| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI | Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI | Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI | Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI | Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI | Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI | Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI | Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI | Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI | Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI | Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI | Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI | Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI | Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI | Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI | Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI | Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI | Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI | Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI | Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI | Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI | Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI | Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI | Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI | Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI | Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI | Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI | Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI | Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI | Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI | Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI | Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI | Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI | Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI | Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI | Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI | Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI | Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI | Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI | Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI | Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI | Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI | Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI | Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI | Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI | Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI | Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI | Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI | Foto: Samuel Mareček

| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI Foto: Samuel Mareček
| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI Foto: Samuel Mareček
| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI Foto: Samuel Mareček
| Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI Foto: Samuel Mareček
48
Fotogalerie

TEST Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI DSG: Sedmimílové pohorky za milion

Souboj mezi kombíky a crossovery pokračuje. V současné době jsou síly vyrovnané, ale když k praktičnosti auta s batůžkem přidáte zvýšený podvozek, tradičnější tvary téměř nemají chybu.

Radosti
Silný a úsporný motor
Výborně naladěný podvozek
Bohatá výbava
Starosti
Dotykové ovládání důležitých funkcí
Pomalý start infotainmentu
9  /10

Recept na zvýšení kombíku už od dob prvního Audi Allroad obšlehl kdekdo. Ale zatímco mnohé automobilky takovéto stroje staví spíše jako lifestylové modely a bez pohonu všech kol (zdravíme Ford Focus Active a Kiu XCeed), zde čtyřkolku máme a navíc se silným turbodieselem. Ideál. Ve svých vlastních materiálech sice Volkswagen zmiňuje slovo crossover, ale my se nenecháme obalamutit – tohle je prostě kombík a hotovo.

Od klasiky ho rozeznáte na první pohled podle o 15 milimetrů větší světlé výšky a oplastování po celém obvodu – přes blatníky a prahy až k zádi. V této diskrétní šedé barvě mu to obzvlášť sluší, jeho silueta působí harmonicky a vyváženě. K tomu v základní výbavě dostáváte sedmnáctipalcové disky Ronda a stříbrné střešní lišty. Na zvedáku byste pak poznali dodatečnou ochranu pod motorem a převodovkou, která je volitelně k mání za příplatek 6600 Kč.

Vnitřek příjemný, až na digitální nástrahy

Usednout za volant je díky větší světlosti snadné, stejně tak rychle najdete příjemnou polohu díky dostatečnému rozsahu nastavení sedadel. Ta jsou tak akorát měkká, abyste se na delších cestách neunavili. Vnitřek působí až na pár detailů kvalitně, ale s jeho obsluhou se možná budete chvilkami potýkat. Na dotykové plošky nadáváme už od premiéry krátkého golfu a evidentně nejsme sami. Stejně jako v nové octavii je třeba dotykový panel pod obrazovkou infozábavního systému tak trochu na škodu – nastavování hlasitosti je nepřesné a při obsluze displeje do něj snadno drknete prstem. To samé platí i o souboru čtyř plošek na středovém panelu, omylem o ně zavadit je také častější, než by bylo zdrávo.

Rovněž dotykový je panel ovládání světel, na němž se z nepochopitelného důvodu nachází i plošky pro výhřev skel. Neměly by být náhodou někde u ovládání klimatizace? To je mimochodem také dotykové, ale dá se díky jemným prohlubním plus minus nahmátnout po paměti. Infotainment MIB 3 startuje relativně pomalu, což je do doby než přijde update stav prakticky ve všech novějších Volkswagenech. Díky dostatečně velkým dlaždicím se v něm dá vcelku snadno zorientovat a hlasové ovládání funguje spolehlivě.

Snadná je i práce s digitálním přístrojovým štítem, který si můžete prakticky celý přizpůsobit svým představám a umí vám zobrazit i mapu. Velmi příjemný je volant s klasickými tlačítky, které u jiných verzí a mnoha dalších Volkswagenů nahradily dotykové plošky. V přímém srovnání se ukazuje, že klasika má své opodstatnění – z hlediska přehlednosti a snadné obsluhy jde o ideál.

V podélném směru je v Golfu Alltrack spousta místa, posádka vzadu nepocítí tíseň v oblasti kolen ani nad hlavou. Zadní opěradla jsou dělená v poměru 40:60, uprostřed se nachází průvlak. Kufr má solidní šířku, hloubku i výšku, nakládací hrana je prakticky v rovině s podlahou, pod níž se k rezervě (za tu si připlatíte 2600 Kč) vejde sousta dalších věcí. Příjemným detailem jsou páčky sklápění opěradel po stranách, u nichž najdete i praktické háčky.

Objem 611 litrů v základní konfiguraci je solidní hodnota, 1624 litrů po sklopení taktéž. Celkově vzato působí vnitřek Golfu Variant vzdušně, svůj podíl na tom jistě bude mít i volič řazení ve formě malé páčky, která vpředu nepřekáží fyzicky i vizuálně.

Pokračování 2 / 3

Jakýkoliv motor, pokud to bude 2.0 TDI

Alltrack je nabízen s jediným motorem a jedinou převodovkou. Čtyřválcový turbodiesel EA288 evo již důvěrně známe z mnoha dalších koncernových vozů a se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem DSG tvoří sehrané duo. Má hliníkový blok i písty a disponuje 147 kW (200 k) a 400 Nm, tabulkovému údaji zrychlení na 100 km/h za 7,1 sekundy se dá bez výhrad věřit.

Nafťák je výborně odhlučněný a neobtěžuje ani vibracemi, většinou se povaluje v nižších otáčkách a ve středu otáčkoměru odhodlaně táhne – plně naložené auto zvládne s dostatečnou rezervou. Řazení je inteligentní a nezmatkuje, vlastně o něm prakticky nevíte. Ve 130 km/h motor točí dva tisíce otáček a ani ve vyšším tempu vás nečeká žádné akustické nepohodlí i po stránce aerodynamického svistu. S trochou snahy se se spotřebou dostanete i pod šest litrů a dojezd atakuje tisícikilometrovou laťku – pro dálkové výlety za dobrodružství jde tedy o ideál.

Hlavní kouzlo hledejte v podvozku

Jestli si motor zaslouží chválu, odpružení by pak sneslo přímo adoraci. Systém DCC chválíme, kdy můžeme, nedávno například v testu rychlého Volkswagenu Arteon na 21“ kolech, které zde nebyly ani trochu na obtíž. Alltrack se skromnějšími disky nemá žádný problém s nerovnostmi většího i menšího rázu, plynulá regulace pomocí posuvníku na dotykové obrazovce dává řidiči velkou svobodu.

Ani v nejměkčím nastavení dlouhý Golf neplave a přehnaně se nenaklání. V kombinaci se silou motoru to znamená možnost se hezky svižně projet, aniž byste auto tlačili do situací, které mu jsou nepříjemné. Na výjezdech ze zatáček si můžete hezky pomoci plynem, který auto stáhne do oblouku, brzdy pak nevadnou ani po pár desítkách kilometrů v kalupu.

Řízení sice nebudí větší chutě po dynamické projížďce a řidiče neobtěžuje přehršlem informací, ale čitelnost auta a jeho neochvějná stabilita pilotovi jistě budou stačit. Každopádně je více než žádoucí zaškrtnout v příplatkové výbavě odpružení DCC za 21 tisíc korun, které jsou vzhledem k základní ceně vcelku marginální. Pro pořádek si připomeňme, že dobrodružný kombík má vzadu zavěšení multi link.

Alltrack má jakožto model určený pro jízdu mimo zpevněný povrch samozřejmě jeden trik v rukávu. V režimu Offroad se mění body řazení a odezva plynového pedálu pro plynulejší průjezd terénem. Vůz nezklame ani při dálkových jízdách. Na okresce i dálnici oceníte spolehlivě fungující adaptivní tempomat i dostatečně důrazné vedení v jízdním pruhu, které funguje elegantně a nepinká si s autem od čáry k čáře. Pustit volant můžete na dost dlouhou dobu, abyste se napili nebo umravnili děti na zadních sedadlech. Ještě si připomeňme, že na kouli (příplatek 21.400 Kč) Alltrack utáhne dvě tuny.

Pokračování 3 / 3

Závěr

Při pohledu na výslednou cenu se zřejmě zlověstně uchechtnete. Golf v kombíku za více než 1,2 milionu? Kde sou ty doby, kdy si vrcholné verze typu GTI mohl dovolit průměrný pracující?

I v základu stojí Alltrack lehoulince přes milion, ale když se podíváte do seznamu sériové výbavy, pochopíte proč. Z důležitých a funkčních prvků nechybí vůbec nic, máme zde třeba vyhřívání předních sedadel, infotainment s navigací, účinné světlomety LED plus, armádu asistentů a bezpečnostních systémů, indukční nabíjení telefonu a tak dále.

Ani ceny příplatků nejsou vlastně brutálně vysoké, nejdražší položkou je zde navigace Discover Pro s head-up displejem za 42.400 Kč. Za auto z kategorie „jediný vůz, který budu kdy potřebovat“ je ale i s těmito příplatky výsledná částka ospravedlnitelná.

Volkswagen Golf Alltrack: Souhrn cen
Základní cena vozidla                   591.900 Kč (1.0 TSI/81 kW Variant Life)
Cena s testovaným motorem a výbavou 1.015.900 Kč (2.0 TDI/147 kW DSG 4Motion Alltrack)
Cena testovaného vozidla           1.222.900 Kč (2.0 TDI/147 kW DSG 4Motion Alltrack)

Technické údaje: Volkswagen Golf

Rok • stupeň výbavy
2021 • 4Motion Alltrack
Počet válců/ventilů na válec
4/4
Typ motoru • zdvihový objem
vznětový • 1 969 cm3
Nejvyšší výkon
147 kW (200 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
3 500 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
400 Nm při 1 750 až 3 500 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
7,1 s
Nejvyšší rychlost
230 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
dvouspojková • 7 stupňů
Zákl./max. objem zavazadlového prostoru
611 l • 1 626 l
Objem palivové nádrže
55 l
Hmotnost: provozní • celková
1 616 kg • 2 120 kg
Prům. spotřeba: komb.
5,6 l/100 km
Rozvor náprav
2 679 mm
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 548 mm • 1 520 mm
Rozměry: délka × šířka × výška
4 639 × 1 795 × 1 510 mm

Základní výbava: 17“ kola z lehké slitiny, automatická klimatizace, elektronická uzávěrka diferenciálu XDS, adaptivní tempomat, LED světlomety Plus, LED zadní světla, parkovací senzory vpředu i vzadu, předkolizní systém, hlídání slepého úhlu, telefonní rozhraní s indukčním nabíjením atd.

Příplatková výbava: Šedé lakování Moonstone (+8000 Kč), 18“ kola z lehkých slitin (+11.900 Kč), navigace Discover Pro s head-up displejem (+44.500 Kč), adaptivní regulace podvozku DCC (+20.900 Kč), zpětná kamera (+7.900 Kč), Easy Open (+12.500 Kč), bezklíčové odemykání a startování (+10.800 Kč), progresivní řízení (+5200 Kč), tažné zařízení s el. odjištěním (+21.300 Kč) 

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud