Vozítko Messerschmitt Kabinenroller bylo vyráběno v letech 1953 až 1964. Zdroj: Messerschmitt-Werke

Vozítko Messerschmitt Kabinenroller bylo vyráběno v letech 1953 až 1964. | Zdroj: Messerschmitt-Werke

Moderní verze umí jezdit na benzin i elektřinu. Zdroj: Messerschmitt-Werke

Moderní verze umí jezdit na benzin i elektřinu. | Zdroj: Messerschmitt-Werke

Za odnímatelný volant se může usadit řidič s výškou od 150 do 195 centimetrů. Zdroj: Messerschmitt-Werke

Za odnímatelný volant se může usadit řidič s výškou od 150 do 195 centimetrů. | Zdroj: Messerschmitt-Werke

Šasi Messerschmittu je vyrobeno z oceli a hliníkové slitiny. Zdroj: Messerschmitt-Werke

Šasi Messerschmittu je vyrobeno z oceli a hliníkové slitiny. | Zdroj: Messerschmitt-Werke

Messerschmitt KR Zdroj: Messerschmitt-Werke

Messerschmitt KR | Zdroj: Messerschmitt-Werke

Messerschmitt KR Zdroj: Messerschmitt-Werke

Messerschmitt KR | Zdroj: Messerschmitt-Werke

Messerschmitt KR Zdroj: Messerschmitt-Werke

Messerschmitt KR | Zdroj: Messerschmitt-Werke

Messerschmitt KR Zdroj: Messerschmitt-Werke

Messerschmitt KR | Zdroj: Messerschmitt-Werke

Messerschmitt KR Zdroj: Messerschmitt-Werke

Messerschmitt KR | Zdroj: Messerschmitt-Werke

Messerschmitt KR Zdroj: Messerschmitt-Werke

Messerschmitt KR | Zdroj: Messerschmitt-Werke

Moderní verze umí jezdit na benzin i elektřinu. Zdroj: Messerschmitt-Werke
Za odnímatelný volant se může usadit řidič s výškou od 150 do 195 centimetrů. Zdroj: Messerschmitt-Werke
Šasi Messerschmittu je vyrobeno z oceli a hliníkové slitiny. Zdroj: Messerschmitt-Werke
Messerschmitt KR Zdroj: Messerschmitt-Werke
10
Fotogalerie

Messerschmitt Kabinenroller se vrací na silnice. Nová verze jezdí na benzin i elektřinu

Lehká tříkolka pomáhala rozhýbat poválečné Německo. Nyní ji koupíte s retro hávem a moderním pohonem.

S výrobky značky Messerschmitt se mohli seznámit spojenečtí vojáci v průběhu celé druhé světové války. Po jejím konci se továrna pochopitelně nemohla okamžitě vrhnout na výrobu letadel, měla ji zakázánu na deset let. V roce 1953 proto představila jednoduchou tříkolku Kabinenroller, kterou pro značku navrhl konstruktér Fritz Fend.

Vozítka s tandemovým uspořádáním kokpitu se vyráběla až do roku 1964, teď se opět vrací na scénu v moderní podobě. K mání jsou se spalovacím motorem nebo elektromotorem. Benzinovou verzi s označením KR-202 Sport pohání jednoválec o objemu 125 cm3 s výkonem 5,4 kW, řazení má na starosti převodovka typu CVT. Nádrž o kapacitě šesti litrů stačí na dojezd až 160 kilometrů. Vozítko má stavitelné odpružení, USB zdířku a úložné prostory pod kapotáží, objednat jde v deseti různých barevných provedeních.

Elektrická verze s názvem KR-E5000 je osazena motorem o výkonu 5 kW. Ten čerpá energii z baterie o kapacitě 1,4 kWh, s níž se dojezd pohybuje okolo 85 km. Připlatit se dá za přídavnou baterii, díky které se akční rádius zdvojnásobí. Maximální rychlost akumulátorového provedení je 90 km/h. Oba vozy je možné nyní objednat za zvýhodněnou cenu, KR-202 Sport stojí 10 950 euro (cca 280 000 Kč), KR-E5000 stojí od 12 950 euro (335 000 Kč). Kulomety MG 131 a leteckou kuklu LKpN101 si musíte obstarat sami.

Doporučujeme

Články odjinud