Nový Opel Corsa doplní na autosalonu ve Frankfurtu speciální host, přesněji jeho starý předchůdce ve verzi GT z roku 1987. Srovnání generací to bude bezpochyby zajímavé.
Na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu bude Opel pochopitelně ukazovat i zbrusu novou generaci hatchbacku Corsa, a to ve variantě se spalovacím motorem, elektromotorem i jako koncept rallye auta pro mladé piloty. Porovnání současnosti a minulosti však zajistí i vystavený Opel Corsa GT z roku 1987.
Už z pouhé úvodní fotky je zřejmé, jak za poslední roky auta do města narostla ve všech směrech. Opel chce ale vystavením 32 let starého kousku dokázat neutuchající smysl Corsy pro agilní a zábavné cestování po městě. Vždyť rovněž u nové generace se automobilka pyšní pohotovostní hmotností okolo 1000 kg v případě základního modelu.
Není však překvapením, že stará Corsa GT váží o dalších pár stovek kilo méně. Malinkatou a chabou karoserií, minimálním počtem bezpečnostních prvků a elektronické výbavy si udržuje hmotnost jen 750 kg. K tomu rovněž tehdy stačila benzinová třináctistovka o výkonu 70 koní (51 kW). Verze GT pak představovala sportovnější pojetí malého hatchbacku, dokud v roce 1988 nepřišlo ještě říznější GSi.
Výstavní kus ale nepochází z muzea Opelu. Pro ukázku ve Frankfurtu si Opel hezky máknul. Vhodný exemplář první generace musel teprve najít, což se podařilo až ve slunném Portugalsku, kde bylo auto řadu let odloženo a zapomenuto v garáži. Naštěstí ovšem v zachovalém a funkčním stavu. Teplé portugalské podnebí bylo ke staříkovi vlídné, takže bez větších známek koroze.
Technici Opelu tedy po vlastní ose vyrazili na přibližně 2700 km dlouhou cestu zpět do Německa, do dílny Opel Classic Workshop v Rüsselsheimu. Za celou cestu si přitom Corsa GT nevyžádala jedinou opravu, kompletní hloubková prohlídka čekala auto až v rukách odborníků z klasické divize.
Pro výstavu ve Franfkurtu prošlo auto celkovou renovací. Motor, podvozek, interiér, některé díly musely být vyměněny, jiné repasovány. Karoserie za své roky schytala pár ran, které bylo nutné opravit, a tak nakonec podstoupila přelakování. Nakonec se tedy GT vrátilo do původní specifikace, jako když v roce 1987 vyjelo z výrobní linky.
Autosalon ve Frankfurtu startuje již 10. září, kdy otevírá brány pro novináře. Veřejnosti bude přístupný od 14. září. Praktické informace k cestě na autosalon najdete zde. Očekávané premiéry jsme shrnuli zde.