Síť rychlonabíječek Ionity od společného podniku BMW, Daimleru, Fordu a VW Group se již oficiální rozrůstá i na půdu Česka. Zatímco v sousedním Německu či Rakousku už byly tyto nabíječky k mání, u nás se majitelé elektromobilů dočkali až nyní. Zdroj: Ionity

Síť rychlonabíječek Ionity od společného podniku BMW, Daimleru, Fordu a VW Group se již oficiální rozrůstá i na půdu Česka. Zatímco v sousedním Německu či Rakousku už byly tyto nabíječky k mání, u nás se majitelé elektromobilů dočkali až nyní. | Zdroj: Ionity

Mapa výkonných nabíječek Ionity se tak zase zvětšuje, přičemž v roce 2020 by měl jejich počet v Evropě dosáhnout 400. Zdroj: Ionity

Mapa výkonných nabíječek Ionity se tak zase zvětšuje, přičemž v roce 2020 by měl jejich počet v Evropě dosáhnout 400. | Zdroj: Ionity

Vůbec první rychlodobíjecí stanice Ionity je už tedy dle dřívějších plánů oficiálně v provozu u čerpací stanice OMV Beroun-jih na dálnici D5 směrem do Prahy. Zdroj: Ionity

Vůbec první rychlodobíjecí stanice Ionity je už tedy dle dřívějších plánů oficiálně v provozu u čerpací stanice OMV Beroun-jih na dálnici D5 směrem do Prahy. | Zdroj: Ionity

Každá ze čtyř instalovaných jednotek je připravena dobíjet prostřednictvím standardního konektoru CCS2 elektromobily s využitím výkonu až 350 kW. Zdroj: Ionity

Každá ze čtyř instalovaných jednotek je připravena dobíjet prostřednictvím standardního konektoru CCS2 elektromobily s využitím výkonu až 350 kW. | Zdroj: Ionity

Současné elektromobily na trhu dobíjení tímto výkonem samozřejmě ještě nezvládají. Například  Audi e-tron  zvládá nabíjení výkonem až 150 kW, zatímco  Porsche Taycan  umožňuje až 270 kW. Ionity pochopitelně myslí dopředu, jelikož technologie elektromobilů se stále vylepšují. Zdroj: Ionity

Současné elektromobily na trhu dobíjení tímto výkonem samozřejmě ještě nezvládají. Například Audi e-tron zvládá nabíjení výkonem až 150 kW, zatímco Porsche Taycan umožňuje až 270 kW. Ionity pochopitelně myslí dopředu, jelikož technologie elektromobilů se stále vylepšují. | Zdroj: Ionity

Ionity uvádí, že při využití dnes vyráběnými vozy, s dobíjením maximálním výkonem zhruba 150 kW, je u těchto nabíječek reálné dobít baterie do kapacity cca 80 % během asi 20 až 25 minut. Zdroj: Ionity

Ionity uvádí, že při využití dnes vyráběnými vozy, s dobíjením maximálním výkonem zhruba 150 kW, je u těchto nabíječek reálné dobít baterie do kapacity cca 80 % během asi 20 až 25 minut. | Zdroj: Ionity

Dle typu elektromobilu tak mluvíme o dojezdu až 300 km. Pro nabití na zhruba 100 km postačí asi desetiminutová zastávka. Zdroj: Ionity

Dle typu elektromobilu tak mluvíme o dojezdu až 300 km. Pro nabití na zhruba 100 km postačí asi desetiminutová zastávka. | Zdroj: Ionity

Zavedení nabíječek u čerpací stanice OMV navazuje na celoevropskou spolupráci těchto dvou značek, která již proběhla v Rakousku, Maďarsku a Slovinsku a zahrnuje již 17 stávajících a řadu připravovaných dobíjecích lokalit. Zdroj: Ionity

Zavedení nabíječek u čerpací stanice OMV navazuje na celoevropskou spolupráci těchto dvou značek, která již proběhla v Rakousku, Maďarsku a Slovinsku a zahrnuje již 17 stávajících a řadu připravovaných dobíjecích lokalit. | Zdroj: Ionity

V České republice se bude spolupráce rozšiřovat. Již v příštím roce budou u OMV otevřena minimálně další dvě místa s rychlonabíječkami Ionity, a to na nejvytíženější dálnici D1 mezi Prahou a Brnem. Zdroj: Ionity

V České republice se bude spolupráce rozšiřovat. Již v příštím roce budou u OMV otevřena minimálně další dvě místa s rychlonabíječkami Ionity, a to na nejvytíženější dálnici D1 mezi Prahou a Brnem. | Zdroj: Ionity

V současnosti bude nabíjení zpoplatněno jednorázovou částkou 205 Kč a pro platbu bude možné využít kartu RFID poskytovatelů služby Ionity. Zdroj: Ionity

V současnosti bude nabíjení zpoplatněno jednorázovou částkou 205 Kč a pro platbu bude možné využít kartu RFID poskytovatelů služby Ionity. | Zdroj: Ionity

Pomocí mobilní aplikace a na webu Ionity bude možné zaplatit i běžnou platební kartou jako v případě online nákupů. Zdroj: Ionity

Pomocí mobilní aplikace a na webu Ionity bude možné zaplatit i běžnou platební kartou jako v případě online nákupů. | Zdroj: Ionity

 Zdroj: Ionity

| Zdroj: Ionity

Mapa výkonných nabíječek Ionity se tak zase zvětšuje, přičemž v roce 2020 by měl jejich počet v Evropě dosáhnout 400. Zdroj: Ionity
Vůbec první rychlodobíjecí stanice Ionity je už tedy dle dřívějších plánů oficiálně v provozu u čerpací stanice OMV Beroun-jih na dálnici D5 směrem do Prahy. Zdroj: Ionity
Každá ze čtyř instalovaných jednotek je připravena dobíjet prostřednictvím standardního konektoru CCS2 elektromobily s využitím výkonu až 350 kW. Zdroj: Ionity
Současné elektromobily na trhu dobíjení tímto výkonem samozřejmě ještě nezvládají. Například  Audi e-tron  zvládá nabíjení výkonem až 150 kW, zatímco  Porsche Taycan  umožňuje až 270 kW. Ionity pochopitelně myslí dopředu, jelikož technologie elektromobilů se stále vylepšují. Zdroj: Ionity
12
Fotogalerie

Supernabíječky Ionity jsou v ČR oficiálně v provozu. Další vzniknou u dálnice D1

V Česku se již rozjíždí dostupnost vysokovýkonných nabíječek Ionity. Příští rok se počet těchto nabíječek u nás dále rozroste.

Síť rychlonabíječek Ionity od společného podniku BMW, Daimleru, Fordu a VW Group se již oficiální rozrůstá i na půdu Česka. Zatímco v sousedním Německu či Rakousku už byly tyto nabíječky k mání, u nás se majitelé elektromobilů dočkali až nyní. Mapa výkonných nabíječek Ionity se tak zase zvětšuje, přičemž v roce 2020 by měl jejich počet v Evropě dosáhnout 400.

Vůbec první rychlodobíjecí stanice Ionity je už tedy dle dřívějších plánů oficiálně v provozu u čerpací stanice OMV Beroun-jih na dálnici D5 směrem do Prahy. Každá ze čtyř instalovaných jednotek je připravena dobíjet prostřednictvím standardního konektoru CCS2 elektromobily s využitím výkonu až 350 kW.

Současné elektromobily na trhu dobíjení tímto výkonem samozřejmě ještě nezvládají. Například Audi e-tron zvládá nabíjení výkonem až 150 kW, zatímco Porsche Taycan umožňuje až 270 kW. Ionity pochopitelně myslí dopředu, jelikož technologie elektromobilů se stále vylepšují.

Ionity uvádí, že při využití dnes vyráběnými vozy, s dobíjením maximálním výkonem zhruba 150 kW, je u těchto nabíječek reálné dobít baterie do kapacity cca 80 % během asi 20 až 25 minut. Dle typu elektromobilu tak mluvíme o dojezdu až 300 km. Pro nabití na zhruba 100 km postačí asi desetiminutová zastávka.

Oproti stávající nejrozšířenější síti rychlodobíjecích stanic na území ČR má stanice Ionity téměř sedminásobný výkon. Zavedení nabíječek u čerpací stanice OMV navazuje na celoevropskou spolupráci těchto dvou značek, která již proběhla v Rakousku, Maďarsku a Slovinsku a zahrnuje již 17 stávajících a řadu připravovaných dobíjecích lokalit.

V České republice se bude spolupráce rozšiřovat. Již v příštím roce budou u OMV otevřena minimálně další dvě místa s rychlonabíječkami Ionity, a to na nejvytíženější dálnici D1 mezi Prahou a Brnem.

V současnosti bude nabíjení zpoplatněno jednorázovou částkou 205 Kč a pro platbu bude možné využít kartu RFID poskytovatelů služby Ionity. Pomocí mobilní aplikace a na webu Ionity bude možné zaplatit i běžnou platební kartou jako v případě online nákupů.

Doporučujeme

Články odjinud