Legendární název sice v Evropě skončil v roce 2002, ale v minulé dekádě se objevil na druhé straně zeměkoule. Nyní prošel modernizací.
Možná je divné, že automobilka obnovila slavný název na trhu, který k escortu nikdy neměl žádný vztah, nicméně tento čínský sedan již vznikl ve vyšších stovkách tisíc kusů. V prodeji je od ledna roku 2015, původně byl poháněn čtyřválcem 1.5 Ti-VCT o výkonu 83 kW, po faceliftu z roku 2018 dostal tříválcový motor o stejném objemu s 90 kW a také přeplňovaný litrový tříválec EcoBoost s 94 kW.
Vůz stojí na technice druhé generace Fordu Focus, tedy auta, na jehož skvělé jízdní vlastnosti dodnes mnozí vzpomínají. Když ale čínský escort testoval britský magazín Autocar, konstatoval, že „v podstatě jde o laciné auto, poskládané ze skladových součástek Fordu.“
Tato nová verze sjednotila design vnějšku s aktuálním focusem. K dalším změnám došlo uvnitř, kde nově najdete digitální přístrojový štít a obrazovku infotainmentu po jeho pravé straně á la novější mercedesy. Vůz má rozvor 268 centimetrů a na délku měří 463 centimetrů. Výška činí 149 cm a šířka 182 cm. V galerii si můžete prohlédnout faceliftované provedení a pro zajímavost také předfaceliftový model.