Pokud jde o srážku velkého a malého auta, asi by si každý raději vsadil na macka. Jenže dnes už i malá auta poskytují velmi vysokou míru pasivní bezpečnosti, jak ukazuje tento crashtest provedený automobilkou Mercedes-Benz. Poslala proti sobě novou třídu S a nového Smarta.
Výsledek je možná až překvapující. Jistě, velká těžká auta jsou dnes konstruována podle „principu solidarity“, s ohledem na menší vozy, proto se při nárazu deformují poměrně dost, aby cíleně pohlcovaly větší část energie. Přesto je i z videa vidět, že obří masa velkého Mercedesu dává malému Smartu zabrat.
Mercedes třídy S měl při tomto testu, který byl proveden v rychlosti 50 km/h při 50% překrytí, hmotnost 2308 kg, Smart pak 1124 kg. Hmota Mercedesu, který generoval přes 222 kJ kinetické energie, tak byla více než dvojnásobná proti Smartu (108 kJ).
Technici Mercedesu poznamenali, že i přes sílu nárazu zůstala kabina Smartu neporušená, dveře šly otevřít a přetížení, kterému byli cestující vystaveni, zůstalo pod biomechanickými limity. Přežití posádky bez vážnějších následků je tak prý velmi pravděpodobné.