15
Fotogalerie

Audi A1 A-Force One od firmy Pogea Racing

Německá ladičská společnost Pogea Racing připravila vlastní modifikaci ingolstadtského benjamínka, modelu Audi A1.

Zatímco se většina renomovaných automobilových úpravců soustředí především na ladění drahých cestovních, sportovních či supersportovních vozů, najdou se výjimečně i tací, kteří se zaměřují spíše na kompakty, jejichž obliba zvláště v Evropě trvale roste. Právě do druhé skupiny patří německý ladič Pogea Racing, v jehož dílnách vzniknul nový projekt vycházející z Audi A1. Nese suverénně znějící jméno A-Force One a vyznačuje se především zvýšenými výkony alternativně dodávaných motorů, decentně upraveným designem a novými ráfky kol. Není to přitom poprvé, co po malém autě sáhli. Připomeňme, že loni v létě firma Pogea Racing představila řádně vylepšený model Fiat 500 Ferrari Dealers Edition, jehož důkladně přestavěná jednotka 1,4 Turbo byla nakonec naladěna na plných 268 koní.

Audi A1 Pogea 01.jpg Audi A1 Pogea 08.jpg Audi A1 Pogea 09.jpg

V případě nového typu A-Force však jde především o řídicí jednotku. Pánům z Pogea Racingu se podařilo obejít heslem chráněný program ECU VW Group a pro zážehový motor 1,4 TSI nabízejí zvýšení výkonových parametrů ve dvou hladinách. První stupeň znamená dosažení výkonu 156 koní (115 kW) a točivého momentu 266 Nm, přičemž jednotka 1,4 TSI ve svém standardním odladění v Audi A1 dává 122 koní (90 kW) a točivý moment 200 Nm. Nejvyšší rychlost poskočila z výchozích 202 km/h na elektronicky omezených 245 km/h. Kromě nového programu řídicí jednotky za těmito posuny stojí jen sportovní filtr sání od BMC.

Audi A1 Pogea 06.jpg Audi A1 Pogea 07.jpg Audi A1 Pogea 11.jpg

Dále si lze připlatit za odvrtávané kotoučové brzdy Brembo, tlumicí jednotky KW Inox Line a lehké osmnáctipalcové ráfky OZ Racing Alleggerita HLT s ET35 a pneumatikami Continental Sport Contact 3. Přepracován byl také výfukový trakt s novými tlumiči a párem nerezových koncovek o průměru 76 mm. Pro ještě náročnější zákazníky připravila společnost Pogea Racing stupeň 2. Ten přináší ještě tužší podvozek a motor doplněný vylepšeným chlazením a dále modifikovaným programem ECU. Výkonové parametry tohoto provedení ale zatím zveřejněny nebyly. 

Audi A1 Pogea 02.jpg Audi A1 Pogea 03.jpg Audi A1 Pogea 05.jpg
Audi A1 Pogea 04.jpg Audi A1 Pogea 10.jpg Audi A1 Pogea 12.jpg
Audi A1 Pogea 13.jpg Audi A1 Pogea 14.jpg Audi A1 Pogea 15.jpg
 


 

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud