanu. Současná verze F30 (sedan), resp. F31 (kombi) má opět tradiční zadní pohon, ale stále více zákazníků volí čtyřkolku xDrive.

Ceny, motory, data • BMW řady 3 Touring • Nové motory • Test BMW 330i • Historie BMW řady 3

Doporučujeme

Články odjinud