Hysterie kolem úsporných a hybridních vozidel s nízkými emisemi CO2 zřejmě jen tak neutichne, ačkoli si po událostech posledních měsíců mohou snad už jen notoricky naivní lidé myslet, že na globálním oteplování je něco pravdy.
Mrzutější je ovšem fakt, že tyto zelené nálady zasahují i automobilky, jejichž vozům podobné úpravy vysloveně nesedí. Nenutí je k tomu přitom ani tak stále přísnější emisní normy, jako především chuť svézt se na této módní vlně. Jedním z největších propagátorem „zelené“ mezi supersportovními značkami je jednoznačně Ferrari, které své snažení předvedlo i ve formě modelu 599 HY KERS, který v sobě kombinuje výkonný šestilitrový dvanáctiválec s výkonem 611 koní a elektromotor nabízející výkon 100 koní, který je napájen z plochých lithiových baterií.
To není až tak horkou novinkou, po jeho představení ale automobilka přidala i plán nabízet v horizontu čtyř let hybridní verzi u každého ze svých modelů, což je dnes jen stěží představitelné.
V řeči čísel to můžeme vyjádřit zhruba tím způsobem, že v daném období se maranellské značce podaří snížit emise svých modelů až o 35 procent. A půjde na to zřejmě právě cestou, kterou nám letos předvádí ve své ženevské expozici. Jen aby se za pár let nestala pro Ferrari charakteristická místo současné červené jakási „ekologická zeleň”.
Ferrari 599 HY KERS v Ženevě 2010