První informace a pár snímků Corsy GSi vypustil Opel do světa už v druhé polovině března. „Zapomněl“ se však podělit o informace ohledně pohonné jednotky, což nyní napravuje.
Pokud jste si mysleli, že bude Opel Corsa GSi něco jako ostrý hatchback, patrně vás zklamu. Vůz bude zasazen mezi standardní provedení, které začíná s atmosférickou dvanáctistovkou o výkonu 51 kW, a plnotučné OPC, které pohání přeplňovaná šestnáctistovka se 152 kilowatty. Oficiální informace o motoru GSi zatím chyběly, byť jistou představu jsme měli.
Opel v rámci prvních informací uváděl, že půjde o opravdového sportovce, který bude stejně impozantní i při denním používání. Podvozek a brzdy mají hodně společného s verzí OPC, a ačkoliv nejsou vizuální změny v porovnání s provedením OPC Line příliš výrazné, díky 18palcovým kolům vůz bezpečně poznáte. Jo, vypadá dobře!
Pod kapotou najdeme přeplňovanou zážehovou čtrnáctistovku o výkonu 110 kW a točivém momentu 220 N.m v rozmezí 3000 až 4500 otáček. Tedy agregát, který jsme tak nějak předpokládali. Žádný div, že GSi zrychlí z nuly na stoku za stejných 8,9 sekundy jako standardní Corsa s tímto motorem, odpovídá také zrychlení z 80 na 120 km/h na pětku za 9,9 sekundy a maximální rychlost 207 km/h. Převodovka je šestistupňová manuální.
Kapesní raketa, jak Opel Corsu GSi v tiskové zprávě nazývá, plní emisní normu Euro 6d-TEMP a v kombinovaném cyklu si řekne o 6,2 l/100 km. To je o půl litrů více, než kolik Opel uvádí u standardní Corsy 1.4 Turbo, zatím ještě stále podléhající směrnici 1999/100/EU. Do výsledku se nicméně promítla také velká kola, protože Corsa 1.4 Turbo má standardně patnáctky s velkoplošnými kryty. Vůz bude na trh uveden v létě a doplní Insignii GSi, která se již běžně prodává.