Na stánku Opelu na ženevském autosalonu se objeví také modernizovaná řada Adam, jež přiveze především nový motor.
Model Opel Adam, jenž do značné míry vystoupil ze zvyklostí značky Opel, byl oficiálně představen už v polovině roku 2012. V lednu roku 2013 byla zahájena jeho výroba, v březnu se u nás začal prodávat a v srpnu se dočkal provedení Adam 1,4 ecoFLEX s pohonem na LPG. V Ženevě se nyní objeví lehce modernizovaný Adam, jenž dostane omlazený interiér s novými potahovými materiály a dekory a dalšími doplňky na karoserii i v jejím interiéru směřujícími k rozšíření škály variant.
Nejvýznamnější novinkou je ale zástavba nového motoru. Adam se tak dočká tříválce 1,0 SIDI, jenž je pokračováním v modernizaci palety pohonných jednotek vozů Opel zahájené loni dieselem 1,6 CDTI Ecotec a zážehovým agregátem 1,6 SIDI. Nový tříválec 1,0 SIDI Turbo má blok z hliníkové slitiny, přímé vstřikování, přeplňování i plynule proměnné časování ventilů. Jde o moderní konstrukci nabízející většinu toho, co dnešní doba přináší, má také vodní a olejové čerpadlo s proměnným účinkem pro zrychlení prohřívání motoru a optimalizaci jeho funkce při kombinaci se standardně dodávanou soustavou start/stop.
Výrobce slibuje „nová měřítka mezi tříválcovými motory s hlučností a vibracemi překonávajícími spoustu čtyřválcových motorů“, při plném zatížení má být nový motor například tišší než konvenční, atmosféricky plněné čtyřválce 1,6 l, a to v celém rozsahu otáček. Pro Opel Adam bude přeplňovaný tříválec k dispozici ve dvou výkonových verzích 90 koní (66 kW) a 115 koní (85 kW) se shodným vrcholem točivého momentu 166 Nm dostupným od 1 800 ot./min.
Opel Adam bude pro nový tříválec 1,0 SIDI Turbo jeho první sériovou aplikací a na scéně se bude zatím objevovat výhradně v kombinaci s novou šestistupňovou, manuálně řazenou převodovkou. Obě výkonové verze mají vykazovat průměrnou spotřebu v kombinovaném režimu ve výši 4,3 l/100 km a emise CO2 dosáhnou hmotnosti 99 g/km, na výkonové parametry jimi opatřených Adamů si ale ještě počkáme.