Opel postupně nahrazuje svou zastaralou paletu turbodieselů novou generací pohonných jednotek. Novinky, které právě začíná značka prodávat, mají zdvihový objem 1,6 a 2,0 l. Menší motor se teď prodává i v SUV Opel Mokka, ve kterém nahrazuje jednotku 1.7 CDTI.
Opel Mokka 1.6 CDTI nabídne o 6 koní a 10 Nm víc, čili 100 kW (136 k) a 320 Nm. Malé SUV s tímto dieselem zvládne stovku za 9,9 s a rozjede se na 191 km/h. Motor splňuje emisní normu Euro 6 a podle normovaného cyklu spotřebuje 4,1 l/100 km, o půl litru méně než starý motor. Ve výbavě Enjoy stojí nový motor od 501 900 korun, příplatek za čtyřkolku činí 50 000 korun. Za automat k verzi s pohonem předních kol si připlatíte 35 000 korun.
Nejvíce se ale na nové motory těší potenciální zákazníci vrcholného modelu Opel Insignia. Starý diesel, ačkoli byl silný, se prostě svým hlučným a hrubým projevem už pod kapotu moderního auta nehodil. Nový dvoulitr CDTI se dá kombinovat i s pohonem všech kol.
Nový motor sice nese stejné označení 2.0 CDTI, ale Opel o něm hovoří jako o „šeptajícím dieselu“. Pod kapotou Insignie nabídne o 4 % vyšší výkon 125 kW (170 k) v 3750 ot./min. a o 14 % vyšší točivý moment 400 Nm v rozmezí 1750 a 2500 ot./min. Opel Insignia s ním zrychlí na stovku za devět sekund a rozjede se na 225 km/h.
Nový motor figuruje i v českém ceníku Opelu Insignia. Nejlevněji jde koupit ve verzi sedan s výbavou Edition od 683 900 korun, v kombinaci s pohonem všech kol stojí od 770 900 korun. Příplatek za hatchback je 10 000 korun, za kombi 35 000 korun.